• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
اشتغال چندگانه یک امام جماعت که آسیب آفرین نشد؛

از شبکه‌سازی گروه‌های جهادی تا هم‌افزایی مساجد به همت یک مدیر حوزه علمیه

  • کد خبر : 25323
  • 26 شهریور 1400 - 10:54
از شبکه‌سازی گروه‌های جهادی تا هم‌افزایی مساجد به همت یک مدیر حوزه علمیه
اشتغال چندگانه یک امام جماعت در نظر بسیاری از کارشناسان، موجب ضربه زدن به مساجد شده است و می شود، اما در برخی از موارد چنین نیست. نمونه نقیض این قاعده، مسجد بقیه الله (عج) (واقع در تهران، خیابان شوش) است

به گزارش صدای حوزه، اشتغال چندگانه یک امام جماعت در نظر بسیاری از کارشناسان، موجب ضربه زدن به مساجد شده است و می شود، اما در برخی از موارد چنین نیست. نمونه نقیض این قاعده، مسجد بقیه الله (عج) (واقع در تهران، خیابان شوش) است.

وقتی به سابقه فعالیت های امام جماعت مسجد بقیه الله (عج) نگاه می کنیم، بیش از همه معاونت دو دهه ای وی در مدرسه حضرت قائم (عج) تهران مشهود است؛ موضوعی که به گفته خود وی نقش مهمی در جذب کمک های مردمی و همکاری گروه های مختلف جهادی و حوزوی اثرگذار است.

محوریت مسجد بقیه الله (عج) در شبکه سازی مساجد و هیئت ها و گروه های جهادی در جنوب تهران

مسجد بقیه الله (عج) به گفته حجت الاسلام والمسلمین رضا جوادی، امام جماعت نائب این مسجد، حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پرهیزگار به عنوان یک مدیر باسابقه حوزوی، برکات بسیاری برای این مسجد داشته است. مهمترین آنان ایجاد شبکه ای از گروه های جهادی و قرارگاه های فرهنگی مساجد الحسین (ع)، وفا، چهاردهم معصوم (ع) و امام جعفر صادق (ع) و چندین هیئت مذهبی در محلات شوش و قیام است.

این گروه های جهادی حدود شش سال است که به هم مرتبط شده است و همه ساله در شناسایی نیازمندان و جمع آوری کمک های مردمی برای رساندن بسته های ارزاق و پوشاک و هدایای نقدی و کمک های درمانی و مربوط به مسکن، اثرگذار هستند. این شبکه در دوره شیوع ویروس کرونا ضمن ضد عفونی کردن محلات شوش و قیام، در توزیع بیش از هفت هزار بسته ارزاق و چندین میلیارد کمک نقدی و ده ها هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان، خانواده های دارای بیماران کرونایی و کارتن خواب ها، موثر بوده است.

استفاده از ظرفیت شبکه مسجدی در اجرای طرح شهید سلیمانی

مسجد بقیه الله (عج) همچنین در اجرای طرح شهید سلیمانی نیز از ظرفیت این شبکه عظیم مسجدی در محلات شوش و قیام استفاده کرده است به طوری که به گفته جوادی، به برکت وجود همین شبکه، به سرعت این طرح در سطح این دو محله انجام شد. البته بخشی هایی از شوش و قیام که تحت پوشش ما بوده است.

یکی دیگر از برکات مسئولیت حوزوی امام جماعت مسجد بقیه الله (عج)، همکاری مستمر با مراکز علمی حوزوی و نهادهای فرهنگی است که از جمله آنها مجموعه امیر بیان است. جوادی در این خصوص گفت: مجموعه امیر بیان طی چند سال اخیر فعالیت های زیادی در مساجد، هیئت های مذهبی و آستان های مقدس و بقاع متبرکه جنوب شهر تهران داشته است که از جمله همکاری در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد بقیه الله (عج) است. تلاش ما این بوده است که اعتکاف دانش آموزی را در این مسجد برگزار کنیم که در سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در این زمینه موفق بوده ایم.

جوانان مسجد بقیه الله (عج) در اواسط دهه هشتاد هیئتی به نام «امام سجاد (ع)» را راه اندازی کردندکه هر هفته، شب های جمعه پس از پایان مراسم دعای کمیل، مجلس روضه و سخنرانی مذهبی در این مسجد برگزار می کنند. این هیئت همچنین در برگزاری سایر برنامه های این مسجد نقش آفرین است که از جمله آنها جمع آوری کمک های مردمی برای عمل به توصیه مقام معظم رهبری درباره نهضت مواسات و همدلی (احسان) است.

تکمیل نوسازی و توسعه مسجد بقیه الله (عج) در بهار ۱۴۰۰

مسجد بقیه الله (عج) که از چند سال پیش کار نوسازی و توسعه آن با همکار شهرداری منطقه ۱۲ تهران و نمازگزاران این مسجد و چند خیر مسجدی آغاز شد، سرانجام در بهار امسال نوسازی و توسعه آن و با بودجه بیش از دو میلیارد تومان به پایان رسید. پرهیزگار در این خصوص گفت: الحمدالله مساجد و هیئت های مذهبی و گروه های جهادی که در شبکه سازی توسط کارگزاران این مسجد به هم مرتبط شدند، در جمع آوری کمک های مردمی برای این مسجد بسیار موثر بوده اند.

اجرای مستمر و بی وقفه طرح سه شنبه های مهدوی در دوره شیوع کرونا

طلاب مدرسه علمیه حضرت قائم (عج) با مدیریت پرهیزگار هر هفته، طرح سه شنبه های مهدوی را از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در قالب راه اندازی ایستگاه فرهنگی و صلواتی، توزیع بسته های فرهنگی و میز پاسخگویی به شبهات مربوط به حوزه مهدویت و انتظار و غیبت حضرت ولی عصر (عج) اجرا می کنند؛ به گفته پرهیزگار این طرح در دوره کرونا نیز به جز چند هفته معدود، همواره برگزار شد و جای خود را در میان شهروندان خیابان شهید یزدی و چهارراه لب خط تهران باز کرده است.

سخن آخر اینکه مسجد بقیه الله (عج) می تواند از ظرفیت شبکه مسجدی که فراهم آورده است و همچنین ظرفیت طلاب حوزه علمیه تهران، زمینه برقرار شدن این مسجد را که دور تا دور آن مراکز تجاری هستند و قطعا فعالان و شاغلان در این مراکز تمایل دارند در ساعات مختلف روز در این مسجد اقامه نماز کنند، استفاده کند. این موضوعی است که متاسفانه اهالی این مسجد همچون سایر مساجد کشور نسبت به آن مغفول هستند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25323
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.