• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
بانوی مبلغ آمریکایی در نشست تخصصی حجاب از منظر ادیان:

قوانین ضدحجاب در غرب بر مبنای لذت جویی و تنفر از حجاب است/ باید دافعه ها را کنار زد و برای حجاب، جاذبه ایجاد کرد

  • کد خبر : 19212
  • 28 تیر 1400 - 12:29
قوانین ضدحجاب در غرب بر مبنای لذت جویی و تنفر از حجاب است/ باید دافعه ها را کنار زد و برای حجاب، جاذبه ایجاد کرد
نگاه جامعه غربی نسبت به زنان با همان نگاه باستانی و قرون وسطایی تفاوت چندانی نداشته است، غرب در گذشته به زن به عنوان یک ابزار جنسی نگاه می‌کرده است، غرب زن را یک انسان دارای حقوق و احترام نمی دیده و هنوز هم این نوع نگاه به زن در غرب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نشست تخصصی حجاب از منظر ادیان به همت واحد خواهران مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با حضور زهرا گنزالس بانوی مبلغ آمریکایی و همچنین فعالان و پژوهشگران عرصه فرق و ادیان به صورت برخط برگزار شد.

در ابتدای این نشست میرزائیان به عنوان دبیر نشست با اشاره به وجود حجاب در ادیان الهی گفت: حجاب موضوعی است که در همه ادیان الهی وجود دارد و یک ضرورت در اقوام و جوامع پیش از اسلام هم وجود داشته است.

زهرا گنزالس فعال عرصه تبلیغ بین المللی و مستبصر آمریکایی در این نشست به ناتوانی راهبان مسیحی در ارائه توضیحات پیرامون منطق تثلیث در مسیحیت، گفت: اسلام را از طریق مادرم شناختم که سال‌ها مسلمان بود.

عفاف و حجاب از جذابیت‌های دین اسلام است

وی در ادامه افزود: مسأله توحید که در اسلام مطرح شده است، برای من جذاب بود، از این رو به خوبی توانستم منطق و عقلانیت آن را به درستی درک کرده و بپذیرم. این در حالی بود که ابهامات بسیاری در خصوص دیدگاه‌های مسیحیت در زمینه توحید و صفات خداوند داشتم که قابل درک و پذیرش عقلانی نبودند.

مستبصر آمریکایی مسأله عفاف و حجاب را از دیگر جاذبه‌های دین اسلام عنوان کرد و گفت: راهبه‌ها نوعی حجاب دارند و آموزش‌ها در مدارس کاتولیک به معنویت و عفاف حضرت مریم اشاره داشت و این برای من بسیار جذاب بود، به همین علت هنگامی که مسلمان شدم پذیرش حجاب برای من بسیار آسان بود.

گنزالس ادامه داد: نگاه جامعه غربی نسبت به زنان با همان نگاه باستانی و قرون وسطایی تفاوت چندانی نداشته است، غرب در گذشته به زن به عنوان یک ابزار جنسی نگاه می‌کرده است، غرب زن را یک انسان دارای حقوق و احترام نمی دیده و هنوز هم این نوع نگاه به زن در غرب وجود دارد.

وی با اشاره به شعارهای دفاع از حقوق زنان در غرب، تصریح کرد: در مدارس دانش آموزان دختر کمتر برنامه های علمی و درسی داشتند و آینده علمی و کاری برای آنها ترسیم نمی‌شد و بیشتر به دختران به عنوان یک عروسک نگاه می‌شد و حتی امروزه‌ هم جامعه غربی چنین نگاهی به دختران و زنان دارد.

بانوان در جامعه اروپایی و آمریکایی جایگاهی جز زیبایی و جذابیت جنسی ندارند

این مبلغ بین المللی با بیان اینکه بانوان در جامعه اروپایی و آمریکایی جایگاهی جز زیبایی و جذابیت جنسی ندارند، اظهار کرد: در تبلیغات رسانه ای غربی هم نگاه به زن صرفا ظاهری و جذابیت‌های جسمی و جنسی است و نگاه غرب به زن مانند همان قرون گذشته بوده و به دروغ به زنان می‌گویند بهترین جایگاه را زنان غربی دارند.

گنزالس با اشاره به فعالیت جنبش «me too» در کشورهای غربی با هدف احیای حقوق زنان مورد تجاوز واقع شده اروپایی و آمریکایی، خاطرنشان کرد: در غرب بسیاری از زنان پذیرفته‌اند که باید اجازه سوء استفاده از خود را به دیگران بدهند تا بتوانند به موقعیت‌های شغلی و کاری بهتری دست پیدا کنند. زنان در غرب اعتماد به نفس و عزت نفس ندارند و این حاصل نگاه غرب به زنان است.

