• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

8
درباره محدودیت های پرس تی وی:

ما صدای بی صدایان هستیم

  • کد خبر : 17282
  • 13 تیر 1400 - 16:52
ما صدای بی صدایان هستیم
بهروز نجفی گفت:امروز پرس تی وی بعد از این همه سال، به دوران بلوغ و بالندگی خود رسیده است. از ابتدای کار برای دیده شدن در اقصانقاط جهان تلاش کردیم و برای این مهم آن قدر کوشش کردیم که در موارد متعددی توانستیم اولین منبع منتشر کننده اخبار باشیم به طوری که دیگر رسانه ها، خبر مورد نظر را از ما گرفتند.

به گزارش صدای حوزه، «بهروز نجفی» در سال ۱۳۸۵ پس از چند سال اجرای خبر انگلیسی در شبکه های چهار و جام جم سیما، به گروه راه اندازی و تاسیس شبکه خبری انگلیسی زبان بین المللی ۲۴ ساعته پرس تی وی در معاونت برون مرزی صداوسیما پیوست. او ابتدا به عنوان مدیر راه اندازی و سپس به عنوان مدیر منابع انسانی، خبرنگاران بین الملل و ارزیابی به گزینش، جذب و آموزش نیروی انسانی متخصص شبکه پرس تی وی مبادرت ورزید. نجفی اکنون یکی از مجریان خبر و برنامه های گفت و گومحور چالشی این شبکه است.

وی در چهاردهمین سالگرد تاسیس این شبکه در خصوص فراز و نشیب هایی که شبکه در طی این سال ها پشت سر گذاشته است، گفت: امروز پرس تی وی بعد از این همه سال، به دوران بلوغ و بالندگی خود رسیده است. از ابتدای کار برای دیده شدن در اقصی نقاط جهان تلاش کردیم و برای این مهم آن قدر کوشش کردیم که در موارد متعددی توانستیم اولین منبع منتشر کننده اخبار باشیم به طوری که دیگر رسانه ها، خبر مورد نظر را از ما گرفتند.

وی اظهارداشت: مواردی مثل توقیف نیروی دریایی انگلیس توسط سپاه، اولین تصاویر را ما از سپاه گرفتیم و پخش کردیم. همه ی شبکه ها از ما این تصاویر را گرفتند حتی شبکه های خودمان مثل العالم. همچنین درباره پهباد و موشک های سپاه ما اولین گزارش ها را به صورت اختصاصی منتشر کردیم. همین طور در ایام جنگ فلسطین و غزه ما اخبار و برنامه ها را قطع کردیم و روزهای متمادی به پوشش کامل اخبار آن ها پرداختیم.

وی ادامه داد: طی این سال ها با مشکلات متعددی مواجه بودیم. از مشکلات فنی و مالی گرفته تا مشکلاتی که ناشی از تحریم ها است و همه ابعاد زندگی ایرانی ها را تحت تاثیر قرار داده است. پرس تی وی هم از این مسئله مستثنی نبوده است؛ اما علی رغم همه این مسائل می بینید که الان در کجا ایستاده است.

نجفی اضافه کرد: کیفیت کار به لحاظ برنامه سازی انگلیسی با آنچه مد نظر ما در ابتدای طراحی پرس تی وی بوده است، فاصله دارد و هنوز جای کار زیادی وجود دارد. من همیشه نگران کیفیت کار در حد بین الملل هستم. برای جبران این کاستی ها لازم است مسئله آموزش بیش از پیش جدی گرفته شود و همواره برای تکمیل نیروی انسانی و بالا بردن بنیه کیفی، افرادی با تخصص بالا جذب شوند.

این مجری تلویزیون افزود: ولی با این همه، شبکه از لحاظ تنوع، عملکرد خوبی داشته است و تا به امروز جای خود را پیدا کرده است. در واقع، با وجود همه مشکلاتی که پشت سر گذاشته ایم، پرس تی وی رشد قابل توجهی داشته و جایگاه خود را در جهان گسترده و متکثر رسانه ها یافته است، هر چند که هنوز با سطح ایده آل فاصله داریم و همواره به دنبال ارتقا و رشد هستیم.

