• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
بهرام سرمست، استاندار قم مطرح کرد:

تاثیرات کرونا بر ابعاد زندگی اجتماعی، اقتصادی و سلامت مردم

  • کد خبر : 25606
  • 28 شهریور 1400 - 13:47
تاثیرات کرونا بر ابعاد زندگی اجتماعی، اقتصادی و سلامت مردم
ورود و پیشتازی استان قم به موضوع عوارض اجتماعی ناشی از کرونا، با توجه به حضور علما و صاحب نظران دانشگاهی استان جای تقدیر دارد.

به گزارش صدای حوزه، بهرام سرمست در اولین جلسه بررسی عوارض اجتماعی ناشی از کرونا و راهکار های تقلیل آنها که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به آمار ارائه شده توسط هیئت اندیشه ورز اجتماعی استان قم در خصوص تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر زندگی اجتماعی افراد، بیان کرد: عمق و دامنه تاثیرات این پدیده بسیار وسیع است اما با توجه به درگیری ۲۰ ماهه کشور با این ویروس، تا کنون ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست مقابله ای با این پدیده را دنبال کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل توجه ویژه بر تاثیر کرونا بر فعالیت های اقتصادی و سلامت مردم، ابعاد روان شناختی، اجتماعی و فرهنگی در تاثیر از این بیماری مغفول مانده، تصریح کرد: ورود و پیشتازی استان قم به موضوع عوارض اجتماعی ناشی از کرونا، با توجه به حضور علما و صاحب نظران دانشگاهی استان جای تقدیر دارد.

استاندار قم با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص تاثیرات کرونا بر ابعاد زندگی اجتماعی اظهار کرد: رویکرد این گزارشات اکثرا تهدید محور است، درصورتی که باید به فرصت های ناشی از وجود این ویروس نیز اشاره داشت.

سرمست افزود: با وجود غافلگیری ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور باید توجه داشت که استان قم در تدوین اکثر پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور نقش به سزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در استان قم رویه مبتنی بر تبدیل این تهدید به فرصت بوده است، افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا در استان قم، ۳ بیمارستان حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مادر و تنفسی ارتش تکمیل و راه اندازی شده است.

وی ضمن تاکید بر ارزش های دینی به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، بیان کرد: به دلیل ملموس شدن مرگ و میر در جامعه، اعتقاد به باورهای توحیدی و آخرت در جامعه افزایش یافته است.

سرمست فرصت های ناشی از ویروس کرونا در جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: ضمن توجه به آسیب پذیری کسب و کار ها در این ایام، به شکل گیری کسب و کار های جدید نیز باید توجه داشت.

استاندار قم، ضمن تاکید بر سیاست های مقابله ای با کرونا، جنبه های ناظر بر مسائل عاطفی و روحی ناشی از شیوع ویروس کرونا را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتیجه گیری های صحیح در خصوص عوارض اجتماعی ناشی از کرونا همواره در کنار تهدیدات ناشی از این ویروس باید به فرصت ها نیز توجه کرد.

وی در ادامه لزوم طبقه بندی صحیح در خصوص عوارض اجتماعی ناشی از کرونا را متذکر شد و گفت: در این خصوص کمیته های تخصصی باید به ارائه راهکار های عملی و کاربردی برای گروه های هدف بپردازند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25606
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

04خرداد
ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط
آیت الله اراکی در دیدار با استاندار قم مطرح کرد؛

ریشه برخی از انحرافات اخلاقی در سبک مسکن سازی غلط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.