• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
سفر باقری به روسیه حامل یک پیام بود:

مسکو از تهران حمایت سیاسی می‌کند

  • کد خبر : 29085
  • 03 آبان 1400 - 11:54
مسکو از تهران حمایت سیاسی می‌کند
ایران و روسیه در زمان حاضر در تعدادی از مسائل که تماس‌های دائمی نظامیان دو کشور را می‌طلبد از سوریه تا اوضاع افغانستان با یکدیگر همکاری تنگاتنگ دارند.

به گزارش صدای حوزه، جانواروف در مقاله ای که روز یکشنبه در پایگاه اینترنتی روسی «نیوز رو» منتشر شد، نوشت: محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در سفر خود به روسیه، درخصوص تحکیم همکاری‌های فنی -نظامی ایران و روسیه که با لغو محدودیت‌های بین‌المللی ارسال تسلیحات به ایران امکان‌پذیر شد، گفت و گو کرد. 

وی افزود: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، امکان همکاری‌های دفاعی با مسکو را گسترده خواند و در همین حال عرصه‌های مشخصی را که روابط دو کشور رقابتی است، نام برد. 

پژوهشگر آکادمی مدیریت دولتی تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه به نقل از دیدگاه‌های کارشناسان نوشت: دیدار باقری از روسیه سرنوشت قراردادهای تسلیحاتی دو کشور را تعیین کرد اما در همین حال پیام سیاسی به انتقادکنندگان از تهران فرستاد. 

وی ادامه داد: اینکه در سفر باقری به روسیه موضوعات همکاری‌های فنی-نظامی مسکو و تهران مطرح می‌شود در اوایل سفر رسمی وی معلوم شد و مقام ارشد نظامی ایرانی تصریح کرد که کشورش در مرحله کنونی علاقمند به اجرای قراردادهای امضا شده با روسیه در عرصه خرید جنگنده، هواپیماهای آموزشی و بالگردهای نظامی است. 

 این قراردادها پس از لغو محدودیت‌های تسلیحاتی بین‌المللی در مورد ایران، بین دو کشور امضا شد. 

پژوهشگر روس با اشاره به سخنان باقری در دیدار با وزیر دفاع روسیه، مبنی بر ابعاد گسترده همکاری‌های نظامی ایران و روسیه نوشت: سرگئی شایگو نیز به نوبه خود بر آمادگی روسیه برای حمایت از روابط دفاعی رو به گسترش و چند وجهی ایران و روسیه تاکید کرد. 

تقویت همکاری ایران و روسیه در عرصه بین‌المللی

جانواراروف که کارشناس مسایل سیاسی ازجمله مسائل منطقه خاورمیانه  است،در ادامه مقاله افزود: شایگو به همکاری‌های ایران و روسیه ازجمله در عرصه مبارزه با تروریسم بین‌المللی و به آمادگی مسکو برای حفظ آهنگ کنونی روابط دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه در مساله سوریه همکاری می‌کنند و امکان برای همکاری‌های بیشتر دو کشور در افغانستان بوجود آمده است. 

پژوهشگر روس خاطرنشان کرد که ایران و روسیه در عرصه افغانستان که به تازگی گروه طالبان در آن کشور بر سر کار آمده است، می توانند همکاری کنند. 

همکاری با وجود رقابت 

پژوهشگر آکادمی مدیریت دولتی تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه نوشت: باقری در گفت و گو با شبکه روسیه ۲۴ به عرصه‌هایی از روابط ایران و روسیه که ماهیت رقابتی نیز دارد، اشاره کرد. 

جانواراروف به نقل از سردار باقری اظهار کرد: ما (ایران و روسیه) در درازمدت شرکای راهبردی و دارای دیدگاه های مشترک در بسیاری مسائل هستیم و اگر رقابت وجود داشته باشد در عرصه های نفت و گاز است که دو کشور غنی هستند.

وی ادامه داد:کارشناسان، همکاری‌های ایران و روسیه را بطور کامل دارای گرایش در یک مسیر نمی‌دانند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در جمع بندی نتایج سفر اخیر خود به لبنان و سوریه خاطرنشان کرده بود تمرکز مقامات ایران بر تحکیم روابط با کشورهایی همچون روسیه و چین به این معنی نیست که روابط تهران با پایتخت های غربی بطور کامل باید متوقف شود. 

«به گفته وزیر امور خارجه ایران، برنامه سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی، سیاست خارجی متوازن با دیپلماسی فعال و پویا و هوشمند است.»

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جهت گیری ایران به کشورهای آسیایی و منطقه ما به این معنی نیست که به مناطق دیگر ازجمله کشورهای غربی توجه نمی‌کنیم. از ویژگی‌های سیاست خارجی متوازن ایران، توجه به شرکای ما است و از هر امکان و فرصتی در مناطق دیگر استفاده می‌کنیم.

پژوهشگر روس به نقل از یک گزارش تحقیقاتی شرکت آمریکایی راند RAND نوشت: مسکو و تهران هر چند که در بسیاری مسائل با یکدیگر همکاری می‌کنند اما برخی اختلاف نظرها هم دارند. در گزارش این اندیشکده آمریکایی، مشارکت تاکتیکی دو کشور اجباری خوانده شده است.

در پایان مقاله خاطرنشان شد که دیدارهای هیاتی ایرانی و روسیه به دو کشور در سال‌های اخیر بطور منظم انجام می‌شود. ایران و روسیه در زمان حاضر در تعدادی از مسائل که تماس‌های دائمی نظامیان دو کشور را می‌طلبد از سوریه تا اوضاع افغانستان با یکدیگر همکاری تنگاتنگ دارند.

 علاوه بر آن، پس از لغو محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، مساله تحکیم همکاری‌های فنی-نظامی بین تهران و مسکو دوباره اهمیت فراوانی می‌یابد. 

 در مقاله آمده است: سفر باقری به روسیه حامل یک پیام بود و آن اینکه مسکو از تهران حمایت سیاسی می‌کند. 

 سردار باقری از روز یکشنبه گذشته تا روز پنجشنبه برای انجام دیدار رسمی در روسیه بسر  برد و در این مدت با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دیدار کرد و سفری نیز به سن پترزبورگ و آستراخان در ساحل دریای خزر داشت.  

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29085
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

02خرداد
پرداخت پول گاز روسیه به روبل
تسلیم اتحادیه اروپا در برابر روسیه؛

پرداخت پول گاز روسیه به روبل

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.