• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

14
واکاوی یک جمله مهم از رهبری در دیدار با بشار اسد؛

سوریه؛ کشوری قدرتمند در عین جنگ‌زدگی

  • کد خبر : 42499
  • 21 اردیبهشت 1401 - 10:35
سوریه؛ کشوری قدرتمند در عین جنگ‌زدگی
رهبر انقلاب در بخشی از دیدار اخیر با آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، اظهار داشتند: سوریه امروز، سوریه قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان خرابی‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوریه اکنون بسیار بیشتر از گذشته است و همه به این کشور به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، مهدی جهان‌تیغی طی یادداشتی نوشت:

رهبر انقلاب در بخشی از دیدار اخیر با آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، اظهار داشتند: سوریه امروز، سوریه قبل از جنگ نیست، اگرچه آن زمان خرابی‌ها نبود اما احترام و اعتبار سوریه اکنون بسیار بیشتر از گذشته است و همه به این کشور به‌عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.

اما چگونه یک کشور با این همه خسارات مادی و تخریب شهرهایش یک قدرت محسوب ‌می شود؟

مقاومت قدرتمندانه

۱. تحولات سیاسی و امنیتی نزدیک به دوازده سال گذشته سوریه، بر دولت و شخص رئیس جمهور این کشور تاثیرات قابل توجه ای گذاشته است. این تحولات شخص بشار اسد را با انگیزه تر و با عزم تر کرده و مجموع مقامات دولت سوریه را نیز به نوعی خالص تر از دولت های چند دهه گذشته این کشور کرده است.

دولتمردان سوریه این روزها تجربه یک فتنه بزرگ داخلی، یک جنگ بین المللی بزرگ، یک جنگ اقتصادی بزرگ و تجربه تحریم های منطقه ای و فرامنطقه ای در عقبه خود دارند و این تجربه و خالص تر شدن حاکمیت در این کشور، نوید بازسازی و نوسازی پایدارتر سوریه را در حوزه اقتصاد و و روابط بین الملل می‌دهد.

ضمن اینکه دولت و رئیس جمهوری که از یک دوران سخت جنگی با پیروزی عبور کرده باشند، به صورت طبیعی و ذاتی مورد احترام ملت ها قرار می گیرند و به صورت خودکار اعتبار مضاعف پیدا می‌کنند. بازگشت خفت گونه برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ارتباط مجدد با سوریه، یکی از مهمترین نشانه‌ها برای کرنش ذاتی کشورهای حتی متخاصم در برابر یک کشور محترم و معتبر پس از پیروزی در یک جنگ بزرگ است.

سوریه؛ حاکمیتی خالص و رها از قید و بندها

۲. سوریه همواره حلقه‌ای مهم از محور مقاومت در غرب آسیا محسوب می‌شد ولی در همین حال، دولت سوریه در قید و بندها و ملاحظاتی همچون عضویت در اتحادیه عرب و یا حتی به نوعی روابط با غرب نیز قرار داشت. اتفاقات سیاسی نزدیک به دوازده سال گذشته اینک سبب شده حاکمیت سوریه خالص تر و رهاتر از این قید و بندها، بیشتر و عمیق تر در محور مقاومت منطقه موثر باشد. حضور موثرتر و شفاف‌تر سوریه در معادلات محور مقاومت سبب افزایش وزن این کشور در معادلات راهبردی غرب آسیا شده است.

تجربه ای شبیه به ایران

۳. سرعت تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای پس از جنگ تحمیلی، شتاب بسیار بالایی گرفت. سوریه هم در یک سطح دیگر چنین سرنوشتی را در حال تجربه کردن است. مردم سوریه اینک بیش از هر زمانی صاحب مردان جنگنده با مبانی و اصولی مستحکم تر از گذشته در مواجه با مسایل داخلی و بین المللی هستند که می توانند، این کشور را بیش از گذشته قدرتمند کنند. البته این خاصیت جهاد و جنگ برای هر ملتی است که گزینه مقاومت را انتخاب کند و از دل این مقاومت و جهاد آن کشور را صاحب انبوهی از نیروهای خالص تر، باانگیزه تر، باعزم تر، کارآمدتر و مدیرتر خواهد کرد. و هر چه جهاد خالص تر و عرصه تقابل حق و باطل عمیق تر باشد، مردان بزرگتری و کارآمدتری برای بازسای یک کشور و ملت تربیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

رفتار شهید سردار سلیمانی در سوریه با رفتارش در دفاع مقدس هشت ساله ایران تفاوتی نداشت

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42499
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

26شهریور
«امید معکوس» مصطفی ملکیان
14مرداد
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی؛ بعثت عدالت

دفاعی عقیم و پرهزینه

31خرداد
عقد شیرین در مقابل دوربین!
صبح دیروز اتفاق افتاد؛

عقد شیرین در مقابل دوربین!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.