• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

6
در پی سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه؛

دو روی اردوغان؛ از اعتراض به کودک کشی تا رفاقت با کودک کش

  • کد خبر : 39334
  • 21 اسفند 1400 - 9:10
دو روی اردوغان؛ از اعتراض به کودک کشی تا رفاقت با کودک کش
اردوغان در اجلاسیه داووس 2009 تاکید می کند که رژیم صهیونیستی کودک کش است و گمان می کند که تشویق آدم کش و کودک کش نوعی گناه[ظلم] به بشریت است!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که روز چهارشنبه در قالب سفری رسمی به ترکیه سفر کرده است، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه، بحران اوکراین و مسائل منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

انزجار اردوغان از کودک کشی رژیم صهیونیستی

عصر پنجشنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹، در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، جلسه بحث و گفت‌و‌گو بر سر حمله ی اسرائیل به نوار غزه، در اثر برخوردهای لفظی حاضران به هم ریخت و سبب شد تا رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، سالن را ترک کند.

هواپیمای رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، صبح روز بعد، در استانبول به زمین نشست. هزاران نفر از طرفداران او به پیشوازش آمده بودند و از برخوردش با شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل، به شدت رضایت داشتند. اردوغان در استانبول شرح داد که چرا مجمع جهانی اقتصاد در داووس را ترک کرده است: «بان کی مون هشت دقیقه سخنرانی کرد، من دوازده دقیقه، عمر موسی پس از دوازده دقیقه به سخنانش پایان داد. اما شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل اجازه داشت ۲۵ دقیقه سخن براند. او در سخنانش با اشاره به من و با صدایی بلند به گونه ای سخن می‌گفت که برای جلساتی این گونه به هیچ وجه مناسب نیست».

چرا اردوغان مجمع جهانی اقتصاد در داووس را ترک کرد؟

پرز در جریان سخنرانی اش از حمله ی اسرائیل به نوار غزه به شدت پشتیبانی کرد و با اشاره به اردوغان گفت: «شما کشوری را می‌شناسید که چنین نکند؟ اگر شما بودید چه می‌کردید، وقتی می‌دیدید هر شب، ده یا صد موشک به سوی استانبول پرتاب می‌شود».

اردوغان در واکنش به سخنان پرز تاکید می کند که رژیم صهیونیستی کودک کش است و گمان می کنم تشویق آدم کش و کودک کش نوعی گناه[ظلم] به بشریت است!

در این میان، گرداننده جلسه ‌سعی کرد برنامه را به پایان برساند و به اردوغان، اجازه ادامه صحبت ندهد و نخست وزیر ترکیه به همین جهت با ناراحتی سالن را ترک کرد.

اعتراض اردوغان به توسعه اشغالگری رژیم صهیونیستی در سازمان ملل

در پرده ای دیگر، در سال ۱۳۹۸، اردوغان در سخنرانی سالانه در سازمان ملل، اعلام کرد که سازمان ملل متحد باید فراتر از وعده‌های خود از مردم فلسطین حمایت کند.

اردوغان: سازمان ملل باید فراتر از وعده‌های خود از مردم فلسطین حمایت کند

رجب طیب اردوغان، در سخنان خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک این نهاد را فراخواند که در خصوص حمایت از فلسطینیان به طور فراتر از وعده‌های خود عمل کند.

وی ادامه داد: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان اجرایی نمی‌شود. سازمان ملل متحد چه می‌کند؟ اگر نمی توانیم با صدور قطعنامه از این اقدامات جلوگیری کنیم، عدالت چطور برآورده خواهد شد؟

اردوغان که تصویری از پیشروی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین را در دست گرفته بود، از شرکت‌کنندگان پرسید: مرزهای اسرائیل از کجا آغاز می‌شود و در کجا پایان می یابد؟ آیا اسرائیل سیر می‌شود؟ خیر. اسرائیل اکنون به دنبال اشغال باقی‌مانده خاک فلسطین است. می‌خواهم بدانم که آیا خاک اسرائیل کدام اراضی را شامل می شود؟ در سال ۱۹۴۷ خاک اسرائیل چه قدر بود و اکنون چه قدر هست؟

روی دیگر اردوغان در ۲۰۲۲؛ دست دوستی با رژیم کودک کش

در جریان سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، اردوغان پس از استقبال رسمی از اسحاق هرتزوگ، گفت: اطمینان دارم که سفر تاریخی رئیس اسرائیل یک نقطه عطف جدید در روابط میان دو طرف خواهد بود. هدف مشترک ما با اسرائیل احیای گفت‌و‌گوهای سیاسی میان دو طرف بر اساس منافع مشترک و در نظر گرفتن حساسیت‌های متقابل است.


وی افزود: توسعه و تقویت روابط ترکیه و اسرائیل برای هر دو طرف و همچنین صلح و ثبات منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. برقراری صلح، آسایش و مشارکت در فرهنگ همزیستی در منطقه در دستان خود ماست!

هرچند که عادی سازی روابط با اسرائیل در کشورهای عرب خلیج فارس در حدود یکسال اخیر، سر وصدای زیادی به پا کرد؛ اما ترکیه به عنوان اولین کشور اسلامی در سال ۱۹۴۸ رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت. شاخه‌های این رابطه با گذر زمان متعدد شده و شعار‌های ضد صهیونیستی مقامات ترکیه صرفا جنبه تبلیغاتی دارد.

میزان صادرات ترکیه به اسرائیل در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۳۵.۱ درصدی بوده و به رقم ۶.۴ میلیارد دلار رسیده که بیشترین میزان در تاریخ بوده است. همچنین ترکیه در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲.۱ میلیارد دلار کالا و خدمات از اسرائیل وارد کرده است.

این ها همگی حکایت از آن دارد که اردوغان در رابطه ترکیه با رژیم صهیونیستی، موضوع فلسطین را صرفا یک وجه المناقشه برای امتیازگیری سیاسی و اقتصادی قرار می دهد و کشتار کودکان و زن و مرد فلسطینی به دست وحوش صهیونیستی، اهمیتی برای وی ندارد و همان گونه که اردوغان،در اجلاس داووس در سال ۲۰۰۹ گفت، خودش نیز در ظلم به بشریت سهیم است چراکه در مقابل کودک کش، این گونه کرنش نموده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39334
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

30مهر
درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درخشش حوزه علمیه قم در حمایت از عملیات طوفان الاقصی و مردم مظلوم فلسطین

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

03خرداد
یک اقدام تروریستی و لاف های متناقض رسانه های صهیونیستی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.