• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

5
امام جمعه موقت همدان مطرح کرد؛

روحانیت در خدمت رسانی‌ها پیش قدم بوده‌اند

  • کد خبر : 38901
  • 09 اسفند 1400 - 1:18
روحانیت در خدمت رسانی‌ها پیش قدم بوده‌اند
دشمن با استفاده از فضای مجازی و اتکا به توطئه‌های گوناگون، به دنبال آن است که تمام مشکلات را به گردن روحانیت بیندازد و بتواند با ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت بار دیگر کشور را تحت سلطه خود بگیرد.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر دیروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: از مسائلی که تقوا را در انسان زیاد می‌کند، گرفتن روزه است و لذا خوب است تا مؤمنان، بهترین بهره را از سه ماه رجب، شعبان و رمضان برای تعالی مسائل معنوی خود ببرند.

وی با تاکید بر اینکه لحظه لحظه‌های این سه ماه را باید غنیمت بشماریم، گفت: این روزه است که انسان را از انحرافات و مشکلات اخلاقی نگه می‌دارد.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مدیران، بر لزوم تکریم ارباب رجوع و رفع موانع تاکید کرد و یادآور شد: قسمتی از مشکلات به قوانین باز می‌گردد که در این حوزه نیازمند اقدام جدی مجلس در تجدید نظر برای قوانین هستیم، اما بخش اعظم آن به نوع عملکرد مسئولان باز می‌گردد.

وی افزود: دولت باید عزم جدی را در تسهیل گری‌ها و رفع موانع از مقابل افراد به کار گیرد و اجازه سنگ اندازی به هیچکس را ندهد.

مدیر حوزه علمیه استان با بیان اینکه اگر افرادی از سنگ اندازی‌ها اطلاع دارند، باید این موضوعات را سریعاً اطلاع دهند، گفت: مسئولان نیز پس از کسب اطلاع دقیق و بررسی صحیح بودن گزارشات، لازم است تا اقدامات ضروری برای جلوگیری از وقوع مجدد مشکل برای مردم را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت در آغاز راه قرار دارد و همه باید به او برای دستیابی به موفقیت کمک کنند، اظهار داشت: برخی در حالی اقدام به تحصن می‌کنند که در طول هشت سال گذشته هیچ گاه چنین مسائلی را مطرح نمی‌کردند اما با وجود آنکه هشت ماه از شروع به کار دولت نگذشته شروع به تحصن می‌کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که چرا در زمان اجرای سند ۲۰۳۰ شاهد تحصن نبودیم، خاطر نشان کرد: باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی تصریح کرد: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که دولت نه تنها یک قشر خاص، که باید پیگیر حقوق تمامی ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور باشد و با تمام تلاش به آن رسیدگی کند.

مردم با خون خود به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه از زمان غیبت تا به امروز این حوزه‌های علمیه بودند که تمام مسائل دینی و سیاسی مردم را حفظ کرده‌اند، گفت: این علما بودند که در دوران مشروطه در خط مقدم قرار گرفتند و همانند آیت الله شیخ فضل الله نوری‌ها به خاطر مسائل اسلام از جان خود گذشتند تا در کنار مجلس شورای ملی، شورای نگهبانی برای حفظ مسائل دینی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در مسئله ملی شدن نفت نیز مرحوم کاشانی در کنار مصدق قرار گرفت و توانستند دست انگلیس را از نفت جدا کنند، گفت: بعد از آنکه این دو را و یا به تعبیر دیگر روحانیت را از سیاست جدا کردند، دوباره مستکبران توانستند اقتصاد مملکت را قبضه کنند.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه روحانیت در حد توان برای کشور قدم‌های مؤثر بسیاری برداشته است، اظهار داشت: همراهی مردم با روحانیت خصوصاً در ۴۳ سال گذشته به قدری قابل دقت بوده که حضرت امام (ره) فرمودند ” من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی (ع) می‌باشند”

وی با اشاره به اینکه مردم با خون خود به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند، عنوان کرد: باید افتخار کرد به چنین مردمی که با وجود تمام سختی‌ها، در برابر دشمنان استقامت کرده‌اند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه امروز آمریکا به شکست خود در برابر ملت ایران اعتراف می‌کند، گفت: موفقیت در این عرصه، همراهی مردم با روحانیت و اتحاد روحانیت با مردم را نشان می‌دهد.

تلاش دشمن برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت

وی با تاکید بر اینکه هر لحظه باید مراقب نقشه‌های دشمن باشیم، اظهار داشت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و اتکا به توطئه‌های گوناگون، به دنبال آن است که تمام مشکلات را به گردن روحانیت بیندازد و بتواند با ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت بار دیگر کشور را تحت سلطه خود بگیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با گلایه از عملکرد برخی از روحانیون در دولت قبل، گفت: وعده‌هایی که در دولت قبل داده شد، در حالی که توانایی اجرای آن وجود نداشت، باعث بد بینی مردم به روحانیت شد، در حالی که اصل روحانیت و حوزه‌های علمیه امثال شهید بهشتی‌ها هستند که در خدمت رسانی‌ها همیشه پیش قدم بوده‌اند.

وی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام در حوزه‌های علمیه، مطرح کرد: امام زمان (عج) به سربازانی پر قدرت و مجهز نیاز دارد که در همه ابعاد موفق و پر تلاش باشند.

امام جمعه موقت همدان با دعوت از خانواده‌ها برای حضور فرزندان با استعداد خود در حوزه‌های علمیه، گفت: برای تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب، این حوزه‌های علمیه هستند که نقش مهمی را بر عهده دارند و باید با تمام وجود به میدان بیایند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38901
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.