• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

1
در آیین چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات؛

مدال خدمت با افتخار بر گردن ماست

  • کد خبر : 16335
  • 02 تیر 1400 - 14:02
مدال خدمت با افتخار بر گردن ماست
آیین چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و افتتاحیه رویداد ملی نشر خوبی‌ها برگزار شد.

به گزارش صدای حوزه، مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و افتتاح رویداد ملی نشر خوبی‌ها با حضور حجت الاسلام المسلمین قمی، دکتر علیرضا زاکانی و جمعی از فعالان و مبلغان برگزیده سراسر کشور صبح امروز در تالار سوره مهر حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات برنامه‌های این رویداد را تشریح کرد. و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری به عنوان اولین سخنران این مراسم درباره مراتب تبلیغ گفت: نخ تسبیح این انقلاب تبلیغ حوزه و روحانیت دردمند و انگیزه‌مدار بوده است. تبلیغ اگر بتواند به رتبه عالی خودش برسد تاثیرگذاری هم عالی می‌شود. رتبه اول تبلیغ، تبلیغ علمی به معنای مستندگویی، قابل فهم‌گویی و کاربردی صحبت کردن است. در این ۴۲ سال این اتفاق رخ داده و مردم به قابل عقلانیت، فهم بودن، کاربردی بودن و مستند بودن دستورات دینی معتقد شدند. اما این مرحله نازله تبلیغ است. مرتبه بالاتر تبلیغ عینی به معنای نشان دادن سیره انبیا و اولیا،، شهدا و حتی نشان دادن سیره خود مخاطب به آن‌ها است. مرتبه عالی‌تر که اولیای خدا موفق به انجام آن شدند، مرحله چشاندن معارف دین است. مرحله‌ای که مبلغ از تجربه خودش در چشیدن طعم معارف و اصول دینی با مخاطب صحبت می‌کند.

او ادمه داد: ۴۲ سال فرصت خوبی در اختیار ما مبلغان بوده است و ما میتوانیم با همین فرصت طولانی اسباب ظهور را فراهم کنیم.

در ادامه این برنامه از تمبر نشر خوبی‌ها و دو تندیس قاصدک زرین و نهضت تبلیغات با حضور حجت الاسلام والمسلمین قمی و حاج ماشاءالله قادری رونمایی شد.

پس از آن بخش اول تقدیر از فعالان فرهنگی و تبلیغی برگزار و از خانواده مرحوم محمدسعید جباری، مدیر مجموعه‌های کبریت، نسیم انلاین، نود اقتصادی و عضو هیئت مدیره سفیر فیلم، احمد خورشیدی مدیر عامل تلوبیون، محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره، نجم الدین شریعتی، پیام تیرانداز و محسن مهدیان مدیرعامل و سردبیر خبرگزازی فارس برای راه‌اندازی سرویس خبر خوب، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت برای سی سال تبلیغ و تربیت فعالان فرهنگی، احسان صفرزاده برای نگارش کتاب ماورای مرز و سرکارخانم کیاشا برای سازماندهی تبلیغ دانش‌آموزی تقدیر شد.

قمی: مدال خدمت با افتخار به گردن ماست

دکتر علیرضا زاکانی سخنران دیگر سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بود و با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعد از انتخابات مقدمه رسالت و انجام وظیفه ما مهیا شد. از شور و نشاط و حضور و آگاهی بخشی فعالان فرهنگی در جریان انتخابات تشکر می‌کنم  که اگر نبود چنین شرایطی در انتخابات رقم نمی‌خورد.

او با گرامی داشتن یاد شهدا و اهمیت ولایتمداری در سیره شهدا و بزرگان بیان کرد: افقی که با انتخابات برای ما باز شد دو وظیفه عمده را فراهم کرد که اگر خدا توفیق بدهد بتوانیم این مسیر را هموار کنیم. بخشی از آن فراتر از انتخاب چه کسی یا چه جناحی؛ ایجاد یک جریان اجتماعی قوی مبتنی بر امام جامعه بود که اساس کار را خدمت، افزایش بصیرت، آگاهی و انگیزه انقلابی بگذارد، در زمان انتخابات وارد دعوا‌ها نشود، اما تمام سال را برای بالا بردن معرفت و انگیزه در جامعه کار کند. در آن صورت مردم هم وظیفه خود را در زمان انتخابات به خوبی انجام خواهند داد.

