• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
پیش نشست پنجمین جشنواره فیلم اشراق برگزار شد؛

داوری جشنواره فیلم حوزه با استفاده از ظرفیت نمایندگان مراجع و نخبگان حوزوی

  • کد خبر : 39480
  • 24 اسفند 1400 - 14:33
داوری جشنواره فیلم حوزه با استفاده از ظرفیت نمایندگان مراجع و نخبگان حوزوی
رئیس اداره هنرهای تصویری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در این دوره، توجه ویژه‌ای برای حفظ اصالت حوزوی این جشنواره شده است و به دنبال بررسی آثار ارسالی در جمع نخبگانی حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه،‌ پیش از ظهر دیروز پیش‌نشست پنجمین جشنواره فیلم اشراق برگزار شد. رئیس اداره هنرهای تصویری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری این جشنواره  در پائیز سال ۱۴۰۱ گفت: جشنواره  فیلم حوزه (اشراق) در ۶ استان  شامل سیستان و بلوچستان، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، قم و تهران) در بخش‌های: فیلمنامه، پویانمایی، پژوهش، مستند، فیلم داستانی (کوتاه بلند نیمه بلند) برگزار خواهد شد.

حنظله تاج‌الدینی ضمن بیان سابقه بالای حوزه علمیه، خصوصا دفتر تبلیغات در توجه به فرمت‌های مختلف هنری خصوصا سینما بیان کرد: در این دوره، توجه ویژه‌ای برای حفظ اصالت حوزوی این جشنواره شده است و به دنبال بررسی آثار ارسالی در جمع نخبگانی حوزه هستیم.

جشنواره فیلم حوزه

اهمیت هنر سینما در نزد مراجع عظام

وی با تاکید بر جایگاه والای سینما در بین مراجع معظم تقلید و امامین انقلاب گفت: در دیداری که با یکی از مراجع عظام داشتم از ایشان برای اظهار نظر در مورد برخی از آثار ارسالی پرسیدم که فرمودند “حتما برای این کار وقت خواهم گذاشت و شخصا آثار را می‌بینم و اگر فرصت مشاهده همه آثار را نداشته باشم نماینده‌ای را برای این کار قرار می‌دهم” این نوع نگاه، بسیار با مسائل نادرستی که در فضای رسانه‌ای به وجود آورده‌اند و حوزه را مخالف هنر و سینما معرفی می‌کنند، متفاوت است؛ در جشنواره به دنبال دوستی و وفاق بین حوزه و سینماگران هستیم.

رئیس اداره هنرهای تصویری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دبیرخانه جشنواره در تهران مستقر بوده و در استان‌هایی که عنوان شد اکران آثار را خواهیم داشت؛ در ایام بعد از عید فطر نیز محورهای جشنواره مفصلا اعلام خواهد شد و هم از هنرمندان حوزوی و هم از عزیزان غیر حوزوی دعوت به حضور در جشنواره داریم.

حمایت از آثار فاخر

وی در مورد گلایه‌های که برخی طلاب در دوره‌های گذشته نسبت به داوری نسبت به آثار طلاب هنرمند نسبت به هنرمندان سرشناس که در جشنواره شرکت می‌کنند گفت:‌ قطعا هیئت داوران جزو اعتبارات یک جشنوار ه به شمار می‌رود  اما ما به فضل الهی در قم و حوزه علمیه تیم های حرفه ای تولید آثار سینمایی و متخصصین خبره داریم و علاوه بر آن سعی خواهد شد نخبگان حوزوی در داوری آثار نقش تعیین کننده داشته باشند تا نگاه اصیل حوزوی در این جشنواره حفظ گردد. این را یقین بدانید اثر فاخر  حمایت خواهد شد و ربطی به بزرگی نام هنرمند و دیگر عوامل ندارد.

اهمیت فرم و محتوا در داوری آثار جشنواره

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدای حوزه که پرسید:‌ با توجه به اهمیت محتوا و اولویت آن بر فرم، آیا در داوری‌ها ‌غلبه محتوا بر فرم اتفاق نخواهد افتاد؟ تاج‌الدینی گفت: اولا در اغلب جشنواره‌ها فرم بر محتوا غلبه دارد و یکبار هم برعکس باشد! دوما مطمئنا این اتفاق نخواهد افتاد و حتما باید همه آثار در قالب‌های حرفه‌ای و قابل قبولی باشند تا به جشنواره راه یابند.

نگاه ویژه به صدسالگی حوزه علمیه قم

حنظله تاج‌الدینی با اشاره به  قسمت نگاه ویژه جشنواره به موضوع صدسالگی حوزه علمیه قم بیان کرد: از رسانه‌ها تقاضامندیم با پوشش خبری دقیق و جامع، نسبت به این موضوع اطلاع‌رسانی کرده تا از موازی‌کاری جلوگیری شود و آثار سمت و سوی مناسبی به خود بگیرد.

رئیس اداره هنرهای تصویری دفتر تبلیغات اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد ساز و کار  رای گیری از طلاب برای  داوری آثار گفت: در حال رایزنی هستیم که نظرخواهی از طلاب برای داوری آثار را فعال کرده و در جشنواره داشه باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39480

مطالب مرتبط

18دی
کارنامه دفتر تبلیغات اسلامی در مسأله عدالت اجتماعی / اهدای جایزه ویژه عدالت در جشنواره فیلم حوزه
در گفتگوی صدای حوزه با مدیر گروه مطالعات عدالت اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح شد؛

کارنامه دفتر تبلیغات اسلامی در مسأله عدالت اجتماعی / اهدای جایزه ویژه عدالت در جشنواره فیلم حوزه

17اسفند
صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات، دریچه ای برای احیای قانون مترقی اسلام 
مدیرعامل صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛:

صندوق قرض الحسنه دفتر تبلیغات، دریچه ای برای احیای قانون مترقی اسلام 

26مرداد
ضعف در چهار لایه مدیریت تبلیغ و فضای مجازی مثل همیشه لاغر
بررسی انتقادی کوتاه از تبلیغ امسال که شاید شنیده شود:

ضعف در چهار لایه مدیریت تبلیغ و فضای مجازی مثل همیشه لاغر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.