• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امروز تربیت نفس، تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است

  • کد خبر : 37472
  • 10 بهمن 1400 - 13:39
امروز تربیت نفس، تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه: فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید برشمرد و عنوان کرد: باید سعی کنیم از این تهدید، فرصت خوبی برای اهداف و برنامه‌های دینی و تبلیغی بسازیم.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین لونی در مراسم تجلیل از طلاب مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) قم که در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت:

امروز در دنیای ارتباطی قرار گرفتیم که نقش زمان و مکان در آن حذف شده و این مسئله سبب شده همه چیز تحت تأثیر دنیای مجازی قرار گیرد و دیگر زمان و مکان در آن نقشی نداشته باشد.

فضای مجازی و توجه به امر اخلاق و تربیت 

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: امروز با وجود فضای مجازی توجه به امر اخلاق و تربیت و خود سازی بسیاری سخت و مشکل شده است.

وی اظهار داشت: انسان برای رسیدن به عالم هستی لازم است نفس خود را به صورت عاقلانه مدیریت کند، نفس وقتی رام شد و به کنترل درآمد، شخص می‌توان خود را به درجات عالی نفسانی برساند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی، فضای مجازی را هم فرصت و هم تهدید برشمرد و عنوان کرد: باید سعی کنیم از این تهدید، فرصت خوبی برای اهداف و برنامه‌های دینی و تبلیغی بسازیم.

این استاد حوزه، گفت: فضای مجازی موجب شده همه چیز به راحتی در اختیار انسان و مهمتر اینکه تربیت نفس، تحت تأثیر فضای مجازی قرار گیرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خطر نفس توجیه گر را گوش زد کرد و گفت: اگر نفس توجیه گر کنترل نشود، می‌تواند زمینه ساز جهنمی شدن انسان شود.

 

بیشتر بخوانید:

حوزه، طلاب را برای ساختارها تربیت نمی‌کند/ سیستم حوزه حتی از روایت خود برای بدنه‌اش نیز عاجز است/برای فعالیت‌هایی ذیل هویت طلبگی، بیشتر از مدرک، نیاز به دانش و مهارت داریم

حوزه نباید شبکه علمی و تربیتی کشور را رها کند / اسلامی سازی در مدارس به تغییر ظواهر نیست، بلکه به تغییر باورهاست

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37472
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.