• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
یادداشتی در پی توئیت فاضل میبدی علیه طرح حمایت از جمعیت مجلس؛

فاضل میبدی از ادعاهای سکولاریستی تا توییت‌های پوپولیستی

  • کد خبر : 37934
  • 17 بهمن 1400 - 16:54
فاضل میبدی از ادعاهای سکولاریستی تا توییت‌های پوپولیستی
اینکه سوار بر موج مشکلات معیشتی مردم بشوید و کلیدواژه اجبار و دیکتاتوری را اتفاقا در ایام دهه فجر توییت بزنید و برجسته کنید و مساله حجاب و جمعیت را تضعیف و تحقیر نمایید، نشان می‌دهد که انگار، امتداد ادعاهای سکولاریستی به رفتارهای پوپولیستی ختم می شود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، اخیرا جناب فاضل میبدی درباره بخش نامه مدیرکل سازمان غذا و دارو مبنی بر نحوه توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در راستای طرح جمعیتی مجلس، توییتی منتشر نمود که در شبکه های معاند هم بازتاب داشت. یادداشت ذیل از حجت الاسلام علیرضا محمدلو، سردبیر صدای حوزه که ناظر بر واکنش ژورنالیستی این به اصطلاح دگراندیش سکولار نوشته شده است را مطالعه بفرمایید.

حمید رضا اینانلو مدیرکل سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای خطاب به معاونان غذا و دارو در راستای اجرای ماده ۵۱ “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” اعلام کرد: هرگونه توزیع رایگان یا یارانه‌ای اقلام مرتبط با پیشگیری از بارداری، کار گذاشتن اقلام پیشگیری و تشویق به استفاده از آنها در شبکه بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی ممنوع است. هرگونه ارائه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه‌های سراسر کشور و شبکه بهداشت و کار گذاشتن اقلام پیشگیری باید با تجویز پزشک باشد.

فاضل میبدی

محمدتقی فاضل میبدی در صفحه شخصی خود در توئیتر و در واکنش به این موضوع نوشت:‌ بعد ازحجاب اجباری نوبت زایمان اجباری رسید. براساس مصوبه مجلس توزیع اقلام ضدبارداری ممنوع شد.درست است که جمعیت ایران به پیری می رود. مجلسیان برای مسکن و معیشت جوانان چه چاره ای اندیشیده اند؟ اقتصاد درست کنید تا ازدواج و زایمان اختیاری داشته باشیم. مجلس ازقیمت دارو و شیر و پوشاک چه میداند؟

از آن سوی دیگر احمد‌حسین فلاحی نماینده همدان در مجلس جهت شفافیت ماجرا و بر خلاف شانتاژهای امثال فاضل میبدی اظهار داشت: «قانونی که تصویب شده بیشتر ماهیت تشویق به فرزندآوری دارد و این وسایل را هم ممنوع نمی‌کند، ولی سیاست‌های تشویقی در این رابطه تجدید نظر می‌شود. ما بیشتر دنبال این هستیم که مردم به سمت فرزندآوری بروند آن هم نه از سر اجبار بلکه روح این قانون تشویقی است.»

فلاحی در پاسخ به این پرسش که پس از ابلاغ و اجرایی شدن این قانون، وسایل پیشگیری از بارداری در داروخانه‌ها به راحتی در دسترس است، گفت: «بله به هر حال همه جامعه که یک شکل نیستند. عده‌ای مشکلات جنسی و جسمی دارند و نمی‌توان برای همه ممنوعیت ایجاد کرد. در این قانون ممنوعیتی وجود ندارد و سیاست این قانون تشویقی است.»

تحریف قانون توسط فاضل میبدی

فارغ از اینکه آقای میبدی عمدا یا سهوا، متن بخشنامه را تحریف کرده و ممنوعیت رایگان بودن و منوط به تجویز پزشک بودن را سانسور کرده، سوال این است که یک دگراندیش و سکولار حورزوی، پس از بحث هایی که در نشست صدسالگی حوزه در باب جدایی دین از سیاست مطرح کرد و حوزه علمیه را جهت حفظ قداست به کنار کشیدن از میدان حکومت داری و جامعه پردازی توصیه نمود، چرا پا به میدان سخیف شانتاژ و فضاسازی گذاشته است؟!

وقتی سخن از سکولاریسم و جدایی دین از سیاست شد، گفتیم که فضلای غیور و اهل اندیشه حوزوی باید پاسخ شما را کف دستتان بگذارند اما حال که دست در دست شبکه‌های زرد معاند، با تحریف و شانتاژ و توییت بازی علیه نظام جوسازی می‌کنید، برای عموم طلاب و مردم نیز سطح فکری و عیار دغدغه های شما روشن می‌شود.

با عوام فریبی و توییت‌های پوپولیستی نمی توانید پایگاه اجتماعی پیدا کنید جناب به اصطلاح روشن فکر!

اینکه سوار بر موج مشکلات معیشتی مردم بشوید و کلیدواژه اجبار و دیکتاتوری را اتفاقا در ایام دهه فجر توییت بزنید و برجسته کنید و مساله حجاب و جمعیت را تضعیف و تحقیر نمایید، نشان می‌دهد که انگار، امتداد ادعاهای سکولاریستی به رفتارهای پوپولیستی ختم می شود.

بماند که گفتمان شما همیشه سیاسی بوده و هیچگاه درد و دغدغه مردم‌ را در پارادایم اصلاح‌طلبی و اعتدالی در طول دوران تقنین و دولتمردی‌شان تجربه نکردیم!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37934
  • نویسنده : حجت الاسلام علیرضامحمدلو

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.