• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
قانون شکنی سفیر در سفارت؛

نقدی کوتاه بر ملاقات سفیر ایران در روسیه با کریستینا مارتی

  • کد خبر : 10199
  • 02 اردیبهشت 1400 - 17:28
نقدی کوتاه بر ملاقات سفیر ایران در روسیه با کریستینا مارتی
رعایت نکردن قوانین مربوط به سفارت یک کشور در عرف دیپلماتیک، توهین به آن کشور تلقی می شود؛ بسی جای تعجب است اقای سفیر نیز به نقض این قانون و اهانت از طرف هیئت سوئیسی تذکری ندادند

به گزارش صدای حوزه، در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ در پی ملاقات کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با کریستینا مارتی، سفیر سوئیس در روسیه پیرامون تقویت گفتمان سیاسی دو کشور ، آقای کاظم جلالی در صفحه ی اینستاگرامی خود عکس هایی از دیدار را منتشر کرد و این دیدار در محل سفارت ایران انجام شد.

سفارت هر کشور به منزله ی خاک آن کشور تلقی می شود و هر کس وارد سفارت کشوری می شود باید به قوانین و عرف آن کشور پایبند باشد.

سفیر بی حجاب

رعایت نشدن حجاب نه توسط خانم سفیر و نه همراهان

دیدار اقای کاظمی با خانم کریستینا مارتی در حالی شکل گرفت که نه خانم سفیر و نه سایر همراهان خانم این هیئت از قوانین پوشش جمهوری اسلامی ایران پیروی نکرده بودند و حجاب مورد تایید قوانین جمهوری اسلامی نیز رعایت نشده بود.

پر بدیهی است است که رعایت نکردن قوانین مربوط به سفارت یک کشور در عرف دیپلماتیک، توهین به آن کشور تلقی می شود؛ بسی جای تعجب است اقای سفیر نیز به نقض این قانون و اهانت از طرف هیئت سوئیسی تذکری ندادند و با اهانت هیئت سویسی به قوانین جمهوری اسلامی ایران، ایشان همچنان به گفتگوهای خود ادامه داده و عکس های این گفتگو را با افتخار در صفحه اینستاگرامی خود قرار داده اند.

این بار اولی نیست که در یکی از سفارت های ایران به قوانین جمهوری اسلامی ایران با سکوت مسوولین ذی ربط اهانت می شود. پیشتر نیز در سال ۹۶ ، اتفاق مشابهی در سفارت ایران در مجارستان اتفاق افتاده بود که واکنش های زیادی را در پی داشت.

سفیر بی حجاب

از نگاه ما

گفتنی است، آیا دولت ایران با سردمداری سفیر خود قصد دارد که با انتشار چنین حواشی، روابط راهبردی ایران و روسیه که مورد تاکید رهبرانقلاب نیز بود را در ذهنیت افکار عمومی مورد خدشه قرار دهد؟ آیا روابط احتمالی با غرب در مذاکراتی که معلوم نیست چه آورده ای خواهد داشت و تابحال نیز بعد هشت سال، شکست خورده محسوب می شود، بهانه ای است بر حاشیه سازی در روابط با روسیه؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10199

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.