• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان درس خارج فقه:

دستور امام(ع) این بود که اسیران از خانواده سلاطین را تکریم کنند و نزد اهل بیت(ع) ببرند/ما همیشه محتاج به وحدت هستیم

  • کد خبر : 33462
  • 25 آذر 1400 - 15:11
دستور امام(ع) این بود که اسیران از خانواده سلاطین را تکریم کنند و نزد اهل بیت(ع) ببرند/ما همیشه محتاج به وحدت هستیم
آیت الله جوادی آملی: این طهارت اهل بیت در آیه تطهیر آمده، در ادعیه هست، در زیارت هست و امثال ذلک، «الأصلاب الشامخه، الأرحام المطهرة» یکی دو تا که روایت نیست.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان درس خارج فقه امروز خود، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از علمای اهل سنت، اظهار داشتند:

در خصوص این حرف ناصوابی که برخی متأسفانه از زبانشان درآمده، اینها باید بدانند که بعضی از امور از این قبیل نیست که جزء روایت واحد باشد و مثلاً شیعه اینجور گفته باشد!

این طهارت اهل بیت (ع) در آیه تطهیر آمده، در ادعیه هست، در زیارت هست و امثال ذلک، «الأصلاب الشامخه، الأرحام المطهره» یکی دو تا روایت که نیست.

از طرفی هم این خاندان کریم هستند، بزرگ‌اند، وجود مبارک پیغمبر دستور دادند که اگر شما جنگ کردید پیروز شدید، احترام افراد را به حسب شخصیت‌ها حفظ کنید. «أَکْرِمُوا کَرِیمَ قَوْمٍ»؛ بالاخره شما وقتی مسلط شدید همه را با یک چوب نرانید. حتی اگر کافر باشد، اگر بر کفار مسلط شدید آن بزرگانشان را در یک حد، آن کوچک‌ها را در یک حد.
این معلوم می‌شود که این‌ها کریمانه زندگی می‌کنند! دستور این است که اگر آن‌ها را اسیر کردید، از خانواده سلاطین و این‌ها را؛ امام فرمود پیش ما بیاورید. چون ما می‌توانیم حریم این‌ها را حفظ کنیم، این یک ادب انسانی است!

اگر جریان شهربانو و امثال ذلک با آن نقلی که درست شد، آوردند خدمت وجود مبارک اهل بیت (ع)، به دستور خود اهل بیت (ع)بوده است، برای اینکه اینها می توانند این را حفظ کنند.
بنابراین بهترین راه برای اینها این است که حریم این ذوات قدسی (علیهم السلام) را کاملاً رعایت کنند و ما همیشه محتاج به وحدت هستیم مخصوصاً در این امور.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33462
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اسرا

مطالب مرتبط

10آذر
هیچ شبی نشده است که علامه مصباح یزدی را فراموش کنم؛ هیچ شبی!
دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی با آیت الله جوادی آملی مطرح شد:

هیچ شبی نشده است که علامه مصباح یزدی را فراموش کنم؛ هیچ شبی!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.