• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
نتایج نظرسنجی گالوپ؛

رضایتمندی ۷۲ درصدی مردم ایران از عملکرد «ابراهیم رئیسی»

  • کد خبر : 28903
  • 30 مهر 1400 - 7:56
رضایتمندی ۷۲ درصدی مردم ایران از عملکرد «ابراهیم رئیسی»
گالوپ عملکرد «رئیسی» را با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران مقایسه کرده و نوشته او هرگز در دوران ریاست‌جمهوری‌اش موفق به کسب رضایت اکثریت در نظرسنجی‌های این مرکز نشد

به گزارش صدای حوزه، نتایج نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد «ابراهیم رئیسی» رضایت دارند.

مرکز افکارسنجی گالوپ در توضیح درباره این نظرسنجی نوشته در این پیمایش که تنها چند هفته بعد از ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی انجام شد اکثر ایرانی‌ها از عملکرد او ابراز رضایت کردند.

این داده‌ها از پیمایشی که گالوپ سه هفته بعد از روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی  انجام داده (از ۲۴ تا ۳۱ آگوست) به دست آمده‌اند.

گالوپ عملکرد رئیسی را با «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور سابق ایران مقایسه کرده و نوشته او هرگز در دوران ریاست‌جمهوری‌اش موفق به کسب رضایت اکثریت در نظرسنجی‌های این مرکز نشد.

در آخرین نظرسنجی گالوپ در دوران روحانی که نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده تنها ۳۲ درصد از ایرانیان از عملکرد او ابراز رضایت کردند.

واکسیناسیون گسترده کرونا یکی از دلایل افزایش رضایت ایرانی‌ها از عملکرد رئیس‌جمهور جدید ایران عنوان شده است. گالوپ می‌نویسد رئیسی حتی قبل از روی کار آمدن برنامه‌ای برای مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا اعلام کرد.

طبق نوشته گالوپ، تا قبل از انتخاب رئیسی در ماه ژوئن، تنها ۵ درصد از جمعیت ایرانیان واکسینه شده بودند. از آن زمان به بعد، میزان افراد واکسینه شده به نزدیک ۵۰ درصد رسیده است.

گالوپ نوشته است: «افزایش دسترسی به واکسن‌ از منابع غیرغربی و تأکید دولت جدید به اقدام برای مقابله با بیماری همه‌گیر احتمالاً عامل افزایش اعتماد مردم ایران به دولت کشورشان بوده است. [میزان اعتماد به دولت جدید] اندکی بعد از روی کار آمدن رئیسی به ۶۲ درصد افزایش پیدا کرد.»

گالوپ تصریح کرده رئیسی با اندوخته‌ای از حسن نیت در میان مردم ایران روی کار آمده، اما اگر دولت او نتواند به وعده‌هایش برای مقابله با کرونا عمل کند رضایت از او به شدت در افکار عمومی تنزل خواهد کرد.

مطابق این گزارش، گزارش‌ها در کوتاه مدت حاکی از آن است که سرعت واکسیناسیون رشد محسوسی در ایران داشته، اما چالش‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی کماکان پابرجا هستند و تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا رئیسی قادر به محقق کردن وعده‌هایش به مردم ایران خواهد بود یا خیر. 

در بخش پایانی این گزارش آمده است: «اگر رئیسی بتواند در مقابله با بیماری کرونا و بهبود زندگی ایرانیان موفق عمل کند این کشور احتمالاً در برابر فشارهای خارجی مقاوم‌تر خواهد شد.»

نتایج نظرسنجی گالوپ با نظرسنجی دیگری که به تازگی دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی ایران‌پل انجام داده‌اند مطابقت و همسویی قابل توجهی دارد.

در آن نظرسنجی که که روز دوشنبه منتشر شد این نتیجه به دست آمده  که مردم ایران علاوه بر نگاه خوش‌بینانه به دولت رئیسی از ایالات متحده رویگردان شده‌اند و به سیاست جدید جمهوری اسلامی ایران در نگاه به شرق نگاه مثبتی دارند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر از طریق تلفن و اینترنت انجام شده و نشان می‌دهد حمایت مردمی از توافق هسته‌ای برجام به شدت کاهش یافته است.

در نظرسنجی دانشگاه مریلند ۷۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نظرشان نسبت به رئیس‌جمهور جدید تاحدی مطلوب (۳۳ درصد) یا بسیار مطلوب (۴۵ درصد) است.

این عملکرد به معنی بهبود ۵۰ درصدی وضعیت رئیسی نسبت به ماه مه ۲۰۱۷ است، زمانی که او در انتخابات مغلوب حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران شد. در همان نظرسنجی، ۶۰ درصد گفته بودند به محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که برای برجام مذاکره کرد نظر مطلوبی دارند.

در نظرسنجی جدید دانشگاه مریلند نتایج برعکس شده و محبوبیت روحانی به تنها ۲۰ درصد سقوط کرده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28903
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

30شهریور
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی: مشکل از طرف آمریکایی هاست!
17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.