• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
به بهانه اتفاقی که در معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی رقم خورد:

جای خالی اخلاق با پسوند نظامی در سپاه!

  • کد خبر : 28978
  • 01 آبان 1400 - 14:50
جای خالی اخلاق با پسوند نظامی در سپاه!
القصه،آن سپاهی بازنشسته امروز به سیستم سیلی زد نه به شخص که بگوید که حتی در سرفصل های دوره های بصیرتی تان هم تجدید نظر کنید که حتی بخشنامه ها و مطالبه های از فرماندهی در هر رده را تا حد امکان از اخلاق جاری در هیات و مساجد و پایگاهها فاصله داده و اخلاقی را نهادینه کنید که با پسوند نظامی گری همخوانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در پی اتفاق عجیبی که معمولا در برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی! و به نام آزادی بیان(بخوانید آزادی کمیک) رخ می دهد، امروز در مراسم معارفه استاندار جدید، رقم خورد و سیلی محکمی نثار ایشان که فرمانده سابق سپاه هم بودند گردید، یادداشتی به دستمان رسیده که این رویداد را به عنوان یک آسیب جدی در فرهنگ نظامی گری و زخمی شدن اخلاق ذر این مجموعه به نام اخلاق بررسی می کند که خدمتتان تقدیم می کنیم:

امروز عابدین خرم، فرمانده سپاه سابق استان آذربایجان شرقی در جلسه معارفه استانداری اش،از یک سپاهی بازنشسته سیلی خورد.

این یک خبر نبود بلکه یک رونمایی بود که فرماندهان عزیز سپاه، در برخی مبانی مدیریتی شان، تجدید نظر کنند که آن سیلی، نه به سردار خرم که به یک مدل مدیریتی بود که جای تجدید نظر دارد.

سردار خرّم‌از امروز رسما استاندار شد و با شناختی که از نزدیک با حاج عابدین عزیز دارم، حتی می دانم خواهد بخشید ولی فقط به این سوال من عمیقا بیندیشید که اگر یک امیر ارتش، سخنرانی کند نیروهای تحت امر، می توانند به امیرشان حمله کنند.

زمان آن نرسیده که مراودات اخلاقی مرسوم دهه شصت که لازمه مدیریت زمان جنگ هم بود، جایش را به رده فهمی حداکثری بدهد و نیرو، خودش را در این بین،تا این سطح صاحب حق نداند؟!

زمان آن نرسیده که اخلاق را با پسوند اخلاق نظامی گری در سپاه نهادینه کنند؟

یادم می آید یک بار در یک برنامه دعوتی از سپاه، بهمراه یک سرهنگ بزرگوار با ماشین سپاه، عازم بودیم و آن سربازِ از هفت مملکت آزاد، خیلی غیراستاندارد رانندگی می کرد و نهایت تذکر یک سرهنگ به یک سرباز، کلمات عاجزانه بود!! شب که به آن شهرستان رسیدیم از سرهنگ پرسیدم که آن سرباز که اینهمه تند و بی قانون رانندگی می کرد از آقازاده هاست؟ گفت نه

گفتم از آشناهاست گفت نه.

گفتم چرا اینقدر خواهش می کردی چرا دستور نمی دادی؟ گفت که ما اخلاق را باید رعایت کنیم!!!!! و با سابقه شناخت چندین ساله ای که از این سرهنگ بزرگوار داشتم، راست میگفت، انسان بشدت اخلاقی بود و سرهنگی و فرماندهی هم نتوانسته بود از ضخامت اخلاق این عزیز عبور کند و منِ طلبه ماندم و هزار افسوس که چرا اخلاق را با پسوند نظامی یادشان ندادند که باید اقتدار و خوف لازمِ فرمانده در سلول های سرباز نهادینه شود که چرخ بچرخد.

القصه، آن سپاهی بازنشسته امروز به سیستم سیلی زد نه به شخص که بگوید که حتی در سرفصل های دوره های بصیرتی تان هم تجدید نظر کنید که حتی بخشنامه ها و مطالبه های از فرماندهی در هر رده را تا حد امکان از اخلاق جاری در هیات و مساجد و پایگاهها فاصله داده و اخلاقی را نهادینه کنید که با پسوند نظامی گری همخوانی داشته باشد.

سپاه را عزت مملکت می دانیم و محصول رشادت حاج قاسم ها و همه ما متعصب به سپاهیم و اگر قلمی میزنیم چون به جدّ معتقدیم ثمره آن باکری ها و باقری ها و سلیمانی ها، باید همیشه در اوج بماند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28978

مطالب مرتبط

02خرداد
‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟
سید نظام الدین موسوی در توئیتی اظهار کرد؛

‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟

22فروردین
آیت الله فیضی سرابی دار فانی را وداع گفت
انا لله و انا الیه راجعون:

آیت الله فیضی سرابی دار فانی را وداع گفت

20فروردین
محرومیت ۱۰ ساله برای ویل اسمیت!
عواقب سنگین یک سیلی؛

محرومیت ۱۰ ساله برای ویل اسمیت!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چه نگاه مسخره ای!!
    یادم هست یه بار برای تبلیغ به سپاه ارومیه رفته بودم، دقیقا طلبه ای با همین نگاه توصیه ای عجیب به من کرد(فکر کرد بی تجربه ام در تبلیغ نظامی!) :
    گفت : سرباز یعنی سگ! اگه نزنی توی سرش و بهش حمله نکنی تو رو گاز میگیره!!
    با این نگاه های احمقانه لطفا آبروی اخلاق رو نبرید!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.