• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

13
صبح امروز منتشر شد؛

بیانیه ۱۱۳۸نفر ازاساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر

  • کد خبر : 43653
  • 07 آذر 1401 - 16:37
بیانیه ۱۱۳۸نفر ازاساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر
1138 نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم طی بیانیه ای حوادث و اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و خواستار برخورد سریع و قانونی با متهمین شدند.

به گزارش صدای حوزه، ۱۱۳۸ نفر از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم طی بیانیه ای حوادث و اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و خواستار برخورد سریع و قانونی با متهمین شدند. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله متمّ نوره و لو کره الکافرون (صف/۱۸)

انقلاب اسلامی که به فرموده امام خمینی(ره) با انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی پدید آمده به مثابه مشعل نوری در دنیای مادی و از خود بیگانه  معاصر است.

در کشور ما استبداد مدرن  که با خشونت و اختناقی کم نظیر مسلط شده بود و به سرسپردگی برای سرمایه داری غربی و استکبار جهانی افتخار می‌کرد، هرگونه اراده دین خواهی و آزادی و استقلال طلبی را با سبعیت هر چه تمامتر سرکوب می‌کرد و در همان حال تلاش بی وقفه‌ای را برای تسلط فرهنگ منحط و مادی غرب بر ذهن و عمل جامعه ایرانی به‌کار می‌گرفت.

این حکومت خودکامه کوشید تا زنان ایرانی را به نام پیشرفت و ترقی از اصالت خود دور و مراکز علمی را به نهادهایی وابسته و پیرو نظریه‌های دستوری غرب تبدیل کند. وقوع انقلاب اسلامی به رهبری شخصیت کم نظیر تاریخ معاصر حضرت امام خمینی(ره) و پایمردی ملت غیور و مقاوم ایران افق تازه‌ای را در برابر کشور ما و بشریت گشود.

این انقلاب در مدت چهل و اندی سال توانست در برابر طوفان دشمنی‌ها و کینه توزیهای سرمایه داری سلطه جو و صهیونیسم نژاد پرست مقاومت کند و سربلندی و اقتداری را به دست آورد که مایه امید مظلومان و مستضعفان منطقه و جهان باشد.

دانشگاه ما امروز به نهادی پر ثمر تبدیل شده و آثار علمی آن به گواه آمارهای جهانی از جایگاهی درخشان در کاروان تولید علم جهان بر خوردار گشته است. زنان فرهیخته کشور ما در تمامی عرصه‌های علمی تا عالیترین مدارج پیش رفته‌اند و الگویی جدید از زن مسلمان و تمدن ساز را ارائه کرده‌اند.

طبیعی است که دشمنان این ملت چنین وضعیتی را بر نتابند. دشمن ملت، ایران قوی را تحمل نمی‌کند. بی جهت نیست که استکبار سلطه گر به سرکردگی آمریکا از همان آغاز انقلاب اسلامی تا امروز در کار توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده است.

و از هر گونه آتش افروزی علیه ایران قوی فروگذار نکرده است و اکنون نیز وارد یک جنگ ترکیبی خشونت بار بر علیه ایران اسلامی شده است، بر افروختن آتش آشوب اخیر توسط عوامل  و فریب خوردگان آنان گونه‌ای آشکار از این دشمنی را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا آشکارا و مداخله جویانه وعده آزادسازی ایران را می‌دهد. و از کسانی پشتیبانی می کند که با رفتارهای خشونت بار و غیر انسانی خود همچون به رگبار بستن مردم کوچه و بازار ، آتش زدن مساجد و قرآنها ، کشیدن چادر از سر زنان با حجاب ، به شهادت رساندن طلبه بی گناه و حافظان امنیت و بی حرمتی به ساحت علم و دانشگاه چهره حقیقی خود را آشکار کرده اند.

در چنین شرائطی سکوت در برابر توطئه‌های دشمن و کجرویهای غافلان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. با کمال تأسف شاهد هستیم که برخی اشخاص و جریانهای داخلی با بی مسئولیتی تمام از روزهای نخست این ماجرا تا کنون همسو با آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه از طریق بستر سازی و برانگیختن  احساسات و بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های تحریک آمیز در کنار دشمنان نشان دار بیرونی و به عنوان عوامل داخلی آنها بر ‌آتش این فتنه دمیده‌اند .

استادان و پژوهشگران حوزه علمیه ضمن عرض تسلیت به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر  حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی و خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همه کسانی که در این حوادث آسیب دیده‌اند و با اعلام حمایت خود از نظام مقدس اسلامی و حافظان امنیت ملت و تجدید عهد با رهبر عزیز ، از مسئولان امور تقاضا می کنند ضمن تلاش برای خدمت هر چه بیشتر به ملت و کاستن از مشکلات آنان و برنامه ریزی جدی برای آگاه سازی جماعت اندکی که فریب دستگاه تبلیغاتی فتنه انگیز دشمن را خورده‌اند، قاطعانه در برابر این فتنه جدید دشمن و عوامل آن که امنیت و انسجام ملی ما را هدف گرفته است بایستند و بدانند که ملت انقلابی اجازه نخواهد داد که خون بهای صدها هزار شهید والامقام آن بازیچه دست دشمن کینه توز خارجی و عناصر آلوده آن در داخل شود. به ویژه از دستگاه قضایی انتظار می رود که با تمامی کسانی که با گفتار و رفتار خود بر این آتش دمیده‌اند، با قاطعیت و بدون اغماض و مماشات  برخورد کند.

امروز که دشمنان در پی تکه تکه کردن ایران و ایرانی هستند از همه اشخاص و نهادهای فکری و فرهنگی که دل در گرو اسلام و ایران دارند انتظار می رود که بیش از پیش به وظیفه خود در جهاد تبیین و روشنگری نسبت به نتایج شوم و ضد فرهنگی این گونه حرکتهای دشمن عمل کنند و از ملت عزیز انتظار می‌رود که براساس توصیه حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و همانند گذشته پشتیبان اصل مترقی ولایت فقیه باشند تا آسیبی به این کشور و نظام وارد نشود و از شر توطئه دشمنان در امان بماند.

بی شک ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی از این آزمون هم سرافراز بیرون خواهد آمد و  سرافکندگی و روسیاهی برای دشمنان ملت باقی خواهد ماند.

والسلام علی من اتبع الهدی

بیشتر بخوانید:

مدیر حوزه های علمیه در بیانیه ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کرد

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.