• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

15
آیت الله حسینی بوشهری در جمع ائمه جماعات استان قم مطرح کرد؛

روحانیت باید ارتباط خود را بیش از پیش با مردم تقویت کند/ فعالیت امام جماعت در مسجد نباید منحصر به نماز خواندن شود

  • کد خبر : 41594
  • 05 اردیبهشت 1401 - 16:00
روحانیت باید ارتباط خود را بیش از پیش با مردم تقویت کند/ فعالیت امام جماعت در مسجد نباید منحصر به نماز خواندن شود
در هر منطقه از شهر باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و همه مسئولین به میدان بیایند و با کمک و پشتیبانی خود امام جماعات و روحانیت آن منطقه را یاری دهند. نباید امام جماعت به تنهایی در صف اول مبارزات فرهنگی رها شود و انتظار بهترین عملکرد را نیز از او داشته باشیم.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در جمع ائمه جماعات استان قم با اشاره به اهمیت مقابله با تهدیدات فرهنگی در اجتماع، گفت: در هر منطقه از شهر باید کارگروه‌هایی تشکیل شود و همه مسئولین به میدان بیایند و با کمک و پشتیبانی خود امام جماعات آن منطقه را یاری دهند. نباید امام جماعت به تنهایی در صف اول مبارزات فرهنگی رها شود و انتظار بهترین عملکرد را نیز از او داشته باشیم.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها باید خوراک محتوایی برای ائمه جماعت آماده کنند، برخی دیگر باید امکانات خود را به میدان بیاورند، برخی دیگر باید از اقدامات امام جماعت پشتیبانی کنند. صرف مطالبه گری از ائمه جماعات بدون اینکه لوازم کار فراهم شود، راه به جایی نخواهد برد. ما در مساجد کمبود برنامه نداریم، کمبود پشتیبانی داریم.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی در این کشور کم نیست؛ اما نحوه توزیع آن بگونه‌ای است که خروجی لازم را ندارد. موازی کاری و تعدد متولیان امور فرهنگی سبب شده تا عملاً خروجی لازم از این بودجه را شاهد نباشیم.

امام جمعه قم، بر لزوم ارتباط نزدیک روحانیت و مردم تأکید کرد و ابراز داشت: در این پیچ تاریخی که مردم انتظاراتی از جمله مسائل اقتصادی و معضلات اجتماعی دارند و روحانیت را پاسخگو می‌دانند، روحانیت باید ارتباط خود را بیش از پیش با مردم تقویت کنند. مردم انتظار دارند که روحانیت از آن‌ها دفاع کنند.

وی خطاب به ائمه جماعات افزود: مدیریت و مسئولیت مطلوبیت ذاتی ندارد. مسئولیت ابزاری است برای عمل کردن. اگر کسی مسئولیتی را پذیرفت باید تمام توان خود را برای انجام وظیفه خود، به کار ببندد. اگر کسی نمی‌تواند مسئولیتی را به درستی به انجام برساند، نباید آن را بپذیرد. ائمه جماعات باید با برنامه‌های مطالعاتی، خود را برای پاسخگویی به شبهات و انجام بهتر مسئولیت خود به عنوان امام جماعت، آماده کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه روایتی از امام صادق علیه السلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «الْأَیَّامُ ثَلَاثَهٌ فَیَوْمٌ مَضَی لَا یُدْرَکُ وَ یَوْمٌ النَّاسُ فِیهِ فَیَنْبَغِی أَنْ یَغْتَنِمُوهُ وَ غَداً إِنَّمَا فِی أَیْدِیهِمْ أَمَلُه‏.» یعنی از ابتدا تا انتهای عمر انسان سه مقطع است. بخشی از آن سپری شده و قابل بازگشت نیست. بخش دوم آن لحظه‌ای که اکنون در آن هستیم که سزاوار است از این فرصت طلایی تا از دست نرفته استفاده کنیم. اگر مسئولیتی داریم آن را به درستی پی بگیریم. نسبت به آینده نیز، که بخش سوم از زندگی هر انسانی است، برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین گذشته‌ها گذشته است و صرفاً باید از آن درس گرفت. آینده نیز باید مورد برنامه ریزی قرار گیرد و این زمان حال است که فرصتی طلایی است و باید آن را دریابیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که خداوند ناظر اعمال و رفتار ما ست پس باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم خصوصاً اگر مسئولیتی را نیز بر عهده داریم.

ائمه جماعات و روحانیت اگر امروز کوتاهی کند فردای قیامت نمی‌تواند پاسخگوی خون شهدا باشد

شایان ذکر است: معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ابتدای این جلسه با اشاره به نقش کلیدی روحانیت در عرصه جهاد تبیین گفت: روحانیون از جمله کسانی هستند که می‌توانند در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی و شبهات دشمنان ایستادگی کنند و به روشنگری بپردازند. روحانیت اگر امروز کوتاهی کند، فردای قیامت نمی‌تواند پاسخگوی خون شهدا باشد.

وی افزود: فعالیت امام جماعت در مسجد نباید صرفاً منحصر به نماز خواندن شود. امام جماعت باید با برنامه عمل کند. امروزه شبهات زیادی در فضای مجازی مطرح می‌شوند و این وظیفه روحانیت است که به این‌ها پاسخ بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی ضمن اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران افزود: در طول تاریخ همیشه عده‌ای همراه پیامبران ایستاده‌اند و در برابر مشکلات و سختی‌ها هیچگاه شانه خالی نکرده‌اند. روحانیت باید نقش این گروه را ایفا کند و بدون سستی، ضعف و ناامیدی به مسیر خود ادامه داده و به روشنگری بپردازد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41594
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

09دی
ردیف بودجه خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها دیده نشده است
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

ردیف بودجه خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها دیده نشده است

02دی
به بودجه چه دستگاه‌هایی بودجه فرهنگی می‌گویند؟/ بودجه فرهنگی فقط ۵/‏۱ درصد بودجه کل کشور است
رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

به بودجه چه دستگاه‌هایی بودجه فرهنگی می‌گویند؟/ بودجه فرهنگی فقط ۵/‏۱ درصد بودجه کل کشور است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.