• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

12
یادداشتی در پی سوژه شدن لباس فرمانده کل سپاه در هنگام تزریق واکسن:

سوژه پردازی و بسط سیاست

  • کد خبر : 34964
  • 13 دی 1400 - 11:45
سوژه پردازی و بسط سیاست
همه منتظرند اتفاقی بیافتد و انبوهی از تفاسیر روانه جامعه شود، و هر کس به فراخور سلیقه سیاسی اش تفسیری را بردارد و سر دست بگیرد و در بوق و کرنا کند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، یادداشتی به مناسبت وایرال شدن تصاویر لباس فرمانده کل سپاه در هنگام تزریق واکسن و نوعی سوژه شدن لباس ایشان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

این چند خط را خوب بخوانید!

«پس از تزریق واکسن توسط فرمانده کل سپاه، برخی در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که سردار سلامی سرشانه لباس خود را برای دریافت واکسن پاره کرده است! اما تصاویر جزئی‌تر نشان می‌دهد که سرشانه لباس فرمانده سپاه زیپ دارد!»

مهم آن است که سوژه فقط باشد

این یک گزارش واقعی از یک خبرگزاری رسمی است. گزارشی که روایتگر اتفاقی نامبارک در اذهان جامعه ماست، و نمایشگر مردمانی است که سوژه برایشان بیش از حد جذاب است. مهم نیست سوژه چه باشد. مهم آن است که سوژه فقط باشد، و درباره آن گمانه زنی کنند. یک روز زیپ آستین یک سردار، یک روز لباس فلان بازیگر، و … .

این اتفاق، تا جایی که سرگرمی باشد چندان مهم نیست. نقطه تراژیک داستان جایی است که سوژه پردازی از یک سرگرمی به یک مانور سیاسی برای سیاسیون تبدیل شود، به طوری که با خوانش های سیاسی از سوژه ها هم اشتهای کاذب مخاطبشان را سیراب کنند، هم با به کرسی نشاندن تفسیر خود، به جایگاه سیاسی شان اعتبار ببخشند. این اتفاقی است که از سوی هر دو جریان سیاسی جامعه پیوسته در جریان است.

همه منتظرند اتفاقی بیافتد و انبوهی از تفاسیر روانه جامعه شود، و هر کس به فراخور سلیقه سیاسی اش تفسیری را بردارد و سر دست بگیرد و در بوق و کرنا کند.

آنها شاید خودشان هم متوجه تبعات سوء کارشان نباشند، و ندانند که ناخواسته دارند به همه شئون جامعه رنگ سیاست میزنند، و مردم را در همه لایه های اجتماعی به دو گروه صف در صف تقسیم میکنند.

شاید ندانند که دارند قلمرو مشترک جامعه را روز به روز نحیف تر میکنند. و ندانند که با این کار دارند نفرت را در جامعه بیشتر و بیشتر میکنند. مگر هاضمه مردم تاب تحمل این همه سیاست را دارد؟! این اشتهای کاذب را تا طغیان نکرده باید علاج کرد، نه اینکه به آن دامن زد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34964

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.