• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت در قم مطرح شد؛

آیت الله حسینی بوشهری: حرکت خزنده مقابله با فرزندآوری در گوشه و کنار کشور همچنان ادامه دارد!

  • کد خبر : 43164
  • 31 اردیبهشت 1401 - 15:49
آیت الله حسینی بوشهری: حرکت خزنده مقابله با فرزندآوری در گوشه و کنار کشور همچنان ادامه دارد!
آیت الله حسینی قزوینی از توافق با آیت الله اعرافی در جهت تعمیر 400 واحد از مسکن های شهرک مهدیه و در عوض اختصاص 200 واحد به طلاب پرجمعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت که به درخواست آیت الله حسینی قزوینی و همت مرکز خدمات استان قم و با حضور طلاب و روحانیون دارای سه فرزند و بالاتر برگزار شد، آیت الله حسینی بوشهری مساله جمعیت و خانواده را مساله اساسی کشور خواند و گفت، این مساله دو دهه مورد غفلت قرار گرفت و گویا به شکلی با جاری کردن اصل عملی استصحاب، قانون تنظیم خانواده را ادامه دادند در حالیکه رشد جمعیت از مولفه های اصلی پیشرفت هر کشوری می باشد.

گرامیداشت هفته جمعیت

وی در ادامه اظهار داشت: تاکید می‌کنم، آن حرکت خزنده مقابله با فرزندآوری در گوشه و کنار کشور همچنان ادامه دارد!

در این نشست که با حضور آیت الله حسینی قزوینی و جمعی از مسئولین مرکز خدمات برگزار شد، آیت الله بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه ضمن خواندن روایتی از امام کاظم علیه السلام به پاسخ کتبی امام به نامه مردی اشاره کرد که نوشته بود با اینکه من پنج سال قبل ازدواج کرده ام بخاطر کراهت همسرم از فرزند آوری و همچنین مشکلات تربیتی و مالی از نگاه همسرم تا کنون فرزند دار نشده ام که امام (ع) پاسخ می دهند که طلب فرزند کن که خدا روزی آنها را خواهد رساند!

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با گلایه از انفعال بخشی از روحانیت در این مساله گفت متاسفانه بخشی از هم لباس های ما هم در این زمینه کوتاهی کردند.
وی با اشاره به نهادینه شدن فرزند کمتر در غالب خانواده ها و مزید بر علت شدن مشکلات اقتصادی خاطر نشان کرد گرچه دیر شده است اما جلوی ضرر را هر کجا بگیریم، نفع است و شما روحانیون که اینجا گرد هم آمده اید نشان داده اید که فرهنگ غربی در شما اثرگذار نبوده است.

گرامیداشت هفته جمعیت

آیت الله حسینی قزوینی

همچنین در ادامه این مراسم، آیت الله حسینی قزوینی نیز طی سخنانی با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر فرزندآوری گفت: این فرزند زهرا سلام الله علیها (رهبر معظم انقلاب) ۴۹ بار در این مورد صحبت کرده اند که نشان از اهمیت فوق العاده این مساله ملی می باشد. ریاست سابق شبکه ولایت و رئیس فعلی موسسه ولیعصر عج همچنین از توافق با آیت الله اعرافی در جهت تعمیر ۴۰۰ واحد از مسکن های شهرک مهدیه و در عوض اختصاص ۲۰۰ واحد به طلاب پرجمعیت خبر داد.

عضو جامعه مدرسین در ادامه این مراسم به نقل چند خاطره شیرین از امدادهای غیبی در جهت حل مشکلات معیشتی خود اشاره کرد و اظهار داشت هرگز در زندگی شخصی و همچنین فعالیت های گسترده فرهنگی با عنایات حضرت صاحب الامر عج بخاطر مسائل مالی متوقف نشده و هم اکنون نیز موسسه ولیعصر عج و نیز اقداماتشان در راستای فرزندآوری بدون مشکل در حال اجرا می باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم به طلاب دعوت شده (با لحاظ شاخص های خاص) و حاضر در مراسم، هدایایی به رسم یادبود و قدردانی تقدیم شد و اعلام شد حتی الامکان چنین مراسمی در برخی مراکز استان ها نیز برای طلاب عزیز برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43164

مطالب مرتبط

07فروردین
کاهش جمعیت و حوزه علمیه
03خرداد
تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت
نائب دبیر ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه مطرح کرد؛

تبلیغات سنگین و شبکه نفوذ از جمله موانع افزایش جمعیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.