• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
درباره تجربه مرحوم کردان و مشایی؛

برای شما نقد است برای ما خاطره / درسی از ماجراهای مرحوم کردان و مشایی

  • کد خبر : 21380
  • 18 مرداد 1400 - 13:52
برای شما نقد است برای ما خاطره / درسی از ماجراهای مرحوم کردان و مشایی
نمیدانم چرا مدتی است خاطرات تلخ روی کار آمدن دولت احمدی نژاد برایم زنده شده. انقلابیون برای آنکه ثابت کنند خیلی آزاد اندیشند و حرند و ملاحظه نمیکنند، چه آزارهایی دادند به دولت انقلابی تازه وارد.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، علی مهدیان در کانال ایتای بر پا نوشت:

نمیدانم چرا مدتی است خاطرات تلخ روی کار آمدن دولت احمدی نژاد برایم زنده شده. انقلابیون برای آنکه ثابت کنند خیلی آزاد اندیشند و حرند و ملاحظه نمیکنند، چه آزارهایی دادند به دولت انقلابی تازه وارد. نقدها وارد بود. درست هم بود. اما نا بجا بود. خروجی اش تشتت بود. خروجی اش به نفع جریان غربگرا بود. امروز ببینیم نقدهای ما چطور پازل مفسدین و اهل تردید و غربگرایان را پر میکند. ببینیم چطور عدالتخواه های خودحقیر پندار که رای دادن را مسخره میکردند و ماموریتشان ناامید کردن مردم از نظام است دارند از این همه ساده لوحی ما استفاده میکنند. تا تهش دست ما را در دست علیزاده ها و صبا آذرپیکها قرار دهند. تلخ است این همه اشتباه تکراری از ما خیلی تلخ است. این تکرار تاریخ خیلی تلخ است. زیاده عرضی نیست فقط دو تا خاطره را یاد آوری میکنم.

سال هشتاد و هفت در ماجرای گیر دادنهای ظاهرا درست به آقای کردان و مدرک او و استیضاحش بیان دردآور و تلخی از رهبری در ذهنم مانده که آن زمان انقلابیون به روی خود نیاوردند و عبور کردند اما فوق العاده تلخ بود. و چند ماه بعد نتیجه این بی توجهی را هم دیدیم و همه ضرر کردیم. او گفت «بارها من عرض کرده ام بنی اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قران مکرر میفرماید انی فضلتکم علی العالمین… همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند کونوا قرده خاسئین و ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این….. این فضای بی بند و باری در حرف زدن در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد……بله اینجوری است بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد. بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»(۱۵ -۸-۸۷)

سال هشتاد و نه نیز در ماجرای نقدها و گیردادنها به مشایی و بقایی و غیره بیانی را رهبری دارند که درد آور است «یکی از دوستان گفتند ما از دست و راست رئیس جمهور دلمان خون است. خوب، حالا دل شما خون – که خدا نکند خون باشد – اما به شما عرض بکنم؛ اینها جزو مسائل تعیین کننده و اصلی نیست. ممکن است ایراد و اشکال وارد باشد – من در این مورد هیچ قضاوتی نمیخواهم بکنم – ممکن است کسی به یک شخصی یا به یک کاری ایراد داشته باشد؛ منتها باید توجه کنیم که مسائل را اصلی – فرعی کنیم. مسائل درجه‌ی دوم جای مسائل اصلی را در انگیزه‌های ما، در همت ما، در صرف انرژیای که میشود، نگیرد. من عرضم فقط این است؛ والّا من نه اعتراض میکنم به اینکه شما چرا از زید یا عمرو خوشتان می‌آید یا بدتان می‌آید؛ نه، ممکن است خوشتان بیاید، ممکن است بدتان بیاید – ایرادی ندارد – و نه اعتراض میکنم که چرا آن ایراد را یک وقت به شکلی که یک مفسده‌ای نداشته باشد، بر زبان آوردید؛ آن هم به نظرم اشکالی ندارد. فقط توجه کنید که این جای مسائل اصلی را نگیرد. مسائل اصلی ما چیزهای دیگری است.»
۳۱٫۵٫۸۹

گوش ندادیم و گوش ندادند و خروجی اش شد هشت سال دولت غربگرایان و فتنه جویان.
هیچی همین.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21380
  • نویسنده : علی مهدیان
  • منبع : ali_mahdiyan@

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

30بهمن
مدیر پشت میزنشین جایی در دولت انقلابی ندارد
امام جمعه بخش گرگان رود تالش در خطبه های نماز جمعه‌ مطرح کرد؛

مدیر پشت میزنشین جایی در دولت انقلابی ندارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.