• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
فیسبوک و مدیریت اطلاعات دریافتی مخاطبان؛

فیسبوک چگونه کاربران را به سمت افراط‌گرایی سوق می‌دهد؟

  • کد خبر : 29988
  • 11 آبان 1400 - 15:48
فیسبوک چگونه کاربران را به سمت افراط‌گرایی سوق می‌دهد؟
اسناد داخلی و مکالمات با افشاگران فیسبوک نشان می‌دهند که چگونه رویکردهای مختلف در الگوریتم می‌تواند به طور چشمگیری طبقه‌بندی‌هایی را که احتمال نمایش داده شدن دارند، تغییر دهد.

 به گزاش صدای حوزه، واشنگتن پست نوشت: الگوریتم خبری فیسبوک به خاطر دامن زدن به درگیری فرقه‌ای، سوق دادن کاربران به سمت افراط‌گرایی و توطئه‌پردازی و تشویق سیاستمداران به اتخاذ مواضع تفرقه‌افکنانه‌تر، مورد سرزنش قرار گرفته‌ است.

اما این الگوریتم دقیقاً چگونه کار می کند؟ برای پاسخ به این سئوال باید گفت که زمانی که عبارت «الگوریتم» -حتی با معانی افسانه‌ای- به کار برده می‌شود، در ساده‌ترین حالت به معنای سیستمی است که بر مبنای پیش‌بینی‌هایی درباره ترجیحات و تمایلات هر یک از کاربران، تصمیم می‌گیرد که موقعیت یک پست در بین درجگاه خبری کجا باشد؟

فیسبوک داده‌های فراگیر را بر مبنای جایگاه واقعی آنها در درجگاه هر کاربر فرضی یا در کل فیسبوک منتشر نمی‌کند. بلکه درجگاه هر کاربر تا حد بالایی شخصی‌سازی شده است. اما اسناد داخلی و مکالمات با افشاگران فیسبوک نشان می‌دهند که چگونه رویکردهای مختلف در الگوریتم می‌تواند به طور چشمگیری طبقه‌بندی‌هایی را که احتمال نمایش داده شدن دارند، تغییر دهد.

۱۲ سال است همه چیز در فیسبوک تغییر کرده است

زمانی که فیسبوک درجگاه خبری را در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی کرد، نسبتاً ساده بود. این درجگاه فهرست شخصی‌سازی‌شده‌ای از فعالیت‌های به‌روز دوستان را نشان می‌داد؛ مثلاً «آتالی عکس پروفایلش را تغییر داد» و «جیمز به گروه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا پیوست».

در آغاز سال ۲۰۰۹، الگوریتم رتبه‌بندی تقریباً مشخصی ترتیب داستان‌های هر کاربر را مشخص می‌کرد و اطمینان حاصل می‌کرد که چیزهای پرسروصدا -مثل اخبار «قطع رابطه» یک دوست در نزدیکی بالای صفحه نمایش داده شوند.

در طول دوازده سال گذشته، تقریباً همه چیز درباره‌ی الگوریتم درجگاه خبری تغییر کرده است؛ اما اصل قراردادن چیزهای پرسروصدا -یا حداقل چیزهایی که با احتمال بیشتری در هر کاربر فرضی ایجاد علاقه کنند- در بالای صفحه، حفظ شده است.

به گفته جیسون هیرش، رئیس بخش راستی‌آزمایی شرکت فیسبوک، این الگوریتم تا حدی پیچیده شده است که امروزه می تواند بیش از ده هزار سیگنال مختلف را برای پیش‌بینی خود درباره‌ی احتمال درگیر شدن یک کاربر با صرفاً یک پست، دریافت کند.

با این حال، دیگر سیستم رتبه‌بندی درجگاه اخبار کاملاً رازآلود نیست. [اما همچنان] عنصرهای حیاتی کاملاً تحت کنترل کارکنان انسانی [و نه الگوریتم] فیسبوک است و به نبوغ، شهود و در نهایت قضاوت ارزشی آنها بستگی دارد [که تصمیم بگیرند چه پستهایی نمایش داده شود].

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29988
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.