مهم این است که مخاطب ما را می شناسد و می داند اخباری را پوشش می دهیم که خیلی از رسانه ها حرفی از آن نمی زنند یا خیلی کم آن ها را پوشش می دهند.

این گوینده شبکه برون مرزی درباره طیف مخاطبین شبکه پرس تی وی بیان کرد: امریکایی ها  تلویزیون نمی بینند. برای همین امریکا و اروپا ما را از طریق شبکه های اجتماعی یا وب سایت دنبال می کنند. امروز رویه مردم تغییر کرده است به طوری که حتی تلویزیون را هم از روی گوشی می بینند. اگر بخواهیم دیده شویم باید برنامه های کوتاه و جذاب برای انتشار در شبکه های اجتماعی تدارک ببینیم. در حال حاضر توئیتر و فیس بوک برد بیشتری دارد.

وی در خصوص رویکرد شبکه در قبال موج اسلام هراسی و ایران هراسی گفت: این مسئله از جمله موضوعاتی بوده است که ما زیاد روی آن کار کرده ایم در حالی که کمتر رسانه ای وجود دارد که برای این موضوع برنامه ساخته باشد. غالبا خلاف این موضوع کار می کنند. اما ما صدای بی صدایان هستیم. کما اینکه یمن را هم ما و الجزیره شناساندیم.

تا قبل از قتل خاشقچی، در غرب کسی نمی دانست کشوری به نام یمن روی کره زمین وجود دارد. وقتی شخصا با مهمان های انگلیسی صحبت می کردم می گفتند یمن کجا است؟ بعد از کشته شدن خاشقچی بود که فهمیدند کشوری وجود دارد که عربستان چند سال است آن را می کوبد. درباره رویدادهای سوریه و لبنان و فلسطین هم همین طور.

خودم شخصا درباره اسلام هراسی مناظرات زیادی را اجرا کردم. در این زمینه اخبار و برنامه های خوبی داریم. در انگلیس هم برنامه سازان و خبرنگاران پرس تی وی خیلی فعال هستند و کمک می کنند.

وی در خصوص توقیف سایت پرس تی وی توسط امریکا نیز اظهار کرد: این مسئله یک جوک خنده دار است و نشان می دهد آن ها سیاست دوگانه ای دارند. حرف می زنند و خلاف آن عمل می کنند. ادعای حقوق بشر و آزادی بیان و آزادی رسانه دارند ولی الان مجسمه آزادی از آن ِبزرگ ترین ناقض حقوق بشر است. در عمل هر آنچه که به نفعشان نباشد و نخواهند بشنوند مانع آن می شوند.

مگر ما خلاف واقع حرف زدیم؟ هر چه را اتفاق افتاده است، گزارش کردیم. ولی آن ها می بینند و گزارش نمی دهند. نمی خواهند کشتار زن ها و کودکان را در سوریه و یمن و فلسطین ببینند. از آزادی حرف می زنند اما حکومت ها را سرنگون می کنند. توقیف دامنه اینترنتی سایت پرس تی وی هم در همین راستای مقابله با آزادی بیان است. رویکرد مزورانه آمریکا در قبال آزادی بیان با این اقدام، رسوا شده است. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17282
  • منبع : farsnews.ir

مطالب مرتبط

02خرداد
به جوان یا پیر بودن مدیر فرهنگی اعتقاد ندارم؛ کاربلد بودن مهم است
واکنش مهدی فخیم زاده به تغییر مدیران صداوسیما؛

به جوان یا پیر بودن مدیر فرهنگی اعتقاد ندارم؛ کاربلد بودن مهم است

10اردیبهشت
تلویزیون موسوم به سیمای آزادی منافقین درباره سراج چه می‌گوید؟!
05اردیبهشت
فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!
رئیس رسانه ملی در دیدار با هنرمندان مطرح کرد؛

فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.