• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4

امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی

  • کد خبر : 44389
  • 24 بهمن 1402 - 15:57
امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی
حجت الاسلام سید محمد میرقهاری، امام محله نام آشنای قم است که در عرصه فرهنگی و تبلیغی به عنوان یکی از شخصیت‌های شناخته شده در امور مربوط به نوجوانان است و توانسته در شکل گیری گروههای گسترده سرود در قم و در سطح کشور رتبه‌های خوبی را از آن مسجد نماید.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه به نقل از آحاد، حجت الاسلام سید محمد میرقهاری متولد سال ۱۳۶۴ و دارای تحصیلات سطح چهار حوزه‌ علمیه است، او در محله‌ی انصارالمهدی واقع در نیروگاه و در مسجد رسالت فعالیت می کند.

حجت الاسلام میرقهاری فعالیت خود را از سال۱۳۹۳ به عنوان مبلغ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۸ در محله‌ی انصارالمهدی امام جماعت است، وی با ۸ سال فعالیت تبلیغی و ۴ سال امامت جماعت در مسجد پیوند خوبی میان اهالی محله و مسجد به وجود آورده است.

این امام محله در ابتدای فعالیت خود مقابله با مشکلاتی نظیر اعتیاد، طلاق و دعواهای محلی را آغاز کرد و در زمینه سازش به خصوص میان زوجین، گام‌های خوبی برداشت.

وی به عنوان کارشناس ارشد مشاوره در باب پیشگیری از طلاق و مشاوره خانواده برنامه‌هایی خوبی را طراحی کرده و در جهت برگزاری کلاس‌های مشاوره و کلاس‌های خانواده در زمینه‌ی طلاق و پادرمیانی در زمینه‌ی دعواهای محلی، کارنامه خوبی دارد.

یکی از فعالیت‌های مطرح این امام محله شکل دادن به سرود‌های کشوری است که معروفترین آن همراهی با گروه آقای ابوذر با سرود ملی سلام فرمانده بوده که ابتدا در قم در مسجد رسالت و توسط نوجوانان کانون رقم خورده است.

در این سرود ملی و فراملی ۳۱۳ تن از نوجوانان حضور داشتند ضمن اینکه در سرود سربازان فرمانده نیز بازخورد ملی خوبی پیدا کردند؛ این سرود در ۲۰ استان فیلم برداری شد و مقام‌های خوبی را از آن خود کرد.

تشکیل گروههای نمایش و کسب رتبه برتر در این حیطه و برنامه‌هایی در جهت برپایی هیئت بوستانی در فصل بهار و تابستان و جشن های غدیر و ایستگاههای صلواتی از جمله ابتکارات این امام محله است.

حجت الاسلام میرقهاری در جهت جذب جوانان و نوجوانان به صورت راه‌اندازی هیئت نوجوانان، برگزاری اردو‌های تفریحی، برگزاری کلاس‌های رسانه‌ای گام برداشته و در راه اندازی گروه‌های مختلف فرهنگی، پیگیری هیئات خانگی، برگزاری کلاس‌های مشاوره در مسجد، تاسیس گروه‌جهادی و جبهه‌ی فرهنگی سرو نیز موفقیت های خوبی دارد.

گروه‌ جهادی سرو، اقدامات فرهنگی را در قالب رسانه انجام می‌دهند، همچنین وی به عنوان فعال اربعینی برای زائرانی که از قم عبور می‌کنند مسجد را آماده پذیرایی و اسکان کرده و با موکبی با عنوان قاسم بن الحسن که تحت نظر اوقاف است همکاری خوبی دارد.

وی در تلاش است بزرگترین هیئت دانش آموزی استان قم را رقم بزند، این امام محله در جهت دستگیری از نیازمندان و شناسایی فقرا در محله نیز مشارکتهای خوبی را جلب کرده و همراهی بی نظیری با مجموعه های خیریه دارد.

یکی از توصیه‌های مهم این امام محله به سایر روحانیون توجه به تبلیغ به خصوص در اربعین است، همچنین کنار مردم قرار گرفتن در حل مشکلات از نظر وی اهمیت زیادی دارد.

این امام محله براین باور است که مسجد محور همه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و اسلامی است، همان طور که در ظهور نیز مسجد در محوریت قرار دارد و در باب حکومتی نیز تجمع ها و رفع گرفتاری ها در مسجد است.

این امام محله توانسته است در بهره گیری از ظرفیت اهالی قدم های مثبتی بردارد و در ارتقای فرهنگ نیز محله نیز اثرات خوبی بر جای بگذارد. وی معتقد است قرارگاه نیروهای انقلاب در گام دوم انقلاب حضور نسل امروز در تمدن سازی است و باید به آن بها داد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44389

مطالب مرتبط

20اسفند
گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است!
05اسفند
رویداد ملی شهید اصلانی در هرمزگان کلید خورد
آغاز مرحله دوم عملیات «محله پیشرفت»؛

رویداد ملی شهید اصلانی در هرمزگان کلید خورد

09اسفند
از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب
با پیگیری های حجت الاسلام گرجی امام محله تازه آباد صورت گرفت:

از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.