زاکانی ادامه داد: امروز وطیفه بزرگی برای خدمت فراروی ماست. هم خدمت به مردم برای رفع مشکلات و هم خدمت به کشور برای ساختن یک کشور الگو. برای تحقق این امر هم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های حاکمیتی و همه اجزا و عناصر انقلابی هستیم که مردم را برای یک تغییر و تحول در کشور به میدان بیاورند. ما در چهل و دو سال گذشته تجربه گزانبهایی را کسب کردیم و اکنون آینده فراروی ماست. اگر هنر دولت فعلی این بود که دولت را با هفتاد درصد مشارکت تحویل گرفت و با پنجاه درصد تحویل داد، هنر دولت آقای رئیسی این دانشمند حکیم و عدالتخواه این باشد که دولت را با مشارکت نود درصد تحویل بدهد. انشاءالله که بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم.

در بخش دوم برنامه با حضور حجت الاسلام دسمی موسس شجره طیبه صالحین، تقوی رییس فراکسیون روحانیت مجلس، زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، نادعلی منتخب شورای شهر تهران و قمی رییس سازمان تبلیغات از خانم‌ها فتحی و نخعی پور برای فعالیت موفق در پویش سراسری حرف آورد، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محجوب زاده به عنوان امام محله برتر کشور، حجت السلام والمسلمین احمد صحت قول، طاهر ده پهلوان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد صادق مصباح موسوی، احمد بابایی شاعر اهل بیت، سعید کرمعلی مداح اهل بیت و اکبر شیخی برای فعالیت‌های موثر تبلیغی و انقلابی تقدیر به عمل آمد.

پس از آن قمی رئیس سازمان تبلیغات در اظهاراتی درباره فعالیت‌های سازمان گفت: حق مردم شریف ایران، حد ولی جامعه و حق موثرین و متنفذینی که بخشی از آن‌ها با احترام را تکریم کردیم بیش از حد خدمت ماست. تعبیر مقام معظم رهبری این بود که هر هدف بزرگی که مجسم کنید با تبلیع قابل دستیابی است. جای دیگری می‌فرمایند چه مقصود بزرگ‌تری از اتقلاب اسلامی می‌تواتید تصور کنید؟ این انقلاب محصول تبلیغ است و باید تبلیغ را جدی بگیرید. بنابراین تبلیغ مسئله اساسی حیات اجتماعی ماست. ما حتما  از سهمی که تبلیغ می‌تواند در به میدان آوردن توان مردم و تجهیز اراده مردمی داشته باشد، غفلت کرده‌ایم. گره‌های بزرگ را موثرین فرهنگی برآمده از مردم می‌توانند باز کنند.

قمی ادامه داد: زمینه‌هایی برای خدمت افزون‌تر و موثرتر به اهالی فرهنگ و تبلیغ و همه بازوان مجاهد عرصه تبلیغ در این انقلاب سترگ اسلامی که فراتر از این مرزها مقاصد بلندی را در رفع گرفتاری‌های مستعضفین باید دنبال کند، فراهم شده است. مدال خدمت  با افتخار به گردن ماست و شرمساری ما برای کوتاهی‌ها نافی اراده قدرتمند جمعی بخشی از خادمین شما در استمرار موثرتر کار در حوزه تبلیغ نیست و ان‌شاءالله قدم‌های موثرتری خواهیم برداشت.

در بخش پایانی آیین چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز حجت الاسلام دسمی موسس شجره طیبه صالحین و حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت و اهمیت تبلیغ، تبلیغ در منظومه فکری امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب و همینطور تفاوت‌های تبلیغ اسلامی با پروپاگاندای غربی به سخنرانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16335
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.