• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

21
طی دیداری که صورت گرفت:

توصیه های آیت الله ناصری به مدیر حوزه علمیه خواهران کشور

  • کد خبر : 36334
  • 30 دی 1400 - 10:17
توصیه های آیت الله ناصری به مدیر حوزه علمیه خواهران کشور
اصفهان ـ آیت الله ناصری و مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با یکدیگر دیدار و در این دیدار آیت الله ناصری نکاتی در خصوص مسأله مهدویت تبیین و تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، بعد از ظهر دیروز با آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق در ابتدای این دیدار با بیان اینکه هرچه هست و داریم خداوند متعال و امام زمان(عج) هستند، گفت: امیدواریم خداوند با ارارحم الراحیم بودنش و امام زمان(عج) با الطافی که دارند ما را محروم نکنند تا انجام واجبات و ترک محرمات و خلوص در عمل داشته باشیم و خلوص بسیار مهم و اثرگذار است.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: بچه‌ای که در شکم مادر است موجود زنده است و از خون او تغذیه می‌شود، بنابر روایت زمانی که صورت و چهره کودک در حال شکل گیری است خداوند به بچه چهره نزدیکان او را نشان می‌دهد تا انتخاب کند چه شکلی باشد، زمانی هم که کودک به دنیا می‌آید خداوند همان خونی که پیش از این از آن تغذیه می‌کرد را تبدیل به شیر می‌کند تا بچه تغذیه بشود و همه اینها از مهربانی خداوند است.

 

اهمیت عمل به واجبات و ترک محرمات

وی با اشاره به اینکه در دوران نوجوانی پس از هجرت خانواده از نجف به ایران از سوی پدرش به شهید آیت الله شمس آبادی برای شاگردی سپرده شد، اظهار کرد: به آیت الله شمس آبادی گفتم چگونه می‌توانم به محضر امام زمان(عج) برسم، ایشان دستوراتی به من گفتند که بسیار زیاد و خارج از توان من بود و من عرض کردم این کارها بسیار دشوار است.

آیت الله ناصری ادامه داد: برای رسیدن به محضر امام زمان(عج) باید انصاف داشته باشیم و هرکاری خدا می‌خواهد و خدا دوست دارد انجام بدهیم، امام زمان(عج) نماینده خدا هستند و ایشان امام همه عوامل هستند و مدیریت بر همه عوالم دارند، هرچه می‌خواهیم باید به سراغ ایشان برویم، امام زمان(عج) خیلی مهربان است از پدر و مادر برای ما مهربان‌تر و دلسوزتر هستند.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند بیشتر اصحاب ایشان جوان هستند و هرکدام از افراد روزی آسمانی و الهی برای یاری کردن امام زمان(عج) دارد و رفته رفته به میزان اصحاب حضرت مهدی(عج) افزوده خواهد شد و انصار ایشان گردهم جمع خواهند آمد و در رکاب ایشان شمشیر به دست خواهند شد و با دشمنان امام زمان(عج) مبارزه خواهند کرد.

 

امام زمان(عج) از همه اقدامات ما آگاه هستند

وی در ادامه خاطرات و روایاتی در خصوص تشرف و دیدار برخی بزرگان با امام زمان(عج) بیان کرد و گفت: تخطی از فرمایشات امام زمان(عج) جایز نیست و هرچه ایشان می‌فرمایند یارانشان انجام می‌دهند، امام زمان(عج) از همه اقدامات و فعالیت‌های ما باخبر هستند و ان شاء الله همه ما از یاران واقعی ایشان باشیم.

در ادامه حجت الاسلام بهجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور، اظهار کرد: چهار سال است که دستگاه با عظمت امام زمان(عج) در حوزه علمیه خواهران را عهده دار هستم و این دستگاه بسیار با عظمت است، در ۲۸ استان کشور نزدیک به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران دایر است و آرزوی ما این است که این مدارس در خدمت امام زمان(عج) و مورد رضایت ایشان حرکت کنیم.

 

توصیه آیت الله ناصری به مدیر حوزه علمیه خواهران کشور

وی خطاب به آیت الله ناصری از این استاد عرفان و اخلاق خواست راهنمایی در خصوص عملکرد مدیریت حوزه علمیه خواهران در راستای جلب رضایت امام زمان(عج) ارائه بدهد و آیت الله ناصری در این خصوص تصریح کرد: توسلات برای رسیدن به موفقیت و جلب رضایت امام زمان(عج) بسیار مفید است به ویژه در شب جمعه خواندن نماز حضرت ولیعصر(عج) و اینکه از اعمال اشتباه و گناهان خود و آنچه مرضی ایشان نبوده است توبه کنیم بسیار مفید واقع می‌شود و به ما کمک می‌کند.

آیت الله ناصری با تأکید بر التزام به واجبات و ترک محرمات و خلوص در عمل برای جلب رضایت امام زمان(عج) خاطرنشان کرد: در جمیع مشکلات توسل به امام زمان(عج) را فراموش نکنید و ذکر «یابن الحسن یابن الحسن(ع)» را بگویید، خلوص در عمل داشتن بسیار مشکل است و اگر خلوص داشته باشیم بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه عنوان کرد: همیشه در عبادات و دعاها و نمازها دعاگوی مردم و خدمت‌گزاران به انقلاب اسلامی، اسلام و طلاب و مبلغان و روحانیون و مدیران حوزه‌های علمیه هستم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه رسیدن به خلوص بسیار دشوار است، اظهار کرد: نداشتن خلوص گاهی باعث سقوط افراد می‌شود، ممکن است توهین بشنویم و به خود بگیریم یا خوشحال بشویم و این را دستاورد خود بدانیم ولی حساب و کتاب‌هایی وجود دارد که از آن غافل هستیم.

وی با اشاره به شرایط کشور و انقلاب اسلامی تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که دعاها و توسلات و عنایات خداوند و امام زمان(عج) باید دستگیر ما و یاری رسان ما بشود، هرچه جلوتر می‌رویم در عین حال که حوزه علمیه توسعه پیدا کرده است اما شرایط جامعه سخت‌تر می‌شود و اینکه طلاب بتوانند در این شرایط دین مردم را نگه دارند مشکل‌تر می‌شود.

حجت الاسلام بهجت‌پور ادامه داد: مسائل مختلفی دست به دست هم می‌دهد که امکان اثرگذاری طلاب را کم می‌کند، مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند باعث کاهش نفوذ کلام طلاب در جامعه و دشواری کار برای کسانی است که در میدان تبلیغ و ترویج دین و معارف دینی حضور دارند و جز دعا و توسل چاره ای برای عبور از این شرایط حساس و دشوار هستیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36334

مطالب مرتبط

19اردیبهشت
شیخ صدوق؛ از تولد به دعای امام زمان تا عالم پروری و شناخت نیاز زمانه
02اردیبهشت
مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند
پاسخ رائفی‌پور به شبهات درباره مسجد جمکران:

مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.