• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

نیروهای انقلابی ریشه انقلاب و سند کشور هستند +صوت

  • کد خبر : 5332
  • 16 اسفند 1399 - 18:42
نیروهای انقلابی ریشه انقلاب و سند کشور هستند +صوت
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر این که این نیروهای انقلابی، نگه دارندگان انقلاب و ریشه های آن هستند، گفت: این نیروها، کسانی هستند که امیرمؤمنان علی(ع) نداشت، حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت نداشت و امام حسین(ع) نیز از این نیروها کم داشت.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در هیئت مجازی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ضربه زدن به ایران اسلامی، اظهار داشت: گاهی آمریکا چندین کشور اطراف ایران اسلامی را آباد کرده است تا بتواند روی ما تأثیر بگذارد.

وی افزود: این کشورها در زمان انقلاب خرابه ای بیش نبودند و الآن هم با کوچکترین ترقه ای از بین می روند ولی آمریکا این کشورها را آباد کرده است که مبادا بندرگاه ها و صنایع ما پیشرفت کند و هر صنعتی که ما روی آن دست می گذاریم به صورت مجانی این صنعت را در کشورهای همسایه رونق می دهند تا جمهوری اسلامی ایران پیشرفتی نداشته باشد.

این سخنران مذهبی با بیان این که آمریکایی ها هر کاری انجام می‌دهند تا ما را ساقط کنند، در مورد دلیل این اقدام آنها، گفت: آنها می ترسند که ایران اسلامی در جهان الگو شود و اگر این موضوع تحقق پیدا کند خود به خود صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی از بین خواهند رفت؛ ایران اسلامی تاکنون چندین کشور را با استفاده از نرم افزار بسیج نجات داده است که نمونه بارز آن کشور سوریه است.

مهم‌ترین دلیل پیروزی سردار سلیمانی بر دشمنان، حضور نیرو‌های انقلابی در کنارش بود

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: نیروهای بسیجی همچون سردار همدانی، سردار شاطری و … بودند که به سوریه رفتند و با بشار اسد گفت‌و‌گو کردند که بسیج را در این کشور راه اندازی کنند و همین امر باعث شکست داعش شد.

وی بیان داشت: این که سردار سلیمانی عزیز توانست در سوریه و دیگر کشورها به پیروزی برسد مهم ترین دلیلش وجود نیروهای انقلابی در کنار ایشان بود و الا به تنهایی این امر مقدور نمی شد، همان گونه که در تاریخ داریم که امیرمؤمنان علی(ع) که شجاع ترین انسان و در رأس عالم بود در سوریه و در مقابله با تکفیری‌های آن زمان که با نام غارات به حضرت لطمه می زدند، شکست خورد و این نشان از بی یار بودن امیرمؤمنان داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آمریکایی ها به اندازه ای که دنبال ساقط کردن ما هستند به دنبال ساقط کردن شوروی نبودند، افزود: چون با شوروی بر سر از بین بردن برخی منافع مشترک همکاری داشتند که نمونه آن جنگ ایران و عراق بود و هر دو طرف به عراق کمک نظامی می کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها اگر بتوانند با ما بدتر از سوریه رفتار خواهند کردند و نسل ما را از بین می برند، همان طوری که در زمان رضاخان انگلیس یکبار بر ایران مسلط شد و حاصل آن کشته شدن یک سوم جمعیت کشور یعنی ۹ میلیون نفر بود. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پاسخ به این سؤال که چرا آمریکایی ها با هزینه های بسیار موفق به ساقط کردن انقلاب اسلامی نمی شوند، گفت: دلیل اصلی این موضوع این است که در این کشور نیروهای انقلابی اصیل همچون شهید ابوالقاسمی ریشه دوانده اند و هزاران نفر این نیروها را می شناسند و به نوعی سند انقلاب هستند.

این انقلاب ساقط نخواهد شد

وی ادامه داد: تا وقتی امثال شهید قاسمی ها به عنوان عناصر انقلابی در میان مردم هستند و مردم هزاران نفر، هزاران نفر اینها را می شناسند و با آنها زندگی می‌کنند، این انقلاب ساقط نخواهد شد و هجمه های دشمنان اثرگذار نخواهد بود.

این سخنران مذهبی با تأکید بر این که این نیروهای انقلابی، نگه دارندگان انقلاب و ریشه های آن هستند، افزود: این نیروها، کسانی هستند که امیرمؤمنان علی(ع) نداشت، حضرت زهرا(س) برای دفاع از ولایت نداشت و امام حسین(ع) نیز از این نیروها کم داشت و ۷۲ نفر کفایت نمی کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود چنین نیروهایی حرکت انقلاب با فراز و نشیب هایی رو به رو شده و مشکلات اقتصادی و مدیریتی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مهم ترین دلیل، این است که چون کارها به دست چنین جوانانی نیست و بر سر کار نیستند و متأسفانه برخی از مسئولین و دست اندرکاران و انقلابی نماها کارها را به دست گرفته اند و گاها برخی از آنها با پستی و زبونی به دشمن پالس مثبت می دهند و آنها جرأت پیدا می کنند که عرض اندامی بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان اظهار داشت: امثال این نیروهای انقلابی و شهید ابوالقاسمی ها را نداشتیم، بدانیم انقلاب ساقط خواهد شد، چون اینها حلقه وصل بین امام و امت هستند، حلقه وصلی که بین امیرمؤمنان علی(ع) و مردم نبود و وقتی حضرت زهرا غربت امام را دید خود حلقه وصل شد و ۴۰ روز در خانه تک تک انصار و یاران را زد ولی رویش را زمین انداختند و عاقبت این شد که در خانه حضرت را به آتش کشیدند. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5332

مطالب مرتبط

22اردیبهشت
در مأموریت‌های اداری و سازمانی بسیج از سفارشات افراد خاص دوری شود
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

در مأموریت‌های اداری و سازمانی بسیج از سفارشات افراد خاص دوری شود

19اردیبهشت
تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن
حواشی دیدار رهبر معظم انقلاب با دانشجویان؛

تفاوت مخرج مشترک نداشتن با صورت مشترک داشتن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.