• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری مطرح کرد؛

تا جوان مشق فعالیت اجتماعی نداشته باشد امکان حضور اجتماعی موفق ندارد/ تمدن نوین اسلامی، در واقع تمدن نوین انسانی است

  • کد خبر : 33112
  • 20 آذر 1400 - 18:23
تا جوان مشق فعالیت اجتماعی نداشته باشد امکان حضور اجتماعی موفق ندارد/ تمدن نوین اسلامی، در واقع تمدن نوین انسانی است
تمدن نوین که ما آن را تمدن نوین اسلامی نامگذاری کردیم، در واقع تمدن نوین انسانی است، چون مواردی همچون اصول فطری انسان شامل عدالت، اخلاق، معنویت، سبک درست زندگی سالم در بیانیه گام دوم مطرح می‌شود.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، صبح امروز در جمع اساتید و مدیران مدارس علمیه قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین بخش هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته روحیه «ما می توانیم» است؛ جوامعی می توانند توسعه و پیشرفت داشته باشند که دارای هویت باشند و احساس توانمندی کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان تمدن نوین اسلامی، دو نکته مهم را باید توجه ویژه داشت؛ روایتگری گام اول و ترسیم راه آینده کشور.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند: تمدن نوین اسلامی، طلیعه ظهور منجی بشریت خواهد شد، لذا اینها جزو آموزه‌های دینی شیعی است که مطرح شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری اظهار کرد: تمدن نوین که ما آن را تمدن نوین اسلامی نامگذاری کردیم، در واقع تمدن نوین انسانی است، چون مواردی همچون اصول فطری انسان شامل عدالت، اخلاق، معنویت، سبک درست زندگی سالم در بیانیه گام دوم مطرح می‌شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب را محقق کنیم باید راه را باز کرده و جوان را آماده و مجهز و ساختار را به گونه‌ای همراه کنیم که این کار انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری تصریح کرد: اگر ما بخواهیم به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب کمک کنیم، باید روی این نقطه متمرکز شویم که جوان را با آگاهی و آمادگی و تجهیزات لازم به میدان انقلاب بیاوریم و انگیزه و احساس مسئولیت لازم را در او پدید آوریم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه، راهکاری را برای آماده‌سازی نسل جوان و به فرموده ایشان: «کارهایی که می‌تواند نسل جوان را در نقش و شأنِ محور بودنِ حرکت عمومی جامعه کمک کند و ظرفیّت لازم را به آنها بدهد» بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد: راهکار مقام معظم رهبری این است که جوان برای پذیرش این مسئولیت سنگین باید در «قالب گروهی» (کارگروه) با «دغدغه انقلابی» و «ناظر به افق تمدن اسلامی» فعالیت کند. تا جوان مشق فعالیت اجتماعی نداشته باشد آماده فعالیت اجتماعی نمی‌شود. تا جوان تمرین کنشگری نکرده باشد امکان حضور اجتماعی موفق ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با بیان اینکه برای گسترش برنامه های تهذیبی در مدارس برنامه ریزی دقیق انجام شود، عنوان کرد: برای تحقق این امر باید اساتید و معاونان تهذیب در مدارس مسائل اخلاقی را موضوع یابی کنند و براساس آن ها برنامه های قرآنی و تهذیبی اجرا شود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور به نقش مهم مربی اخلاق در تربیت عملی انسان‌ها اشاره و تصریح کرد: مربی اخلاق کسی است که بتواند متربی خود را گام به گام در سلوک اخلاقی و معنوی راهنمایی دستگیری و راهبری کنند در معنای واضح تر مربی اخلاق در یک بازه زمانی طولانی با متربی خود ارتباط برقرار می کند نسخه عملی ویژه‌ای با تطبیق کلیات علم اخلاق بر احوال آن شخص صادر می نماید.

وی ادامه داد: این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد که مربی اخلاق می خواهد تحولی واقعی را در وجود متربی ایجاد کند و فرد مورد نظر را برای انجام اعمال اخلاقی انگیزه مند کند و ارزشهای اخلاقی را برای او درونی و پایدار سازد

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان کرد: مشاور اخلاق کسی است که مشکلات اخلاقی تربیتی را بررسی کرده و سعی دارد که گزاره های کلی را بر مصادیق خاص تطبیق و به صورت موردی مورد اجرا قرار دهد، در حقیقت مشاور اخلاق در واقع مرجع پاسخگویی به مشکلات اشخاص و ارائه رهنمود متناسب به افراد است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33112
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

04اسفند
انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟!
معاون تهذیب حوزه های علمیه مطرح کرد؛

انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟!

02آذر
دو هزار طلبه روانشناس یا تعداد معدودی متخصص حوزوی؟!
چند نکته درباره واکنش رسانه های معاند به اظهارات معاون تهذیب حوزه های علمیه در تشریح کارکرد روانشناسان حوزوی در مواجهه با افسردگی دوره نوجوانی؛

دو هزار طلبه روانشناس یا تعداد معدودی متخصص حوزوی؟!

01مرداد
کدام روانشناسی؟!
در پی اعتراض چهار انجمن روانشناسی به حکم علیه دو بازیگر؛

کدام روانشناسی؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.