• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
آیت الله کعبی در دیدار هیئت تحریریه صدای حوزه تبیین کرد؛

رسالت سنگین رسانه‌های حوزوی در تشکیل جبهه واحد و تولید قدرت نرم

  • کد خبر : 6849
  • 26 اسفند 1399 - 17:32
رسالت سنگین رسانه‌های حوزوی در تشکیل جبهه واحد و تولید قدرت نرم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحول در عرصه تبلیغ را یکی از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه دانست و به تبیین الزامات کار رسانه‌ای حوزوی به منظور تشکیل جبهه رسانه‌ای و تولید قدرت نرم پرداخت.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار حجت الاسلام حمید برزگار مدیر مسئول صدای حوزه و حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر و برخی از اعضای هیئت تحریریه این رسانه حوزوی، یکی از اقتضائات تحول حوزه را تحول در عرصه تبلیغ عنوان کرد و اظهار داشت: ضمن حفظ تبلیغ سنتی باید به عرصه تبلیغ نوین روی آوریم. حوزه باید با قوت پیام خود را به اقصی نقاط جهان برساند تا بتواند تحول جهانی را رقم بزند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شناخت عصر دیجیتال و ارتباطات را از الزامات تبلیغ نوین برشمرد و تأکید کرد: پس از شناخت درست، حوزه باید بتواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کند و در مقابل چرخه پیام باطل، چرخه پیام حق را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چرخه باطل پیام به صورت منظومه‌ای، سیستمی عواطف، عقل، اعتقادات و رفتار انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما باید تولید پیام، بازتولید، توزیع و مصرف پیام را در چرخه پیام حق داشته باشیم و با استفاده از فرهنگ و هنر و نیازشناسی در همه عرصه‌ها، نگاه عمیق، همه جانبه و به دور از سطحی نگری داشته باشیم.

ضرورت تولید قدرت نرم، به‌هنگام و قوی در جنگ نرم

آیت الله کعبی با تأکید بر اینکه در عرصه جنگ نرم باید تولید قدرت نرم و به هنگام و قوی داشته باشیم، گفت: در زمینه تبلیغ نوین کارهای خوبی در حوزه صورت گرفته است اما هنوز اول راه هستیم. در عرصه دیجیتال باید به سمت ابداع و فناوری برویم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر جریان حق خوب پردازش شود و مخاطب شناسی خوبی داشته باشد و از زبان هنر استفاده کند تأثیرگذاری فوق العاده‌ای بر روح و روان انسان‌ها خواد گذاشت.

رسانه حوزوی؛ ابزاری برای رساندن صدای حق و تولید قدرت برای اسلام

وی رسانه حوزوی را ابزاری برای رساندن صدای حق دانست و گفت: در این راه نباید به کارهای پیش پا افتاده بسنده کنیم. رقیب ما امپراطوری رسانه‌ای غرب و هالیوود است؛ اگر بتوانیم با این غول رسانه‌ای آمریکا و صهیونیست درگیر شویم و به هدف بزنیم، یک کار جهادی بزرگی انجام داده‌ایم؛ این کار شدنی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کار رسانه‌ای، یک حرکت جهادی به منظور تولید قدرت برای اسلام است، اظهار داشت: ظرفیت رسانه باید علیه دشمنان به کارگیری شود؛ این امر باید تحت هدایت و بر پایه نقشه راه ولایت صورت بگیرد. شما اگر بتوانید توطئه‌های دشمن را خنثی کنید و از بین ببرید، مجاهد فی سبیل الله هستید.

هم‌افزایی و تقسیم کار رسانه‌های حوزوی به منظور تشکیل جبهه واحد

آیت الله کعبی هم‌افزایی رسانه‌ها را ضروری خواند و گفت: با تنوع گسترده رسانه‌های با کیفیت، نوآور و هوشمند می‌توانیم جبهه‌های جدیدی را فتح کنیم. هر رسانه‌ای باید بخشی از کار را بر عهده بگیرد و کاری کند که دیگران به آن نپرداخته‌اند؛ کارهای خوب همدیگر را تأیید و تکمیل کنند.

وی ضمن تبیین اهمیت آینده نگری در حوزه رسانه، از رسانه‌های حوزوی خواست که افق دید خود را گسترده کنند و در این زمینه تأکید کرد: رسانه‌های حوزه باید زبان زنده دنیا باشند و به لحظه و به‌هنگام پژواک مسائل انقلاب اسلامی، خط امام و ولایت باشند و در این دنیای پر از تاریکی نور منتشر کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امیدآفرینی را یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌های حوزوی  برشمرد و گفت: رسانه‌ها از انتشار پیام‌های مأیوس کننده و اختلاف انگیز، چالش برانگیز و تنش‌زا پرهیز کنند و در صدد حل معضلات و مشکلات باشند.

