• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
درباره ویتامین ها بیشتر بدانیم؛

عوارض مصرف خودسرانه ویتامین دی

  • کد خبر : 41380
  • 31 فروردین 1401 - 15:50
عوارض مصرف خودسرانه ویتامین دی
استاد غدد و متابولیسم گفت:‌ توجه کنید که هرچند تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است اما استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و به صورت خودسرانه می‌تواند موجب بروز سنگ کلیه شود.

به گزارش صدای حوزه، فهیمه سهیلی پور،استاد غدد و متابولیسم درباره «مصرف ویتامین D»، بیان داشت: امروزه دانشمندان اهمیت زیادی برای تامین ویتامین دی قائل هستند. مطالعات نشان داده که ابتلا به هر دو نوع دیابت اول و دوم در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که چربی شکمی و همچنین اندازه‌ دور کمر بالاتری دارند، بیشتر دچارکمبود ویتامین D هستند؛ضمن اینکه در بحث همه گیری کرونا نیز جایگاه ویژه ای برای ویتامین دی تعریف شده است و مطالعات نشان داد که مصرف به اندازه آن می تواند در پیشگیری و درمان کرونا موثر باشد.

کمبود ویتامین دی

این استاد غدد و متابولیسم کودکان خاطرنشان کرد: نکته جالب آنکه کمبود ویتامین D در دختران نوجوان نقش قابل ملاحظه‌ای در وضعیت ماهیچه‌ای دارد؛ به طوری که مطالعات نشان داده دختران جوانی که دچار ضعف عضلانی بوده‌اند دچار کمبود ویتامین D نیز بوده‌اند.

سهیلی پور افزود:ارتباط این ویتامین با جذب کلسیم نیز اثبات شده است و کمبود ویتامین D جذب کلسیم را با اختلال مواجه می‌کند.کمبود کلسیم نیز عوارض بسیاری از جمله ضعف در سیستم اسکلتی و عضلانی به همراه دارد.

 وی ابراز کرد: نکته مهم در خصوص تامین ویتامین دی، قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم اشعه خورشید است. کم و یا اصلا بیرون نرفتن از خانه به معنی نگرفتن اشعه‌های خورشید است؛ ضمن اینکه بحث آلودگی هوا نیز مطرح است و هرچقدر هوا آلوده تر باشد، امکان دریافت مستقیم اشعه خورشید و تولید ویتامین دی کاهش پیدا می کند.
 
این استاد غدد و متابولیسم کودکان متذکر شد: توجه کنید که هرچند تامین ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است ولی استفاده نابجا و بیش از حد این ویتامین می‌تواند اختلالات مهم و ناگواری بر سلامت انسان به جای گذارد.

فهیمی پور یادآور شد:‌استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر و به صورت خودسرانه می‌تواند عوارضی از قبیل رسوب کلسیم در بافت‌های نرم مانند کلیه‌ها ایجاد کند که موجب بروز سنگ کلیه شود.

وی اضافه کرد:همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ  ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41380
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

25فروردین
بلاتکلیفی نمایندگان مجلس درباره طرح فضای مجازی
گزارشی درباره یک طرح سرگردان ملی:

بلاتکلیفی نمایندگان مجلس درباره طرح فضای مجازی

24فروردین
سالمندان توجه ویژه به آلودگی هوا کنند/خودداری از ورزش کردن در فضای باز
در گفت‌وگو با متخصص حوزه سالمندشناسی مطرح شد؛

سالمندان توجه ویژه به آلودگی هوا کنند/خودداری از ورزش کردن در فضای باز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.