• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
آیت‌الله صدیقی در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی؛

خودسازی مقدم بر جامعه سازی و تمدن‌سازی است/ برای ظهور امام زمان(عج) باید ابراهیم و اسماعیل‌ها تربیت شوند

  • کد خبر : 24502
  • 17 شهریور 1400 - 13:58
خودسازی مقدم بر جامعه سازی و تمدن‌سازی است/ برای ظهور امام زمان(عج) باید ابراهیم و اسماعیل‌ها تربیت شوند
اولین دستور در نظام اسلامی خودسازی است، عنوان کرد: جامعه سازی و تمدن‌سازی در مرحله بعدی قرار دارد، برای رسیدن به این اهداف باید فاصله های بین خود و خدا را برطرف کنیم. اگر جامعه اسلامی دوست دارد امام زمان(عج) ظهور کنند باید ابراهیم و اسماعیل ها را در جامعه جستجو و تربیت کند تا زمانی که برای امام زمان(عج) تظاهر می‌کنیم حضرت تشریف نخواهند آورد.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در سومین اجلاس بین‌المللی فعالان مهدوی که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: زمانی که حضرت ابراهیم(ع) فرزند خود حضرت اسماعیل(ع) را به قربانگاه برد و خواست او را قربانی کند از خداوند ندا آمد که ما می خواستیم بدانیم که تا چه حد تسلیم هستی.

وی افزود: سید بن طاووس می فرماید روزی که فرزندان شما به تکلیف می رسند باید برای آنها عید بگیرید چرا که اعتقاد پیدا کردند که مخاطب خداوند قرار می‌گیرد و باید  رسالت الهی را به دوش بگیرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اگر جامعه اسلامی دوست دارد امام زمان(عج) ظهور کنند باید ابراهیم و اسماعیل ها را در جامعه جستجو و تربیت کند تا زمانی که برای امام زمان(عج) تظاهر می‌کنیم حضرت تشریف نخواهند آورد.

آیت الله صدیقی اظهار کرد: هر کس در برابر حکمت الهی خود را صاحب نظر بداند و بگوید احکام اسلامی پسند او نیست در برابر امام زمان(عج) تسلیم نخواهد بود.

وی ادامه داد: تا زمانی که معرفت، تسلیم و رضایت مقابل خداوند نداشته باشیم ظهور رخ نمیدهد، برای رخ دادن ظهور همه باید همدل شویم و همه ابعاد زندگی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ‌و سیاسی ما در جهت ظهور باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اولین دستور در نظام اسلامی خودسازی است، عنوان کرد: جامعه سازی و تمدن‌سازی در مرحله بعدی قرار دارد، برای رسیدن به این اهداف باید فاصله های بین خود و خدا را برطرف کنیم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند انسان را با ارزش خلق کرده است، اظهار کرد: باید در جامعه اسلامی افزون بر کمک‌های مومنانه، نیازمندان آن توانمندسازی شوند و به دیگران متکی نباشند.

وی افزود: زمانی که حضرت امام زمان(عج) تشریف می‌آورند مسائل اقتصاد را طوری تنظیم می‌کنند که همه دنبال بخشیدن هستند و حتی فقرا و نیازمندان هم مناعت طبع دارند و درخواست کمک نمی‌کنند. باید خود را برای چنین جامعه ای بسازید خالص و مخلص شوید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیطان قسم خورده است که آحاد بشر را گمراه کند، ابراز کرد: همانگونه که شیطان در تخریب بنیان های نور مداومت دارد شما هم باید جبهه حق را ترک نکنید و برای آن تلاش بی وقفه داشته باشید.

آیت الله صدیقی گفت:  نخستین نشست این اجلاس در مشهد با حضور ۱۰۰ نفر از نخبگان کانون‌های مهدویت برگزار شد، فراکسیون فرهنگی مجلس این رسالت را برعهده گرفته برای بودجه مهدویت فکر کند، باید تمام قوانین مجلس پیوست مهدوی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24502
  • منبع : شبستان

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته
نگاهی به فعالیت ها و آثار مرحوم نادر طالب زاده؛

صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته

05اردیبهشت
سند توسعه فرهنگ مهدویت؛ اولین سندی که حوزه آن را از ابتدا تدوین کرده است
آیت‌الله اعرافی در دیدار شورای راهبردی تدوین سند توسعه فرهنگ مهدویت:

سند توسعه فرهنگ مهدویت؛ اولین سندی که حوزه آن را از ابتدا تدوین کرده است

02اردیبهشت
مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند
پاسخ رائفی‌پور به شبهات درباره مسجد جمکران:

مسؤولان به مهدویت نگاه اداری و رفع‌ تکلیفی دارند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.