• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
سخنگوی شهرداری تهران مطرح کرد؛

از اهداف شهرداری تهران، خانواده محوری و ایجاد فضای سالم تفریحی است

  • کد خبر : 40605
  • 22 فروردین 1401 - 16:05
از اهداف شهرداری تهران، خانواده محوری و ایجاد فضای سالم تفریحی است
سخنگوی شهرداری تهران ایجاد پارک‌های مادر و کودک در تهران را یکی از مطالبات اصلی شهروندان برشمرد و گفت: پارک مادر و کودک متفاوت از بوستان بانوان بوده و پوشیده نیست.

به گزارش صدای حوزه، مطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران و سخنگوی شهرداری تهران، در واکنش به برخی اخبار مبنی بر زنانه و مردانه شدن پارک‌های تهران توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد:

علاوه بر اینکه خانواده محوری و ایجاد فضای سالم تفریحی در تهران از اهداف مدیریت شهری در این دوره است، یکی از مطالبات جدی مردم از شهرداری تهران در دوره ششم، نیز سالم‌سازی و مناسب‌سازی پارک‌ها بوده که بارها در دیدارهای عمومی مردمی شهرداری از مناطق مختلف تهران به مدیران گوشزد شد، چون مردم برای حضور در پارک‌ها و بوستان‌های تهران با مشکلاتی مواجه هستند.

فضای پارک‌ها مطلوب شهروندان تهرانی نیست و احساس امنیت نمی‌کنند

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان تهرانی بارها به صورت حضوری و یا ثبت شکایات در سامانه‌های شهرداری به این موضوع اعتراض کرده و گفته‌اند برای حضور خانواده‌هایشان در این فضای پارک ها احساس امنیت نمی‌کنند. ادامه داد:‌ طبق آمار این موضوع در حوزه خدمات شهری یکی از مهمترین مطالبات مردمی ثبت شده است.

درخواست شهروندان برای پاکسازی پارک‌ها از حضور اراذل و اوباش، افراد هنجار شکن و سگ گردانان

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه بارها مردم در مقابل شهردار تهران و معاونین این مطالبه را تکرار کرده‌اند که پارک‌های جای حضور خانواده‌ها نیست و مردم خواستار پاکسازی پارک ها از حضور اراذل و اوباش، فروشندگان موادمخدر، معتادان متجاهر و افراد هنجارشکن شدند، گفت: سگ‌گردانی دیگر معضل مورد اشاره خانواده‌ها برای حضور در فضای پارک‌ها و بوستان‌ها است.

وی افزود:‌ مواردی از حمله سگ‌ها به کودکان و خانواده‌ها طی سال‌های اخیر در پارک ها گزارش شده که یا باعث جراحات جسمی و یا آسیب‌های روحی آنان شده است.

شهرداری

۳۰ پارک در نواحی شهرداری برای حضور مادر و کودک ایمن‌شده است

محمدخانی مناسب‌سازی پارک‌ها و بوستان‌ها را راه حل شهرداری برای حل این معضلات برشمرد و اظهار داشت:‌ برای مناسب‌‌سازی پارک‌ها، چند راه‌حل را پیش‌رو داشتیم. یکی از راه‌حل‌ها این بود که تمام پارک‌ها را برای مناسب‌سازی زیر بار عملیات اجرایی و بهسازی ببریم و یا اینکه در هر ناحیه شهرداری یک پارک برای حضور خانواده‌ها تحت عنوان پارک مادر و کودک مناسب‌سازی شود که در نهایت، راه‌حل دوم برگزیده شد.

ایجاد اتاق مادر و کودک و اصلاح معابر و ایمن سازی آن برای حضور کودکان

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری این نکته که مرحله نخست اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شد، و طی این دوره بیش از ۳۰ پارک، (یعنی در هر منطقه به صورت متوسط یک پارک) برای حضور خانواده‌ها مناسب‌سازی شد، ابراز داشت: اتاق‌های مادر و کودک و اصلاح معابر برای عبور و مرور کودکان در این پارک‌ها ایمن شد و علاوه بر این با نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت بیشتر در این پارک‌ها مذاکراتی صورت گرفته است.

همه اقشار خواستار تغییر مثبت در پارک‌ها هستند نه تنها یک قشر خاص

محمدخانی ادامه داد:‌ این موضوع یک مطالبه جدی مردمی از سوی همه اقشار، با سلایق مختلف بود و از سوی یک قشر خاص مطرح نشده است.

وی گواه این فراوانی درخواست را مطالبات ثبت شده مردمی در سامانه‌های شهرداری و دیدارهای مردمی شهردار عنوان کرد و گفت:‌ پیش از شروع دوره ششم شهری در تهران، کمپین‌های اعتراضی نسبت به شرایط نامناسب بوستان‌ها و پارک‌های تهران در رسانه‌ها مثل خبرگزاری فارس ثبت شده بود.

تفکیک جنسیتی انجام نشد، فضا را مناسب‌سازی کردیم

سخنگوی شهرداری تهران یادآور شد: طبق این طرح در هر ناحیه تنها یک پارک مناسب‌سازی شده و موضوع تفکیک جنسیتی مطرح نبوده است بلکه در پارک‌های منتخب شرایط برای حضور کودکان و مادر مناسب سازی شده است.

پارک مادر و کودک با بوستان بانوان متفاوت است

محمدخانی با یادآوری این نکته که پارک‌های مناسب سازی شده مادر و کودک متفاوت از پارک های مخصوص بانوان است، گفت: پارک های اختصاصی بانوان از سال‌های گذشته در شهرداری تهران وجود داشته و به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهد.

فضای پارک مادر و کودک پوشیده و تفکیک شده نیست

وی افزود: ممکن است در سال‌های پیش‌رو به تعداد پارک های بانوان هم افزوده شود اما ایجاد بوستان‌های مادر و کودک به معنای توسعه فضای اختصاصی، کاملا پوشیده و مجزا برای بانوان یا تفکیک جنسیتی در پارک‌ها نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40605
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

10اردیبهشت
ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد

23فروردین
اقدامات شهرداری تهران مهری بر دهان اصلاح‌طلبان!
گزارشی درباره فعالیت های شهرداری تهران در دوره جدید:

اقدامات شهرداری تهران مهری بر دهان اصلاح‌طلبان!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.