تحول در حوزه باید متناسب با نیازهای جهانی باشد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم جعل فلسفه نوین برای پوچ‌گرایی را یکی از برنامه‌های دشمن دانست و گفت: نوح هراری یک همجنس باز صهیونیستی است که چندین کتاب در این زمینه تولید کرده و به زبان فارسی هم ترجمه شده و در دسترس مردم قرار گرفته است؛ متأسفانه برخی روشنفکر مأبان نیز به آن پرداخته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حوزه و روحانیت نیز باید همسو با تحولات روز افزون انقلاب اسلامی، متحول شود، ابراز داشت: جایگاه حوزه باید به تناسب ارتقاء پیدا کند. بدین منظور باید ماهیت انقلاب اسلامی را خوب بشناسیم و به لحاظ کمی و کیفی رشد کرده و متناسب با نیازهای جهانی پاسخگو باشیم.

آیت الله کعبی تحرک، مسئولیت شناسی و پرچم داری اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) را از ویژگی‌های حوزه طراز انقلاب اسلامی خواند و گفت: حوزه علمیه باید از نیروهایی دانا، توانا، کارشناس، ورزیده و حاضر در تمام صحنه‌ها، برخوردار باشد. حوزه علمیه به فرموده امام(ره) باید در مقابل مقدس مآبان و افراد به اصطلاح روشنفکر ضد دین بایستد و به فرموده رهبر معظم انقلاب مفاهیم اسلام ناب را به بشریت معاصر عرضه کند.

لزوم تحول کمی و کیفی زیرساخت‌های حوزه

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سرعت تحولات در دنیا و نقش آن بر زندگی بشر، اظهار داشت: تحول در عرصه ژنتیک و محیط زیست اثر خود را در قضیه کرونا نشان داد. در عرصه علوم انسانی و روابط مربوط به قدرت نیز تحولاتی در آینده اتفاق خواهد افتاد که ما باید خود را برای آن آماده کنیم.

آیت الله کعبی تحول زیر ساخت‌های حوزه در شرایط کنونی را امری ضروری خواند و گفت: حوزه به لحاظ کمی و کیفی باید حداقل ۱۰ برابر وضعیت موجود رشد کند. ما باید حداقل یک میلیون طلبه داشته باشیم و برای ارتقای اخلاقی، معرفتی، بینشی، بصیرتی آنها برنامه‌ریزی کنیم.

تدوام رسالت انبیاء و اوصیاء؛ رسالتی سنگین بر دوش روحانیت

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به آیه«وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنکَ وَمِن نُّوحٍ وَإِبْرَاهِیمَ وَ مُوسَى‏ وَعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَأَخَذْنَا مِنْهُم مِّیثَاقاً غَلِیظاً»، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سنگین روحانیت تداوم رسالت انبیاء و اوصیاء الهی است. خداوند در جای جای قرآن از این رسالت سنکین با تعبیر میثاق یاد می‌کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولیت تبیین توحید، معاد وآموزه‌های اصیل اسلام و ارائه نقشه راه هدایت، سعادت و خوشبختی مردم بر عهده روحانیت است.

وی حرکت امام راحل در امتداد ایشان حرکت شهدا و انسان‌های مخلص انقلابی را در راستای همین رسالت دانست و بیان داشت: امام بر پایه اندیشه اسلام ناب و با بهره مندی از آموزه‌های اهل‌بیت(ع)، اسلام پیامبراعظم(ص) را بازتولید کردند. پس از ۱۴۰۰ سال خورشید اسلام بار دیگر در ایران طلوع کرد و در یک مقیاس جهانی، پنجره از نور برای نجات بشریت از جاهلیت مدرن باز شد.  

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هدف اصلی انقلاب اسلامی را تحقق تمدن نوین اسلامی ذکر کرد و گفت: این انقلاب، توحیدی و انسانی است، با مقیاس جهانی و از جنس حرکت انبیاء.

انقلاب، استکبار جهانی را به چالش کشیده است

آیت الله کعبی با بیان اینکه در این ۴۲ سال جای پای انقلاب در این دنیای پیچیده، محکم و تثبیت شد، خاطرنشان کرد: اخیراً در سند امنیت ملی آمریکا که بایدن آن را ابلاغ کرده است، تصریح شده که چین، روسیه و ایران امنیت آمریکا را تهدید می‌کنند و از میان این سه کشور ایران از همه خطرناک‌تر است. این امر نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی توانسته استکبار جهانی را به چالش بکشاند.

وی افزود: ما در این ۴۲ سال قوی‌تر شدیم اما آمریکا و اسرائیل ضعیف‌تر شدند بنابراین از ما می‌ترسند. جوزف نای اعتراف می‌کند که آمریکا رو به افول است و قدرت او به آسیا منتقل خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اقتصاد، فرهنگ، امنیت و ارتباطات را از مؤلفه‌های قدرت دانست و گفت: در قرن آینده قدرت ایدئولوژیک، فرهنگ ساز و تعیین کننده خواهد بود و ایران تنها قدرت ایدئولوژیک جهان است. این دستاورد بزرگ مادی و معنوی برای ما مسئولیت ساز است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6849

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.