• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
یادداشت؛

بررسی موردی علاقه برخی طلاب فعال مجازی به برچسب زنی و مواضع تند و تیز!

  • کد خبر : 23956
  • 12 شهریور 1400 - 21:38
بررسی موردی علاقه برخی طلاب فعال مجازی به برچسب زنی و مواضع تند و تیز!
برخی طلاب طرفدار دوآتیشه طب اسلامی و سنتی به خوبی می دانند که هر چقدر لحن و متن تیز و برنده باشد احتمال دیده شدن مطلب در فضای مجازی بیشتر خواهد بود لذا شما به کانال های این مدل از طلاب که سر می زنید با حجم بالایی از شعارزدگی، برخوردهای افراطی، برچسب زنی های مکرر و دعوت به قیام و خروج از انفعال مواجه می شوید که طبق معمول بخشی از سخنانشان به حق و درست و بخشی عیرقابل دفاع و حتی غیر اخلاقی می باشد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، چند روز قبل برخی کانال های حوزوی و کانال های طلاب اعلام کردند دکتر طریقت منفرد، وزیر بهداشت دولت دهم طی حادثه ای مشکوک به عمد، از طبقه دوم ساختمانی سقوط کرده والان در کما می باشد.

دلیل فرضیه عمدی بودن سقوط وی از جانب آقایان این بود که ایشان جزو طرفداران طب سنتی بوده است و در حال ساخت مرکزی برای طب سنتی بوده است!

چیزی نگذشت که شیرین طریقت منفرد، دختر وی طی مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: پدرم بر اثر سقوط در چاله آسانسور ساختمان نیمه‌کاره که قرار است مرکز طب سنتی شود، دچار حادثه شد.

طریقت منفرد

وی افزود: پدرم به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شده و اکنون وضعیتش پایدار است و در کما نیست.

دختر وزیر اسبق بهداشت تاکید کرد: خبرهایی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر اینکه حادثه سقوط پدرم عمدی بوده منتشر شده است که این اخبار صحت ندارد.

حال شما ببینید حجم کانال های طب سنتی حوزوی و غیر حوزوی که به بازنشر خبر سقوط عمدی وی پرداخته اند…

طلاب

پ.ن: برخی طلاب طرفدار دوآتیشه طب اسلامی یا سنتی به خوبی می دانند که هر چقدر لحن و متن تیز و برنده باشد احتمال دیده شدن مطلب در فضای مجازی بیشتر خواهد بود لذا شما به کانال های این مدل از طلاب که سر می زنید با حجم بالایی از شعارزدگی، برخوردهای افراطی، برچسب زنی های مکرر و دعوت به قیام و خروج از انفعال مواجه می شوید که طبق معمول بخشی از سخنانشان به حق و درست و بخشی عیرقابل دفاع و حتی غیر اخلاقی می باشد.

این مشکل اگر صرفا درون گفتمانی و امری بین الاذهانی میان حوزوی ها بود مشکل چندانی وجود نداشت و با توجه به ظرفیت بالای طلاب و حوزه ها حل و فصل می شد اما ماجرا اینست که این قبیل کانال ها و رسانه های حوزوی، با مدل و روش فعالیتشان، فارغ از صحت و سقم چند درصدی محتواهایی که ارائه می دهند، در حال تصویر سازی از طلاب و روحانیون در اذهان عمومی می باشند که اثرش تا سال ها در افکار عمومی جامعه خواهد ماند!

به عبارت بهتر حتی اگر تمام حرف های این بخش از طلاب داغ و پرشور، درست باشد باز هم به لحاظ روش، مشکلات بنیادینی دارند که ذهن جامعه امروز آن را پس می زند.

رویکرد انتقادی ملازماتی دارد از جمله اینکه به قول حجت الاسلام رشاد (اینجا و اینجا)اگر هم بناست طلاب در طب سنتی ورود کنند باید ابن سینا باشند و بعد اینطور محکم و مطلق صحبت کنند.

به دیگر سخن، بگذاریم بزرگان شاخص و صاحب فضل طب سنتی اظهار نظر کنند و اینقدر در پی کات زدن صحبت های این و آن برای جمع آوردی مویدات به نام طب اسلامی و سنتی نباشیم که کار به جایی برسد که از خبر یک سقوط عادی هم مویدی برای مظلوم نمایی و دشمن سازی بسازند و بعد هم بگویند جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد!!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23956
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

06شهریور
اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود
به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل؛

اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.