• امروز : دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

2
تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی برگزار می‌گردد؛

دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با هدف حل مسائل تربیتی جامعه

  • کد خبر : 40626
  • 22 فروردین 1401 - 15:07
دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با هدف حل مسائل تربیتی جامعه
هدف از برپایی این دوره، تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌‌ویژه در فقه تربیتی است. فقهی که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، بعد از استقبال طلاب و فضلای سطوح عالی و خارج، از اولین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی ( مدرسه پاییزه ) که در پاییز ۱۴۰۰ با همراهی بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد، دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، در بهار ۱۴۰۱ و تحت اشراف حضرت آیت الله اعرافی و به همت مؤسسه اشراق و عرفان و مؤسسات همکار، برگزار می‌گردد.

هدف از برپایی این دوره، تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌‌ویژه در فقه تربیتی است. فقهی که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه است.

 * در این دوره مدرسه مجازی که با موضوع فقه تربیتی و نیاز‌های تربیتی جامعه اسلامی در فصل دوم برگزار خواهد شد، سرفصل و عناوین ذیل ارائه خواهد گردید:

۱- اجتهاد تمدن ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن

۲- نظام و منطق فقه تربیتی

۳- بررسی فقهی روش‌های آموزش نماز و روزه به کودکان

۴- نظام فقهی نماز آموزی به فرزندان

۵- بررسی فقهی روش‌های تمهیدی در تربیت اخلاقی

۶- مقابله با شبهات اعتقادی در خانواده و مدارس از دیدگاه فقه تربیتی

۷- وظیفه حکومت در تربیت اعتقادی اقلیت‌های دینی از دیدگاه فقه تربیتی

۸- بررسی فقهی آموزش چند فرهنگی ۹- پرورش کنشگر سیاسی از منظر فقه تربیتی

۱۰- ورزش و مسائل آن از منظر فقه تربیتی

۱۱- ساماندهی جنسیتی در مراودات اجتماعی و خانوادگی از منظر فقه تربیتی

۱۲- احکام و ابعاد فیلترینگ از منظر فقه تربیتی

 مزایای شرکت در این دوره

صدور گواهی معتبر؛ ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ و راهنمایی پایان نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط 

 اساتید و فضلای حوزه علمیه و طلاب؛ همچنین اساتید دانشگاه و دانشجویان در رشته های تربیتی در مقطع ارشد و  که قصد ثبت نام در این دوره را دارند، میتوانند از تاریخ پانزدهم فرودین الی پانزدهم اردیبهشت با شماره تلفن‌های ۰۹۰۵۳۵۵۰۶۱۹ و ۰۲۵۳۷۷۴۸۵۴۰ ساعت ۹ الی ۱۳:۳۰ تماس حاصل فرمایید.

اگر انتقاد و پیشنهادی داشتند به شماره ۰۹۱۲۷۴۹۱۰۴۷ پیام دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوای مدرسه فصل پیشین (مدرسه بهاره) و این فصل، به این آدرس در ایتا مراجعه کنند :  https://eitaa.com/feqhe_tarbiati

نهادهای همکار در برگزاری مدرسه بهاره فقه تربیتی:

مؤسسه عالی فقه و علوم انسانی؛ مدرسه عالی فقه دارالهدی؛ مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی؛ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)؛ مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)؛ مدرسه قرآن و عترت؛ مرکز تخصصی نماز؛ موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت؛ مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب (ع)؛ مؤسسه علوم اسلامی و مطالعات اجتماعی مفتاح اندیشه و رادیو معارف و پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه

دانش‌پژوهان این مؤسسات و کسانی که از سوی این مؤسسات و نهادها، با دوره آشنا شده‌اند، رایگان در دوره ثبت‌نام می‌شوند.

جلسات دوره از بعد ماه مبارک رمضان و از اردیبهشت و به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. البته برخی جلسات امکان شرکت حضوری نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

هشتمین جلد از کتاب فقه تربیتی به چاپ رسید

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40626

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.