• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

4
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در صورت باخبر شدن از گرانی ناراحت می‌شد و پیوسته به مسئولین تذکر می‌داد!

  • کد خبر : 43500
  • 28 خرداد 1401 - 14:04
مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در صورت باخبر شدن از گرانی ناراحت می‌شد و پیوسته به مسئولین تذکر می‌داد!
آیت الله فاضل لنکرانی بیان می کردند؛ از روزی که امام مسئله انقلاب را آغاز کرد ما پشت سر ایشان بودیم و تا حالا در ضرورت کار امام تردید نکرده ام، نه تنها تردید نکرده ام بلکه به ضرورت کار امام بیشتر اعتقاد پیدا کرده ام.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در گفت و گویی، با اشاره به پانزدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: ایشان در زندگی مجاهدت و تلاشهای بسیاری داشتند و از ۱۳ سالگی وارد حوزه علمیه شدند، ۶ سال بعد از آن در درس خارج آیت الله بروجردی شرکت کردند و در ۲۴ سالگی نگارش اولین کتاب خود را به پایان رساندند.

وی در ادامه افزود: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، ۱۱ سال در درس امام راحل و ۹ سال در درس آیت الله بروجردی شرکت کردند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام با تاکید بر رابطه ایشان با امام خمینی (ره) بیان کرد: امام (ره) بسیار به ایشان علاقه مند بودند و نظریاتشان را قبول داشتند به طوریکه در ایام تبعید نیز بعضی از کتابها را برای ایشان ارسال می‌کردند و بعد از تأیید ایشان به چاپ می‌رساندند.

وی با بیان اینکه ایشان بسیار هدفمند زندگی کردند، گفت: جدّ ما و مرحوم والد ایشان از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله حائری یزدی احیاگر حوزه علمیه قم بود و در یک خانواده علمی تربیت یافتند و همراهی با افراد و اساتید عالم و علاوه بر این‌ها نبوغ و استعدادشان باعث پیشرفت و موفقیتشان بود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه در بیان نبوغ و استعداد ایشان خاطرنشان کرد: در درس خارج اصول با تکیه بر ذهن خود و بدون هیچ یادداشتی نظریات علما را با ذکر شماره جلد و شماره صفحه عنوان می‌کرد که نشانه تسلط و نبوغ ایشان است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، درس مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را یکی از پر مخاطب ترین دروس و کرسی های تدریس دانست و عنوان کرد: راز این همه مخاطب در این بود که ایشان مطالب را دقیق ، عمیق فهمیده بود و این درک عمیق را به همراه یک بیان منحصر به فرد ارائه می‌داد.

وی در ادامه افزود: مؤانست علمی آیت الله فاضل لنکرانی با امام راحل موجب درک عمیق مبانی امام(ره) توسط ایشان شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام عنوان کرد: آیت الله فاضل لنکرانی بیان می کردند؛ از روزی که امام مسئله انقلاب را آغاز کرد ما پشت سر ایشان بودیم و تا حالا در ضرورت کار امام تردید نکرده ام، نه تنها تردید نکرده ام بلکه به ضرورت کار امام بیشتر اعتقاد پیدا کرده ام.

تاکید آیت الله فاضل لنکرانی بر پیروی از امام خمینی

وی در ادامه با اشاره به پذیرش رهبری امام خمینی (ره) بر جامعه، گفت: با توجه به اینکه حضرت آیت الله فاضل لنکرانی شناخت کافی بر علم و شجاعت امام راحل داشت پس از نظر سیاسی نیز امام را قبول داشت و با تمام وجود و توان بر پیروی از ایشان تأکید داشت و بعد از ارتحال امام (ره) نیز خط امام را حفظ کرده و رهبری مقام معظم رهبری را پذیرفتند.

آیت الله فاضل لنکرانی، گشاده رویی با همه مردم را یکی از خصوصیات مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی دانست و گفت: همیشه با گشاده رویی با مردم رفتار می‌کرد و با همه طبقات مردم یکسان برخورد می‌کرد و بسیار حسن سلوک داشت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی اهتمام ویژه ای در بحث معیشت مردم داشت، مطرح کرد: به شدت در مسئله معیشت و اقتصاد مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه حساس بود و در صورت باخبر شدن از گرانی و گرفتاری مردم ناراحت می‌شد و پیوسته به مسئولین درباره مردم تذکر می‌داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: یکی دیگر از ابعاد شاخص ایشان توجه به فقرا و مستمندان بود و از همان دوران جوانی مخصوصاً در ماه مبارک رمضان بسته های غذایی بین نیازمندان تقسیم می‌کرد.

وی در ادامه افزود: ایشان یکی از احیاگران فاطمیه بود و معتقد بود که فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد و در اواخر عمرشان همواره به یاد حضرت زهرا (س) بود که رحلت ایشان مصادف با روز شهادت آن بانوی بزرگوار بود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام در ادامه ضمن اشاره به وصیت نامه آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: ایشان در وصیت نامه خود نیز بر برگزاری مراسم فاطمیه تاکید نموده است و همچنین در وصیتنامه‌اش نوشته است من پیام‌های زیادی داده‌ام اما یکی از آن چیزهایی که به آن افتخار می‌کنم و در عالم برزخ به آن امید دارم پیام‌هایی است که راجع به فاطمه زهرا سلام الله علیها داده‌ام.

 
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43500
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

14بهمن
واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی
روایت شفاهی فصل مردم برگزار می‌شود؛

واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی

07آذر
ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد
نگاهی دوباره به ماهیت حزب کوموله؛

ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.