وی در ادامه افزود: در جامعه غربی چنین تلقین می‌شود که عفاف و حجاب به خانم‌های مسن و افرادی نظیر راهبه‌ها تعلق دارد و رفتاری غیرمدرن است. به بانوان غربی اینگونه القا شده است که می‌توانند کاملا برهنه در جامعه حضور پیدا کنند و کسی نباید به آنها اعتراض کند و این در حالی است که چنین رفتاری خلاف فطرت انسانی است.

مستبصر آمریکایی با بیان اینکه در حدود سن ۱۲ سالگی مسلمان شده است، به بلوغ زودرس دختران در غرب اشاره کرد و گفت: غربی‌ها تلاش می‌کنند به دختران بگویند حجاب مانع شادی و آزادی است، اما من هرگز به دختران خودم اجبار نکردم چادر بپوشند و آنها را آزاد گذاشته‌ام تا خودشان واقعیت و حقیقت حجاب را درک کنند.

سخت گیری در خصوص حجاب باعث دلزدگی افراد از حجاب خواهد شد

وی ادامه داد: سخت گیری در خصوص حجاب باعث دلزدگی افراد از حجاب خواهد شد، به خصوص دختران وقتی کم سن و جوان هستند اگر برخورد بد در زمینه حجاب ببینند دچار مشکل در ایمان و درک مسأله حجاب و اهمیت آن خواهند شد، از این رو باید اجازه بدهیم دختران با فلسفه حجاب و عفاف به درستی آشنا شوند.

گنزالس به سخت گیری های غرب علیه حجاب اشاره کرد و افزود: غربی‌ها از حجاب متنفر هستند، به ویژه اینکه مردها قوانین ضدحجاب را تصویب می‌کنند، مردهای غربی به خاطر نفس خودشان قانون تصویب می‌کنند که خانم‌ها چگونه لباس بپوشند.

این مبلغ بین المللی خاطرنشان کرد: علت تنفر غربی‌ها به ویژه مردان از حجاب همین است که نمی‌توانند بدن زنان را ببینند و از آن لذت ببرند، نگاه مرد غربی به زنان به سبب لذت جویی است و ارزش شخصیتی، فکری و فرهنگی برای زنان قائل نیستند و قوانین ضدحجاب نیز در همین بستر و بر همین مبنا تصویب می‌شوند.

خانواده به الگوی عفاف و حجاب برای فرزندان تبدیل شود

گنزالس تبدیل شدن خانواده به الگوی عفاف و حجاب برای فرزندان را یک ضرورت در خصوص تربیت صحیح اسلامی برای فرزندان عنوان کرد و گفت: باید هرکسی نقش خود در جامعه را پیدا کند و بانوان باید بدانند که نقش خود در جامعه را باید به درستی پیدا کنند و بدانند هر زنی نقش مخصوص به خود را در جامعه دارد و قرار نیست همه زنان در جامعه باشند یا در خانه حضور داشته باشند.

مستبصر آمریکایی با بیان اینکه هرکسی نقشی متفاوت در جامعه دارد و لازم است والدین توانمندی‌ها و استعدادهای فرزندان خود را به خوبی بشناسند، تصریح کرد: نباید تابع فشارهای جامعه و افراد برای تعیین سبک و روش زندگی خود باشیم، اگر انسان نقش خود و مسیر خود در زندگی را پیدا کند و به سؤال من کیستم و چرا در دنیا هستم و باید با توانمندی‌های خود چه کاری انجام دهم، می تواند به خوبی بستر ساز ظهور باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب باید با تشویق ترویج شود، باید اخلاق و رفتار و فعالیت‌های ما نشان دهد که تا چه حد حجاب و عفاف در اصلاح زندگی انسان مؤثر است، بنابراین باید بانوان محجبه تبدیل به یک الگو برای دیگران شوند تا از این طریق دختران را نسبت به عفاف و حجاب ترغیب کنند.

گنزالس با تأکید بر ضرورت عطوفت و مهربانی بانوان محجبه با افراد بدحجاب و بی حجاب، اظهار کرد: باید دافعه ها را کنار زد و برای حجاب جاذبه ایجاد کرد، دفع کردن افراد و برخورد با افراد بی حجاب راه حل درستی نیست و راه اسلام و سیره حضرت زهرا(س) در زمینه عفاف و حجاب نیز به این صورت نبوده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19212

مطالب مرتبط

30آذر
سخنی کوتاه با متحصنین
28اردیبهشت
۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!

29اسفند
مدیریت رها شده؛ علت به حاشیه رفتن مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.