• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت الاسلام قرائتی خطاب به فعالان قرآنی:

برای خروج قرآن از مهجوریت تلاش کنید/ ساعات برنامه قرآنی طولانی نباشد

  • کد خبر : 28915
  • 30 مهر 1400 - 7:53
برای خروج قرآن از مهجوریت تلاش کنید/ ساعات برنامه قرآنی طولانی نباشد
استاد قرائتی: قرآن را که خواندید در آن متوقف نشوید و به سمت جلو بروید، اگر عبور کردید از پوست به مغز می رسید؛ از کتاب قصه های قرآن و تفسیر نمونه شروع کنید

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام «محسن قرائتی» شامگاه پنج شنبه (۲۹ مهر) در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، بیان کرد: وقتی مدیری بخشنامه ای صادر می کند ابتدا خود عمل کننده به آن باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بعضی از کارهای ما غلط است، از جمله برخی سوالاتی که در زمینه قرآن مطرح می شود که ضروری نیست از جمله با یک نفس خواندن سوره ای از قرآن.

وی افزود: امام رضا (ع) فرمود: “اگر چیزی شنیدید بگویید مدرکی ارائه کند اگر آیه از قرآن آورد قبول کنید و حتی اگر حدیث ضد قرآن بود قبول نکنید” این حدیث نشان می دهد همه کارهای ما باید مبنا داشته باشد از جمله مهریه، انتخاب همسر، شغل و رشته تحصیلی.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه برخی از پژوهش ها فقط هدر دادن بودجه های کشور است؛ افزود: از جمله پژوهش در مورد تعداد افراد اصحاب کهف ما در آیات قرآن داریم که می گوید:” مرگ بر این پژوهش ها”. همچنین باید قرآن را طوری بیان کنید که بچه ها نیز بفهمند خیلی از تفسیرهای ما برای خواص است.

وی خطاب به فعالان قرآنی بیان کرد: ساعات برنامه قرآنی شما طولانی نباشد، اگر هوش خوبی دارید قرآن را حفظ کنید اما اگر افراد معمولی هستند نیاز به حفظ نیست؛ با تفسیر آن را بفهمید و بهترین تفسیر، تفسیر نمونه است، روحانیون باید به سمت تفسیر بروند، من حدود ۳۵۰۰ ساعت تا الان در صدا و سیما صحبت کردم و ۳۵۰۰ ساعت نیز ذخیره دارم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن باید بر سرسفره دانشگاه ما برود، از جمله دانشکده حقوق آیات حقوقی، دانشکده علوم سیاسی آیات سیاسی، دانشکده مهندسی آیات مسکن و برای هر دانشگاه یک کتاب تفسیر می خواهیم که نداریم.

وی در ادامه خطاب به فعالان قرآنی افزود: قرآن را که خواندید در آن متوقف نشوید و به سمت جلو بروید، اگر عبور کردید از پوست به مغز می رسید و از کتاب قصه های قرآن و تفسیر نمونه شروع کنید، برای اینکه قرآن از مهجوریت خارج شود باید تلاش کنید.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: از آیات باید قانون استخراج کنید، به گونه ای استخراج شود که جوان به این درک برسد که هنگام خواندن قرآن خدا با او حرف می زند، در اصلاح، ارشاد و امر به معروف آمار و سن شرط نیست، از نزدیکان شروع کنید و آنهایی که مهم تر است را در نظر بگیرید.

وی گفت: آیات قران را باید به نسخه امروز تبدیل کرد و سرسفره ها قرار گیرد و همه کارهای ما باید قرآنی شود، مواظب باشید در راه مستقیم نیروها هدر نروند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28915
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
بررسی فقهی حقوقی اتانازی (مرگ خودخواسته)
در برنامه فقه پویا صورت گرفت؛

بررسی فقهی حقوقی اتانازی (مرگ خودخواسته)

29اردیبهشت
پیشنهاد تدارک دارالقرآن های کوچک محلی در طرح نهضت ملی مسکن
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

پیشنهاد تدارک دارالقرآن های کوچک محلی در طرح نهضت ملی مسکن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.