• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
قالیباف در دیدار با آیت الله سبحانی مطرح کرد؛

اقتصاد و فرهنگ در اولویت مجلس یازدهم

  • کد خبر : 28905
  • 30 مهر 1400 - 7:55
اقتصاد و فرهنگ در اولویت مجلس یازدهم
قالیباف: نظارت در مجلس فعلی نسبت به قانونگذاری اولویت دارد چرا که قوانین مستحکمی در مجلس به تصویب رسیده و ابلاغ شده و یک دهه از آن گذشته اما یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده که با نظارت آن را پیگیری می کنیم.

به گزارش صدای حوزه، محمدباقر قالیباف روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در قم، با بیان اینکه در مجلس از اجماع مطلوبی وجود دارد، افزود: این به این معنا نیست که همه یک جور فکر کرده و روش یکسان دارند بلکه به این معنا است که مجلس در موضوعات مهم، اساسی، امنیت ملی و حل مشکلات مردم یکپارچگی داشته و همه اتفاق نظر دارند که این موضوع اغراق آمیز نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: برای مثال وقتی ۲۴۵ نفر در یک جلسه حضور دارند و برای موضوع مهمی رأی گیری می کنیم، بالای ۲۰۰ رأی می آورد؛ البته ممکن است در روش ها و چگونگی انجام کار نظرات مختلف باشد اما همواره وحدت و انسجام در مجلس وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در مجلس موضوع اقتصاد و فرهنگ را اولویت اساسی خود قرار داده ایم، عنوان کرد: نظارت در مجلس فعلی نسبت به قانونگذاری اولویت دارد چرا که قوانین مستحکمی در مجلس به تصویب رسیده و ابلاغ شده و یک دهه از آن گذشته اما یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده که با نظارت آن را پیگیری می کنیم.

قالیباف با اشاره به طرح تولید مسکن که حدود یک سال روی آن کار شد، یادآوری کرد: با آغاز به کار دولت جدید، این قانون ابلاغ و ثبت نام ها از طریق سامانه از روز گذشته آغاز شده است؛ البته مسکن از جنس کار دولتی نیست و می خواهیم مردم خودشان وارد کار شده و دولت صرفا زمین را فراهم کرده و تسهیل گری کند. باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه های غیرمولد در حوزه مسکن، مولد شود و به تولید مسکن بینجامد.

رییس قوه مقننه در ادامه با اشاره به برخی مسائل فرهنگی، عنوان کرد: در این بخش ها کارهای خوبی در مجلس انجام شد، همچنین معیشت مناطق محروم را اولویت بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی  امروز پنج شنبه در سفر یک روزه وارد قم شد.

دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین از جمله برنامه های این سفر اعلام شده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28905
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

23اردیبهشت
فرهنگ؛ از تغییر در ظاهر تا تغییر در ذائقه
استاد سطوح عالی حوزه مطرح کرد؛

فرهنگ؛ از تغییر در ظاهر تا تغییر در ذائقه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.