• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
آشنایی با طلبه ای که نمایش های میدانی پرمخاطبی تولید می کند؛

بازگشت ۳۰ نفر به زندگی با تلاش های طلبه جوان

  • کد خبر : 30660
  • 22 آبان 1400 - 9:57
بازگشت ۳۰ نفر به زندگی با تلاش های طلبه جوان
او دو نمایش میدانی در ۴ شب متوالی برگزار کرده که استقبال بسیار خوبی از آن‌ها به عمل آمده به طوریکه در هر نمایش، حدود ۱۰ هزار تماشاگر حضور داشتند و این نمایش‌ها از شبکه تلویزیونی استان خراسان جنوبی نیز پخش شده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام محمدرضا الهی در خانواده‌ای با وضعیت اقتصادی متوسط متولد شد و روند زندگی‌اش به گونه ای بود که با درد‌ و رنج مردم چندان بیگانه نباشد به همین دلیل همواره این دغدغه و آرزو را در سر داشته که در حد توان، دردی از جامعه دوا و گره‌ای از مشکلات مردم بگشاید‌.

متولد سال ۱۳۶۸ و اهل شهرستان طبس استان خراسان جنوبی است و حدود ۷ سال است که به صورت جدی و در راستای برآورده کردن آرزویش در سطح شهرستان خود و روستاهای اطراف، مشغول به خدمت رسانی است.

این روحانی دغدغه‌مند بعد از نیاز سنجی‌های لازم، مرکز خیریه امام حسن مجتبی(ع) را تشکیل داده و با کمک خیرین و ایجاد مراکزی همچون آشپزخانه و مغازه عطاری درآمد لازم برای پیش بردن فعالیت‌های خیرخواهانه این مرکز را تأمین می‌کند.

کمک برای بازگشت به زندگی دوباره

این طلبه جوان که  منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل هم هست، نسبت به معضل اعتیاد دغدغه بسیاری دارد و با شناسایی افرادی که به مواد صنعتی اعتیاد داشتند تلاش‌هایی در جهت ترک آن‌ها انجام داده است.

او نسبت به خانواده این افراد نیز بی تفاوت نبوده و همواره حمایت‌هایی از آن‌ها داشته و حتی در جهت ایجاد شغل برای معتادینی که موفق به ترک اعتیاد خود می‌شدند نیز اقداماتی انجام داده است.

با تلاش‌های حجت الاسلام الهی، ۳۰ نفر از این افراد، اعتیاد خود را ترک کرده و افراد بسیار دیگری نیز با دیدن برگشت دوباره دوستان خود به زندگی، به ترک اعتیاد خود امیدوار و برای انجام اینکار تشویق شده‌اند.

آن‌ها تا قبل از ترک اعتیاد خود به دلیل قیمت بالای مواد صنعتی مصرفی و نوسانات مداوم بازار، به گفته خودشان گاهی مجبور به سرقت می‌شدند تا بتوانند هزینه لازم برای تهیه مواد مصرفی خود را به دست آورند اما حالا ترک اعتیادشان نه تنها باعث برگشتن آن‌ها به زندگی شده بلکه رضایت از شرایط فعلی زندگی‌شان موجب شده تعدادی از آن‌ها اکنون جزو خیرین این مرکز نیکوکاری شوند.

در ادامه فعالیت‌های این روحانی پرتلاش می‌توان به اقدامات فرهنگی و مذهبی او اشاره کرد که برگزاری یادواره شهدا و برپایی نمایش‌های میدانی از مهمترین این فعالیت‌ها بوده است.

او دو نمایش میدانی در ۴ شب متوالی برگزار کرده که استقبال بسیار خوبی از آن‌ها به عمل آمده به طوریکه در هر نمایش، حدود ۱۰ هزار تماشاگر حضور داشتند و این نمایش‌ها از شبکه تلویزیونی استان خراسان جنوبی نیز پخش شده است که یکی از این نمایش‌ها پیرامون زندگینامه حضرت زهرا(س) و دیگری زندگینامه امیرالمؤمنین از تولد تا شهادت بوده که هزینه آن از طریق خیربن و جذب مشارکت‌های مردمی فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30660
  • منبع : مهرواره همدل

مطالب مرتبط

26اسفند
اهمیت به نظر پدر و مادر برای ازدواج در بین دختران بیش از پسران است
23اسفند
تفکر «ضروری نبودن ازدواج» در جوانان تحصیل کرده بیشتر است
17اسفند
طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…
گزارشی از فعالیت های طلاب جهادی در ایام کرونا؛

طلبه‌ای که دل ایران از غمش شکست…

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.