• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
یک کارشناس مسائل بین الملل:

هدف قدرت‌های استکباری، بستن کریدورهای عبوری ترانزیت ایران به اروپا است

  • کد خبر : 28938
  • 01 آبان 1400 - 10:40
هدف قدرت‌های استکباری، بستن کریدورهای عبوری ترانزیت ایران به اروپا است
برخی از ماجراجویی‌های قدرت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی سناریوی مرزهای ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک ایران کلید خورده است

به گزارش صدای حوزه، حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگویی، در خصوص برخی یاوه‌گویی‌های مقامات آذربایجان و ترکیه اظهار داشت که مناقشه ما با آذربایجان و ترکیه به علت تکمیل سناریوی غرب در منطقه و گسترش ناتو در شمال غرب ایران برمی‌گردد که ترکیه و آذربایجان برای این سناریو به غرب چراغ سبز نشان دادند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون با برخی از ماجراجویی‌های قدرت‌های غربی و همچنین رژیم صهیونیستی سناریوی مرزهای ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک ایران کلید خورده است، گفت: قدرت‌های استکباری می‌خواهند به وسیله آذربایجان و ترکیه اقدام به بستن کریدورهای عبوری ترانزیت ایران به اروپا از طریق ارمنستان کنند که ایران هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای به آنها نخواهد داد.

این کارشناس بین الملل می‌گوید: ایران به خوبی می‌داند حضور رژیم صهیونیستی ماجراجویی آنان در منطقه آذربایجان برای چیست و اجازه نخواهد داد که اسرائیل دوم در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه ایجاد شود.

کنعانی‌مقدم تاکید دارد که صهیونیست‌ها به دنبال این هستند که در آذربایجان با توطئه شکاف پان‌ترکیسم و همچنین در مناطق کردنشین با توطئه پان کردیسم ایران را درگیر مناقشات همسایگی کند تا از مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها کوتاه بیاید.

او البته به اظهارات و تهدیدهای بی پایه و اساس مقامات ترکیه و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد و حرف‌های آنان را عربده‌های مستی قدرت عنوان و تاکید کرد: مقام معظم رهبری اشاره خوبی داشتند به زمانی که مقامات ترکیه و آذربایجان پشت اتاق مسئولان ما دخیل می‌بستند و خواهان کمک بودند. اگر ایران نبود، معلوم نبود که اردوغان چه سرنوشتی پس از آن کودتای آمریکایی سرش می‌آمد و ایران در خصوص مسائل داخلی آذربایجان نیز کمک‌های شایانی به الهام علی اف کرده که ذکر آنان خیلی لازم نیست.

وی با اشاره به جدایی تاریخی کشور آذربایجان از خاک ایران گفت: خاک آذربایجان به دلیل بی‌کفایتی قاجارها به روسیه داده شد و روسیه هم امانتداری نکرد و سبب شکل‌گیری آذربایجان امروزی شد. ما البته در قضیه قره‌باغ از آذربایجان حمایت کردیم؛ چراکه معتقد بودیم سرزمین‌های اشغالی باید به کشور مادرشان برگردند، اما اگر قرار باشد این عربده‌های از سر مستی مقامات ترکیه و آذربایجان ادامه یابد، بخش‌هایی از آرارات که در زمان رضاشاه به ترکیه داده شده و بخش عمده‌ای از خاک آذربایجان باید به ایران برگردد.

او در عین حال تاکید می‌کند که ایران به دلیل مناسبات خود با کشورهای همسایه فعلا بنا دارد در زیر سایه نقشه ژئوپلتیکی فعالیت کند و خیلی مایل نیست این نقشه دستخوش تغییراتی شود. البته این صبر هم اندازه‌ای دارد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28938
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

03خرداد
یک اقدام تروریستی و لاف های متناقض رسانه های صهیونیستی
02خرداد
‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟
سید نظام الدین موسوی در توئیتی اظهار کرد؛

‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.