• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی؛

همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است/باغدار و کشاورز نباید دغدغه فروش محصول خود را داشته باشد

  • کد خبر : 28830
  • 29 مهر 1400 - 16:10
همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام است/باغدار و کشاورز نباید دغدغه فروش محصول خود را داشته باشد
تکمیل پروژه های مواصلاتی و راه آهن استان می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه تجارت و اقتصاد این منطقه ایفا کند

به گزارش صدای حوزه، رئیس جمهور صبح امروز با نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار کرد.

در این دیدار که استانداران جدید این دو استان هم حضور داشتند ابتدا نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود پرداختند و خواستار کمک و حمایت دولت برای حل این مشکلات شدند.

تلاش مضاعف برای حل مشکل آب به عنوان اصلی ترین دغدغه مردم، توجه ویژه به توسعه متوازن استان ها، تکمیل طرح ها و پروژه های زیرساختی نیمه تمام در استان به ویژه پروژه های راهسازی و مواصلاتی که بعضا تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، حل اساسی مشکل دریاچه ارومیه که محیط زیست استان های آذربایجان شرقی و غربی و استان های همجوار را تهدید می کند، حمایت از کشاورزان و خرید تضمینی محصولات از سوی دولت، توجه به بخش صنعت و معدن استان و تقویت و حمایت از بازارچه های مرزی به عنوان مرکز مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس در جلسه با رئیس جمهور بود.

پس از سخنان نمایندگان، رئیس جمهور در سخنانی تکمیل طرح ها و پروژه های زیربنایی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان ها دانست و گفت: در سفرهای استانی بدنبال کلنگ زدن برای طرح ها و پروژه های جدید نیستیم و همه تلاش ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه های مختلف است تا به اشتغال جوانان و توسعه کشور کمک کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به موضوع راه های مواصلاتی و کریدور ریلی به عنوان یکی از موضوعات و مشکلات مهم اشاره شده از سوی نمایندگان دو استان، گفت: تکمیل پروژه های مواصلاتی و راه آهن استان می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت و توسعه تجارت و اقتصاد این منطقه ایفا کند.

رئیس جمهور در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکالی و کمبود آب در منطقه، گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه به زودی با شکل جدید فعال خواهد شد تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به طرح موضوع خرید محصولات کشاورزان از سوی نمایندگان،گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان های مختلف از جمله سیب و انگور در ارومیه و خرما در استان های جنوبی از برنامه های دولت است و اعتقاد داریم باغدار و کشاورز نباید دغدغه و نگرانی از بابت فروش محصول خود را داشته باشد.

رئیس جمهور درباره اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان شهرستان های مرزی استان های آذربایجان غربی و شرقی، بر ارتباط با همسایگان و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری در مرزها از طریق بازارچه های مرزی تاکید کرد و گفت: در دولت برای ارتباط با ۱۵ کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کشورهای بیگانه خیرخواه منطقه و کشورهای همسایه نیستند، گفت: بیگانگان در منطقه بدنبال منافع توسعه طلبانه خود هستند و ما اجازه نخواهیم داد صهیونیست ها ارتباط ما با همسایگان را دچار اختلال کنند.

رئیس جمهور افزود: حسن همجواری، ارتباط اقتصادی و تجاری و فعال شدن بازارچه های مرزی جزو برنامه ها و سیاست های جمهوری اسلامی است و تجارت کالایی با همسایگان می تواند به توسعه اقتصاد و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه کمک کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برای کسانی که به صورت قانونمند تجارت می کنند راه باید باز باشد، استانداران استان های مرزی را مکلف کرد راهکار مناسبی برای انتقال و مبادله کالا در مرزها از مسیر قانونی با اشراف دستگاه های اجرایی، تدوین و اجرایی کنند.

آیت الله رئیسی با اشاره به انتخاب استانداران جدید استان های آذربایجان شرقی و غربی گفت: استانداران تازه نفس با روحیه انقلابی در دو استان کار خود را آغاز کرده اند و اطمینان دارم با همکاری و همدلی مدیران و مردم استان در کنار نمایندگان، مشکلات رفع می شود و مردم احساس خواهند کرد که شرایط جدیدی در کشور ایجاد شده است.

در این جلسه محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در سخنان کوتاهی با بیان ظرفیت های بالای استان بر تلاش برای توسعه استان با کمک مدیران و نمایندگان تاکید کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام استان بویژه در حوزه تامین آب و احیای دریاچه ارومیه و همچنین تکمیل راه های مواصلاتی را در اولویت قرار خواهیم داد.

زین العابدین رضوی خرم استاندار استان آذربایجان شرقی نیز با قدردانی از رئیس جمهور بخاطر برگزاری نشست با مجمع نمایندگان، گفت: همه تلاش خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام استان بکار خواهیم بست و قول می دهم طی ۲ سال ۷۰ درصد پروژه های ناتمام که بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته اند را تکمیل کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28830
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی
تمرکز بر کشاورزی؛

نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.