• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
حلقه مفقوده در برنامه آموزشی حوزه:

تبلیغ از وظایف اصلی روحانیت است، اما در برنامه آموزشی محلی از اعراب ندارد

  • کد خبر : 21797
  • 23 مرداد 1400 - 16:25
تبلیغ از وظایف اصلی روحانیت است، اما در برنامه آموزشی محلی از اعراب ندارد
هیچ‌چیز در قدرت تبلیغی یک سازمان، به اندازه قدرت مبلغانِ توانمند نیست. مبلغ توانمند، موتور محرک تبلیغ است و قوتش ثمره و کارآیی را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، هادی چیت ساز در کانال ایتای مناهج نوشت:

هیچ‌چیز در قدرت تبلیغی یک سازمان، به اندازه قدرت مبلغانِ توانمند نیست. مبلغ توانمند، موتور محرک تبلیغ است و قوتش ثمره و کارآیی را بیشتر خواهد کرد.

از سویی مبلغی که توانایی منبر خوب یا برقراری ارتباط با دیگران نداشته باشد، بهترین برنامه‌های فرهنگی را خنثی می‌کند.

امروز در جنگ رسانه‌ها، تبلیغات و استفاده از انواع قالبهای ارائه محتوا، حتی برای بقا نیاز به سرعت بیشتر مبلغان داریم، چه رسد به رقابت‌کردن.

اما مبلغ خوب خود به خود بوجود نمی‌آید و نیاز به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دارد. نگارنده اطلاع دقیقی از آمار حوزه در تربیت مبلغ کارآمد ندارد، ولی ملاک برای سنجش، خروجی عمومی حوزه است که اصلا قانع‌کننده نیست.

تربیت مبلغ دغدغه‌ای است که باید از ابتدای طلبگی برای آن برنامه داشت و نیاز به برنامه منسجم بین تمام مراکز حوزوی و مدارس علمیه دارد.

متأسفانه برنامه فعلی آموزشی این خواسته را تأمین نمی‌کند. یا به تعبیر دقیق‌تر، با اینکه تبلیغ از وظایف اصلی روحانیت است، اما در برنامه آموزشی محلی از اعراب ندارد و چه در قالبها و چه در محتوا، دست طلبه خالی است.
تبلیغ نیاز به دانشها و مهارتهای خاص دارد و دروس حوزه با اینکه ضروری‌اند، ولی کافی نیستند.

اگر برخی گمان می کنند با امتحان گرفتن از چند واحد تفسیر و تاریخ و علوم قرآنی، طلبه آنها را می‌آموزد، باید بدانند با دروس شب امتحانی و نمونه سؤالی کسی مبلغ و عالم نمی‌شود.
همچنان که با یکی دو همایش نزدیک مناسبتهای تبلیغی، یا برگزاری چند کارگاه و دوره مختصر، مبلغ تربیت نمی‌شود.

«مبلغ تراز اسلام»، دارای مراتب است و نباید از همه انتظار یکسان داشت، اما تربیت مبلغی که حداقلها را داشته باشد، مطالبه‌ای حق و جدی است که هرچه می‌گذرد، خلأ آن بیشتر حس می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21797
  • نویسنده : هادی چیت ساز
  • منبع : manahejj@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.