• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
پیش‌نویس قانون سختگیرانه خدمات اینترنتی در پارلمان انگلیس مطرح شد؛

رونمایی از نسخه بریتانیایی طرح صیانت

  • کد خبر : 33396
  • 25 آذر 1400 - 11:46
رونمایی از نسخه بریتانیایی طرح صیانت
بلاد کفر غربی هم از «خودِ وحشیشان» در فضای مجازی و اینترنت ترسان هستند و از ترس انحراف اخلاقی کودکانشان، به تصویب طرح های سختگیرانه روی آورده اند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، یک کمیته پارلمانی بریتانیا امروز گزارش خود را در مورد پیش‌نویس قانون سختگیرانه خدمات اینترنتی منتشر کرده است. کمیته مذکور مجموعه‌ای از توصیه‌ها را برای تشدید بیشتر سختگیری ها به منظور مقابله با محتوای غیرقانونی ارائه کرده است. این کمیته تقریباً نیمی از سال را صرف بررسی دقیق طرح بحث برانگیز دولت برای تنظیم خدمات اینترنتی با استفاده از چارچوبی متمرکز برای حفظ ایمنی کودکان کرده است.

دولت انگلیس دو ماه فرصت دارد تا به گزارش کمیته مذکور پاسخ دهد. این کمیته به طور گسترده از فشار دولت برای اجرای قوانینی حمایت کرده که هدف از وضع آنها مسئول نگه داشتن غول‌های فناوری در قبال محتوایی است که منتشر می‌کنند و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

در بخشی از بیانیه این کمیته آمده است: کمیته پارلمان بریتانیا به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده که باید به مشکل وجود فضای غیر قانونی در محیط آنلاین بپردازیم. هر آنچه که در فضای آفلاین غیرقانونی است، باید در فضای آنلاین نیز هدف قانون گذاری باشد. فقدان مقررات آنلاین بسیاری از افراد را در معرض سوء استفاده، کلاهبرداری، خشونت و در برخی موارد حتی از دست دادن زندگی قرار داده است.

کمیته توصیه هایی را برای افزودن جرایم بیشتری به جرائم موجود در لایحه ایمنی آنلاین ارائه کرده و بر طبق قانون به آفکام اختیار می دهد تا حداقل استانداردهای ایمنی را برای خدماتی که در فضای آنلاین ارائه می شوند تعیین کند، و در صورت کم کاری شرکت های فناوری علیه آنها اقدام کند.  بر همین اساس امکان خود تنظیمی برای شرکت های فناوری های بزرگ به پایان رسیده است و آنها به وضوح مسئول خدماتی هستند که طراحی کرده‌اند و از آنها سود می‌برند، و باید در قبال تصمیم‌هایی که می‌گیرند پاسخگو باشند.

بر اساس این قانون تازه، سایت های هرزه نگاری در انگلیس باید تضمین کنند که کودکان به محتوای آنها دسترسی پیدا نمی کنند و شرکت های فناوری و پلتفرم های مشهور نیز باید با محتوای نفرت پراکن و نژادپرستانه مقابله کنند. حداکثر جریمه شرکت های فناوری در صورت تخلف معادل ده درصد درآمد سالانه یا ۱۸ میلیون پوند اعلام شده است.

صدای حوزه: سایت BBC فارسی، از آغاز مطرح شدن طرح «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی»، با رپرتاژ سنگین خبری به این طرح تاخت و با تیترهایی با مضمون پیامدهای تصویب طرح صیانت، افشای طراحان پشت‌پرده طرح صیانت از فضای مجازی، افشای پشت‌پرده طرح صیانت و … به القای «محدودیت دسترسی به شبکه‌ها»، «مداخله در ساختار خدمات اینترنتی»، «کنترل زندگی مردم در فضای مجازی» پرداخت و از طرح صیانت به عنوان «نسخه اینترنتی طرح گرانی بنزین در سال ۹۸» یاد کرد.

اکنون که «مجلسی آدم های بریتانیا» از طرح سختگیرانه خود در رابطه با کنترل اینترنت و فضای مجازی رونمایی کرده اند، خوب است BBC یک جوالدوز نیز به خود و اربابانش بزند و از عوامل دلواپس و پشت پرده های طرح سختگیرانه پارلمان در بریتانیا پرده بردارد و از «بازتوزیع منافع کلان اقتصادی اینترنت بریتانیا» بگوید؛ البته اگر «چاقو بتواند دسته خودش را بِبُرد!».

البته امید آن می رود که رونمایی پارلمان انگلیس از طرح سختگیرانه نظارت بر اینترنت، برخی خوابزدگان داخلی را بیدار کند که، بلاد کفر غربی هم از «خودِ واقعیشان» در فضای مجازی و اینترنت ترسان هستند و به خصوص از ترس انحراف اخلاقی کودکانشان، به تصویب طرح های سختگیرانه روی آورده اند، اما در حکمرانی مجازی کشور ما، «سنگ را بسته و سگ را رها گذاشته اند»، به طوریکه دسترسی یک کودک به گوشی هوشمند همانا و دسترسی به محتوای بی در و پیکر همانا! و به محض این که سخنی از لزوم اعمال حکمرانی در این فضا می شود فریاد وا آزادی این خوابزده ها گوش فلک را کر می کند.

BBC  و طرح صیانت بریتانیایی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33396
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

06اردیبهشت
علت اصلی برداشته شدن محدودیت‌ها، فضا سازی دروغین از شرایط بود
28بهمن
۶۴ کانال تلگرامی در آلمان بدلیل نفرت پراکنی مسدود شد
پیام رسان جنجالی پس از ماه ها فشار از سوی آلمان تسلیم شد

۶۴ کانال تلگرامی در آلمان بدلیل نفرت پراکنی مسدود شد

21بهمن
ظلم انگلیسی به زبان فارسی به روایت رهبر معظم انقلاب
دوگانه ای به نام زبان فارسی و زبان مادری؛

ظلم انگلیسی به زبان فارسی به روایت رهبر معظم انقلاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.