• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
سخنگوی حوزه‌ خبر داد:

آغاز پذیرش حوزه های علمیه از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ +فلیم

  • کد خبر : 37458
  • 10 بهمن 1400 - 13:01
آغاز پذیرش حوزه های علمیه از ابتدای اسفند ۱۴۰۰ +فلیم
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، از آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، از اول اسفند ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته در گفت و گوی هفتگی خود با رسانه‌ها، به تشریح آخرین مصوبات شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و همچنین مصوبات شورای سیاستگذاری پذیرش حوزه پرداخت.

آغاز پذیرش حوزه های علمیه از ابتدای اسفند ۱۴۰۰

حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: یکی از مصوبات در ارتباط با پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ بود که بر اساس این مصوبه، ۱۵ بهمن ماه فراخوان پذیرش داده خواهد شد و از اول اسفند ۱۴۰۰ پذیرش حوزه‌های علمیه آغاز می‌شود.

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، افزود: حوزه علمیه، آمادگی پذیرش ۱۰ هزار جوان برای تحصیل در حوزه را دارد و کیفی گزینی دانش آموختگان ورودی حوزه‌های علمیه مورد تاکید بزرگان حوزه است.

وی، برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه را در سال ۱۴۰۱ بیان کرد و ادامه داد: از داوطلبان ورودی به حوزه‌های علمیه، آزمون، تحقیقات میدانی و محلی، مصاحبه، تست سلامت و… گرفته می‌شود که در نهایت با طی این مراحل و در صورت عدم مشکل می‌توانند در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند.

برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی در اسفند ماه سال جاری و با بیان اینکه تاریخ حوزه و روحانیت عجین با ایثار و شهادت است و کلید واژه عمامه‌های سرخ شهادت برای همه قابل درک و لمس است، گفت:

حوزه‌های علمیه بیش از ۴ هزار شهید در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تقدیم مکتب اهل بیت (ع) و ایران عزیز کرده است که به همین مناسبت مصوب شد که کنگره پاسداشت ۴ هزار شهید روحانی و خانواده‌های آنان در اواخر سال جاری با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مصلی قدس قم برگزار گردد.

مدارس علمیه تابع تصمیمات ستاد کرونا است

مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، با اشاره به سویه جدید و موج ششم کرونا در قم و قرمز شدن برخی استان‌ها، بیان داشت: برگزاری دروس مدارس علمیه، تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است و برحسب شرایط کرونایی در برخی مناطق این وضعیت قابل تغییر است.

حجت الاسلام والمسلمین برته با اشاره به پاسخ گویی حوزه به نظام مسائل جامعه و نظام، گفت: کلان پروژه‌ای تحت عنوان پاسخگویی به نظام مسائل جامعه و نظام در حوزه آغاز شده در این رابطه دبیرخانه ویژه ای در معاونت پژوهش راه اندازی شده است که کار آن رصد، شناسایی و دریافت مسائلی است که نهادهای نظام و مردم با آن مواجه هستند.

حوزه علمیه نیز متکفل اصلی پاسخ گویی فقهی، اخلاقی، الهیاتی، فلسفی و… به آن مسائل است که با حل شدن این مسائل راه حل کاربردی بسیاری از این مسائل در سطح نظام و کشور نیز گشوده خواهد شد.

شناسایی ۵۰۰ مسئله محوری

سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، افزود: ۵۰۰ مسئله محوری در گفت و گو با خود نهادهای نظام شناسایی شده و ۱۴ نشست اندیشکده ای تخصصی در این رابطه انجام شده است و از این تعداد ۳۰۰ طرح مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتاً به ۱۰۰ طرح و موضوعات و چالش‌هایی مختلف کاربردی که نظام با آن مواجه است پاسخ داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

حوزه علمیه نیاز به ریبرندینگ دارد/ تحصیل در خارج، مزیت مواجهه دور از توهم غربزدگی و غرب ستیزی را دارد/نباید اجازه داد که حوزه علمیه علوم انسانی جدید را از غرب بگیرد

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37458
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.