• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
تحریم اسرائیل اینبار در سینماها؛

عدم اکران فیلم‌های بازیگر زن اسرائیلی در کشورهای عربی

  • کد خبر : 38929
  • 09 اسفند 1400 - 9:54
عدم اکران فیلم‌های بازیگر زن اسرائیلی در کشورهای عربی
تحریم اسرائیل بعد از ورزش اینبار به فیلم‌هایی با بازیگران اسرائیلی رسیده است. لبنان، کویت و تونس فیلم‌های گل گدوت بازیگر اسرائیلی را که سابقه حضور در ارتش دارد اکران نکردند.

به گزارش خبرگزاری صدای حوزه، تحریم اسرائیل بعد از تحقیر در میدان ورزش اینبار به سالن سینما رسیده است. زمانی که ورزشکاران کشورهای مختلف از رقابت با اسرائیل در میادین ورزشی اجتناب می‌کنند و تیم‌های مطرح فوتبال در زمین بازی، پرچم فلسطین را به نشانه احترام و عزت آن بر دست می‌گیرند؛ زمانی که مردم دنیا در آخرین جمعه ماه رمضان در دنیا پرچم اسرائیل را آتش می‌زنند/ باید گفت که روزگار کوچک شدن و پایان جایگاه و شخصیت آن در انظار عموم دنیا رسیده است. اما اتفاق جالب جدید تحریم این کشور در عرصه سینما است.

تحریم اسرائیل به بهانه بازی گل گدوت

کمتر تاریخ سینما شاهد اکران فیلمی بخاطر حضور بازیگر و یا هنرمندی متعلق به یک ملت و کشور است اما در چند سال گذشته “گل گدوت” بازیگر اسرائیلی که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی را دارد، باعث شده تا سه فیلم “زن شگفت انگیز” و “زن شگفت انگیز ۱۹۸۴” و حالا فیلم “مرگ روی نیل” توسط کشورهایی مانند لبنان، کویت و تونس تحریم شود.

سینمای جهان , هالیوود ,

قبلاً دو فیلم اول این زن در لبنان ممنوعیت اکران داشت اما این بار کویت و تونس نیز فیلم این بازیگر را به‌خاطر اسرائیلی بودنش و حضورش در ارتش ممنوع کرده‌اند. در حال حاضر غیر از امارات و عربستان هیچ کشور مسلمان دیگری فیلم “مرگ روی نیل” را اکران نمی‌کنند.

یشتر بخوانید  لبنانی‌ها خواهان توقیف «Wonder Woman» بابت بازی گل گدوت اسرائیلی در نقش اول

گدوت که به حضورش در ارتش اسرائیل افتخار کرده است، چندسال قبل در زمان کشتار مردم غزه و حملات اسرائیل به این کشور، کشته شدن کودکان غزه را بی‌اهمیت خوانده بود و امسال نیز با حالتی که از بی‌اهمیتی او نسبت به کشتار کودکان و زنان غزه خبر می‌داد، گفته بود که بیشتر نگران آتش در کشور خودش یعنی اسرائیل است تا مردم غزه. همین رویکرد او نیز مورد واکنش شدید بسیاری از فعالین فضای مجازی و هنرمندان و ورزشکاران در سراسر دنیا قرار گرفت. او در پست خود نوشته بود:

«قلب من می‌شکند. کشورم در جنگ است. نگران خانواده و دوستانم هستم. نگران مردم کشورم هستم. این جنگ دور باطلی است که از مدت‌ها قبل ادامه دارد. اسرائیل شایسته زندگی به عنوان یک کشور امن و آزاد است. همسایگان ما نیز همین شایستگی را دارند. برای قربانیان و خانواده‌هایشان دعا می‌کنم. برای پایان این دشمنی باورنکردنی دعا می‌کنم. دعا می‌کنم رهبرانمان برای زندگی همه در کنار یکدیگر و در صلح راه حلی پیدا کنند. برای روزهای بهتر دعا می‌کنم.»
حالا دیگر بنظر می‌رسد که این بازیگر اسرائیلی چهره محبوبی برای سینمای دنیا نباشد خصوصاً زمانی که هر روز سردمداران نظامی‌ همخونش بر سر مردم بی‌گناه غزه بمب می‌ریزند. این در حقیقت نشان دهنده توجه و نگرانی مردم جهان نسبت به غزه و فلسطین است.

سینمای جهان , هالیوود ,
رویکرد تقلیل‌گرایانه و تحقیرآمیز نسبت به فلسطین از زمانی آغاز شد که بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: اگر مسلمین مجتمع بودند هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می‌برد. سال‌ها زمان برد تا نگاه منفور و عزت‌شکن نسبت به این رژیم کودک‌کش در جهان جان بگیرد. ایران بارها از بازی و رقابت با اسرائیلی‌ها در میادین ورزش خودداری کرده است. بسیاری این اقدام را نکوهش می‌کردند اما امروز نه تنها بسیاری از کشورها اسرائیل را در ورزش تحقیر می‌کنند بلکه سینماها نیز کم‌کم به فکر تحریم فیلم‌هایی با بازیگران اسرائیل می‌افتند.

می‌توان این مسیر را نتیجه قدمی دانست که انقلاب اسلامی در ۴۰ سال قبل برداشت و امروز به مرور شاهد نتیجه‌بخشی آن در عرصه‌های جهانی هستیم. بعید نیست که به زودی شاهد تقابل بیشتر با فیلم‌های اسرائیلی در دنیا باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38929
  • منبع : www.tasnimnews.com

مطالب مرتبط

30مهر
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

26شهریور
مغز استخوان یا استخوانی گلوگیر به نام دین
جای خالی دین در سینما به عنوان بخشی از راه حل نه صورت مساله؛

مغز استخوان یا استخوانی گلوگیر به نام دین

16اسفند
به بهانه سریال حبیب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.