• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
در حاشیه انتقال ترکیه به لیست خاکستری fatf مطرح شد؛

آدرس غلط در مورد fatf/ مقایسه ایران و ترکیه خطاست

  • کد خبر : 29003
  • 01 آبان 1400 - 16:20
آدرس غلط در مورد fatf/ مقایسه ایران و ترکیه خطاست
از اساس مقایسه اقتصاد ایران و ترکیه اشتباه است زیرا اقتصاد ترکها با سیستم مالی جهانی درهم تنیده شده و کوچکترین رخداد منفی ای بر تجارت آنها اثر آنی و فوری منفی می گذارد.

به گزارش صدای حوزه، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: امروز برخی از کانال های مجازی، انتقال ترکیه به لیست خاکستری fatf و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور را دستاویزی جهت اعتراض به نپیوستن ایران به این سازمان بین دولتی نمودند.

استدلال آنان این بود که اگر رفتن ترکیه در لیست خاکستری تا این حد اثرگذار است، پس ابقای ایران در لیست سیاه چه میزان تاثیر منفی بر اقتصاد کشور گذاشته است ؟

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است؛

 از اساس مقایسه اقتصاد ایران و ترکیه اشتباه است زیرا اقتصاد ترکها با سیستم مالی جهانی درهم تنیده شده و کوچکترین رخداد منفی ای بر تجارت آنها اثر آنی و فوری منفی میگذارد. در صورتی که اقتصاد ایران با توجه به تحریم های ۴۳ سال گذشته و افزایش شدت آن در ۱۰ سال اخیر ، حالت جزیره ای داشته و با اقتصاد جهانی گره نخورده است.

 از ۴۰ دستورالعمل fatf ایران تنها به ۳ مورد آن عمل نکرده زیرا برای مثال تعاریف آنان از گروههای تروریستی با تعریف ایران از اساس تفاوت دارد و اعمال دستورات cft تمام بانک هایی را که با نهادهای داخلی همچون سپاه پاسداران ، وزارت دفاع و … کار می کنند دچار مشکلات عدیده می کند.

 نکته مهم اینجاست که بدانیم برفرض اگر ایران تمام دستورالعمل های fatf را نیز اجرایی کند هیچ تاثیری در بهبود روابط بانکی با دنیا رخ نخواهد داد زیرا اولا fatf یک نهاد صرفا توصیه ای است و اعلان های آن ضمانت اجرا ندارد و دوم این که کلیه مبادلات مالی جمهوری اسلامی تحت تحریم های وزارت خزانه داری آمریکاست که حالت تنبیهی دارد و برای خاطیان از آن و کسانی که برخلاف آن تحریم ها با ایران مراوده داشته باشند مجازات های شدید در نظر گرفته است.

پس حتی اگر ایران به طور کامل به fatf بپیوندند و برفرض محال وارد لیست سفید آن شود نیز مادامی که تحریم های خزانه داری آمریکا علیه  او اعمال می شود ، مبادلات تجاری اش در حالت عادی قرار نگرفته و بهبود نخواهد یافت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29003
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.