• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله لطف الله صافی:

آیت‌الله صافی نسبت به مسائل منفعل نبود و هرگاه خطایی می دید فوراً تذکر می‌داد

  • کد خبر : 39363
  • 19 اسفند 1400 - 16:39
آیت‌الله صافی نسبت به مسائل منفعل نبود و هرگاه خطایی می دید فوراً تذکر می‌داد
در حال حاضر ما با جاهلیت صدر به شکل مدرن آن روبرو هستیم، آن زمان دختران را زنده به گور می‌کردند فساد به اقتضای ابزار آن دوران وجود داشت، اما امروز میزان فساد قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست.

به گزارش صدای حوزه، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی ضمن خیر مقدم به حاضران با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: از مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی سؤال شد اگر قرار باشد خدا فقط یک آرزوی شما را برآورده کند، چه آرزویی می‌کنید: آیت‌الله صافی در پاسخ به این سؤال می‌فرمایند: بسیار سخت است و نمی‌دانم از خدا ایمان ثابت و رضوان و رضای او را بخواهم یا فرج امام زمان (عج) را و یا برای سایر بندگان خیر دنیا و آخرت را اما می‌دانم رحمت خدا بیش از اینها است و همه دعاها را مستجاب می‌کند.  

در ادامه این مراسم پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی قرائت شد و در ادامه حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان سلام رهبر معظم انقلاب به حاضران گفت: پیام رهبر انقلاب در مورد این عالم ربانی و آنچه در مورد شخصیت وی بیان کردند بیانگر بزرگی آیت‌الله صافی است.

آیت‌الله صافی نسبت به مسائل منفعل نبود و هرگاه خطایی می دید فوراً تذکر می‌داد

وی با اشاره به ویژگی‌های آیت الله صادقی گلپایگانی گفت: اولین ویژگی این عالم ربانی تقوا و خداباوری بود. در واقع ایشان خود را همیشه در محضر خدا می‌دید. وی در سکوت و حرف زدن با همه وجود به خدا فکر می‌کرد. همچنین از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان به اجرای شرع به طور کامل اشاره کرد. این عالم خیلی به روز بود و با وجود اینکه در حاشیه بود اما در متن اصلی قرار داشت. در عین حال که مرجع و دانشمند بود اما هیچگاه قلمش از کار نمی‌افتاد و محافظه‌کار نبود و اگر خطایی می دید فورا دست به قلم می‌شد و تذکر می‌داد، از طرفی دیگر برای اهل‌بیت (ع) و به ویژه حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین (ع) به تمام صورت اشک می‌ریخت و از خود بی‌خود بود.

فساد امروز دنیا با هیچ دوره‌ای در تاریخ قابل مقایسه نیست

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به تنهایی انقلاب نکرد بلکه زحمات علمای بزرگ ما از زمان غیبت امام عصر (عج) در این امر تأثیر داشت، گفت: امام این فعلیت را به عمل تبدیل کرد. همچنین در حال حاضر ما با جاهلیت صدر به شکل مدرن آن روبرو هستیم، آن زمان دختران را زنده به گور می‌کردند فساد به اقتضای ابزار آن دوران وجود داشت، اما امروز میزان فساد قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست. امروز دولت‌ها و ملت‌ها را از هم متلاشی می کنند، انگلستان با ملت‌های اسلامی چه کرد که همه پراکنده شده‌اند، امروز در مورد اوکراین هم تصمیم داشتند کاری کنند که روسیه هم به همین امر دچار شود که رئیس جمهور روسیه پیش‌دستی کرد.

شیعیان برای امام زمان (عج) باقی می‌مانند

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: اتفاقات امروز دنیا مقدمه ظهور منجی عالم ولی‌عصر (عج) است. در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است که «قبل از ظهور فرزندم مهدی (عج) دو ثلث مردم دنیا کشته می‌شوند که نصف آنها به مرگ سرخ و نیمی به مرگ سفید» می‌میرند. در این میان راوی از امام پرسید تکلیف ما شیعیان چیست و امام فرمودند: «شما آن یک ثلثی هستید که باید برای یاری امام زمان(عج) بمانید».

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39363
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

13بهمن
جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانی
نطق تاریخی آیت‌الله صافی در مجلس بررسی نهایی قانون اساسی:

جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی از منظر آیت‌الله صافی گلپایگانی

12بهمن
آیت الله صافی؛ صاحب فقهی منضبط و در عین حال پاسخگو و مالک رفتاری معقول در ارتباط با انقلاب اسلامی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.