• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

امر به معروف و نهی از منکر، شاخص انتخاب جامعه نمونه

  • کد خبر : 21921
  • 25 مرداد 1400 - 0:09
امر به معروف و نهی از منکر، شاخص انتخاب جامعه نمونه
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، ضمن اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل عمران گفت: خداوند در قرآن، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان شاخصه تعیین جامعه و امت برگزیده معرفی می کند و می فرماید:«کنتم خیر امّتٍ اٌخرِجَت لناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر...».

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، در جلسه ای که صبح امروز به مناسبت ششم محرم در این مکان برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان فلسفه قیام أباعبدالله (علیه السلام) معرفی کرد و برخی از مقدمات لازم جهت تحقق این امر را یادآور شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، ضمن اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل عمران گفت: خداوند در قرآن، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان شاخصه تعیین امت برگزیده معرفی می کند و می فرماید:«کنتم خیر امّتٍ اٌخرِجَت لناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنکر…».

وی افزود: امام حسین (علیه السلام) در وصیت خود به محمد حنفیه، وظیفه خود را احیای سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) معرفی می کند و فلسفه حرکت خود را امر به معروف و نهی از منکر در راستای احیای همین سنت می دانند.

حجه الاسلام و المسلمین فرخ فال، ضمن اشاره به بحث حکمت عملی و حکمت نظری، خاطر نشان کرد: در حکمت عملی سه مرحله وجود دارد، اولین مرحله تهذیب نفس است، دومین مرحله، تربیت خانواده و سومین مرحله، سیاست مدن و ورود به مباحث اجتماعی است.

وی افزود: احساس مسئولیت نسبت به سلامت جامعه، بعد از مرحله اول و دوم است. یعنی بعد از آن که شخص خود و خانواده خویش را آماده کرد، وارد مرحله سوم می‌شود. کما اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) ابتدا از خود شروع کرد و پس از آنکه خانواده خویش را نیز به اسلام راهنمایی نمود، دعوت خود را علنی کرد.

اخبار مرتبط:

امر به معروف زیبای خواهر شهید پلارک

امر به معروف و نهی از منکر

امر به معروف و نهی از منکر، شاخص انتخاب جامعه نمونه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21921

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

24تیر
تجمع در آزادی یا تذکر در جمهوری؟!
در پی اجتماعات مختلف مومنین در روز حجاب و عفاف؛

تجمع در آزادی یا تذکر در جمهوری؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.