• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
بازخوانی یک دغدغه؛

پیگیری مشکلات معیشتی طلاب به کجا رسید؟

  • کد خبر : 38259
  • 20 بهمن 1400 - 22:59
پیگیری مشکلات معیشتی طلاب به کجا رسید؟
معیشت طلاب علوم دینی، موضوعی است که در سال‌های اخیر با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کشور نقل محافل مذهبی است و این عزیزان خواهان رسیدگی فوری به این امر هستند.

به گزارش صدای حوزه، معیشت طلاب علوم دینی، موضوعی است که در سال‌های اخیر با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی کشور نقل محافل مذهبی است و این عزیزان خواهان رسیدگی فوری به این امر هستند.

سامانه فارس من خبرگزاری فارس هم از این قاعده مستثنی نشده و طلاب با ثبت سوژه‌های مختلف خواهان پیگیری موضوع معیشت این قشر توسط خبرنگاران شده‌اند که این پویش پرامضاء را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

از شهریه کمی که مراجع به طلاب پرداخت می‌کنند که بگذریم، موضوع شیوع کرونا هم وضع معیشتی طلاب و روحانیون را وخیم‌تر کرد. با شیوع کرونا همه برنامه‌های تبلیغی و معارفی، حسینیه‌ها، مساجد و آستان‌های مقدس تعطیل شدند و اندک درآمدی هم که طلاب، روحانیون و مبلغان داشتند، قطع شد.

تورم‌های وحشناک چهار سال اخیر هم بر وخامت اوضاع معیشت طلاب و مبلغان دینی افزود و نه تنها درآمد آنها افزایش پیدا نکرد، بلکه مشکلاتشان روزبه‌روز بیشتر شد.

در ابتدا با نگاهی به نظرات کاربران با نکات مختلفی به عنوان موافق و مخالف روبه‌رو می‌‌شویم، برخی خواهان کمک و رسیدگی به معیشت طلاب هستند و برخی هم می‌گویند طلبه با علم به مشکلات پا به این عرصه گذاشته است. برخی خواهان کمک هستند و برخی هم خواهان برنامه‌ریزی برای ایجاد شغل و درآمد برای طلاب.

آیا مبلّغ باید مثل پزشک و پلیس از کارش درآمد داشته باشد؟

کاربری این‌گونه نوشته است: اگر طلبه و مبلغ دین برای امرار معاش خود شغلی دیگر داشته باشد اصلاً به امور طلبگی و تبلیغ نخواهد رسید. همانطور که از یک پزشک یا استاد و یا هر شغل دیگری نباید انتظار داشته باشید آن شغل را بدون دستمزد انجام دهد و مثلاً پزشک برای امرار معاشش کار کند و به پزشکی به عنوان یک شغل نگاه نکند! این چه انتظار اشتباهی است که مطرح است؟! اگر پزشک از پزشکی‌اش درآمد نداشته باشد از چه راهی درآمد داشته باشد؟

جامعه به مبلّغ نیاز دارد؛ همانطور که به پلیس نیاز دارد

مخاطب دیگری می‌گوید: طلاب و روحانیون از جمله اقشاری هستند که وجود آنها برای جامعه لازم است و همان‌طور که جامعه به پلیس نیاز دارد به روحانی و مبلغ هم نیاز دارد. پس باید این قشر هم مانند دیگر گروه‌ها مانند نیروهای انتظامی و نظامی حمایت و تأمین شوند.

ضرورت حضور طلاب در بین مردم و پرهیز از تجمع در قم

مخاطب دیگری حضور نیافتن فعال طلاب در بین مردم را عامل بروز مشکلات معیشتی برای برخی از طلبه‌ها دانسته و می‌گوید: بسیاری از طلاب در قم مانده و برای تبلیغ به شهر‌ها و روستا‌ها نمی‌روند، اگر طلاب در بین مردم باشند و به امور دینی آنها رسیدگی کرده و در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند، مردم برای کمک به آنها پیش‌قدم شده و اصلاً نیازی به دریافت شهریه و کمک‌های دولتی و… نیست. البته بسیاری از طلاب و روحانیون این‌گونه‌ هستند و با فعالیت و خدمت به مردم با مشکل معیشتی چندانی مواجه نیستند.

انتقاد آیت‌الله سبحانی از تجمع طلاب در قم و نرفتن به مناطق محروم

درباره این نکته مخاطب خبرگزاری فارس، یعنی تجمع طلاب در قم و نرفتن آنها به دیگر شهر‌ها و روستا‌ها برای تبلی%

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38259
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

06شهریور
اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود
به همت مرکز آموزش زبان و آموزش‌های تخصصی بین‌الملل؛

اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.