• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
رئیس مرکز خدمات با حضور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطرح کرد:

۴۰ هزار طلبه بدون مسکن میتوانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند

  • کد خبر : 34099
  • 03 دی 1400 - 16:12
۴۰ هزار طلبه بدون مسکن میتوانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند
در بحث مسکن تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه مسکن و شهرسازی منعقد کردیم تا در قالب طرح نهضت ملی مسکن مثل دیگران ثبت نام نمایند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی چهارشنبه شب با حضور در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: افتخار ما در مرکز خدمات حمایت و خدمت به حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیونی است که در طول ۱۴ قرن گذشته، منشأ خدمات ارزشمندی به اسلام و جامعه اسلامی بوده‌اند؛ حوزه‌های علمیه‌ای که با رویکرد جهادی پرچم اسلام را بر افراشته نگاه داشته و مانع برافراشته شدن پرچم نفاق و فتنه و انحراف در جوامع اسلامی شده‌اند.

وی بیان داشت: حوزه‌های علمیه تاکنون استوانه‌های بزرگ علمی و معنوی را پرورش داده و هرکدام در قرون متمادی افتخاری برای اسلام و جامعه اسلامی بودند و به‌عنوان محکمات مطرح بوده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی افزود: همان‌گونه که قرآن و احادیث محکمات و متشابهات دارند و باید متشابهات را به محکمات ارجاع داد، در جامعه نیز بعضی چیزها متشابهات و بعضی محکم و بعضی افراد متشابه‌اند و بعضی جزء محکمات هستند؛ انبیا و اولیا و امامان معصوم علیهم‌السلام از محکمات جامعه دینی‌اند، این بزرگواران در بینش، گرایش و کنش‌ها از محکمات هستند. بعد از آنها بر اساس العلماء ورثه الانبیاء، یعنی علمای راستین از محکمات جامعه به حساب می‌آیند که باید هرگونه تشابه در بینش و گرایش را با ارجاع به آنها رفع کرد.

وی بیان کرد: امثال شیخ مفید و سید رضی و سید مرتضی و شیخ انصاری و حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع عظام و علمای راستین از محکمات جامعه اسلامی بوده و هستند، لذا افتخار ما خدمت رسانی خالصانه و متواضعانه و البته کریمانه به این افراد است.

رئیس مرکز خدمات عزت نفس و کرامت جامعه هدف را از رویکردهای مهم مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه می‌توانند نقش مهمی در ارتباط مرکز خدمات و طلاب داشته باشند و با معرفی طلابی که دچار مشکل شده‌اند می‌توانند به مرکز خدمات در انجام رسالتش کمک کنند.

وی تصریح کرد: نمایندگان طلاب و فضلای حوزه برای تحقق مأموریت حوزه زحمات بسیاری کشیدند و کمک بزرگی برای مجموعه‌های حوزوی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه افتخار ما در مرکز خدمات این است که در خدمت حوزه‌های علمیه و سربازان حضرت ولی عصر(عج) هستیم، گفت: ما باید بر اساس وظیفه مهمی که بر عهده‌مان است برای حمایت از حوزه علمیه تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های جدید مرکز خدمات گفت: افزایش فعالیت‌های مرکز خدمات در بحث فرهنگی خانواده با فراگیری ۲۱ هزار نفر از جامعه هدف آغاز گردید.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: استعداد سنجی فرزندان طلاب با هدف شناسایی خلاقیت‌ها، ارائه خدمات فرهنگی جامعه در مجتمع‌های مسکونی طلاب و تکریم فرزندان طلاب و روحانیون مرحوم از دیگر برنامه‌های مرکز خدمات در بخش خدمات فرهنگی ویژه خانواده طلاب است.

وی به طرح هدفمندی خدمات مرکز اشاره کرد و گفت: حمایت هدفمند از رسالت طلاب و روحانیون از اهداف طرح هدفمندی است؛ بر اساس این طرح طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند، به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ادامه داد: طرح هدفمند از طرح‌های جدید مرکز خدمات است و ایرادهایی بر آن وارد است و در تلاش هستیم این ایرادها رفع شود.

وی تکمیل اطلاعات پذیرشی طلاب و روحانیون را در اجرای مناسب طرح هدفمندی ضروری دانست و گفت: کامل کردن اطلاعات از بی‌عدالتی در ارائه خدمات جلوگیری می‌کند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: افتتاح فروشگاه اینترنتی مرکز خدمات و ارائه کالاها به صورت تقسیطی از دیگر اقدامات جدید مرکز است و طلاب می توانند با مراجعه به بخش فروشگاه سامانه سخا استفاده نمایند.

نهضت ملی مسکن

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون فاقد مسکن هستند، گفت: در بحث مسکن تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه مسکن و شهرسازی منعقد کردیم تا در قالب طرح نهضت ملی مسکن مثل دیگران ثبت نام نمایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34099
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام
    ساز و کار ثبت نام در این طرح نهضت مسکن برای طلاب چیه؟ بنده که اوایل زمان ثبت نام، نام نویسی کردم، الان امکان ویرایش شهر درخواستی به قم رو ندارم. دوستان دیگر طلبه هم که همین روزای آخر براشون ثبت نام کردم، امکان انتخاب شهر قم رو نداشتن.
    این تفاهم نامه ای که آقای میرمحمدی ازش صحبت کردند، چطوری برای طلاب قابل استفاده است؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.