• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه در امور استانها با اشاره به ضرورت توجه به جنگ نرم؛

طلاب را به روز، معتقد و امیدوار تربیت کنید/طلبه‌ها به دلیل کرونا و عدم ارتباط با اساتید، آسیب دیده‌اند

  • کد خبر : 36749
  • 03 بهمن 1400 - 18:19
طلاب را به روز، معتقد و امیدوار تربیت کنید/طلبه‌ها به دلیل کرونا و عدم ارتباط با اساتید، آسیب دیده‌اند
دشمن در جیب بچه‌های ما است؛ الان ۳۲ درصد، بچه‌های هشت ساله با اینترنت ارتباط دارند؛ اینترنت یعنی زمین بازی دشمن؛ به حدی این زمین بازی مخوف است که اگر ترامپ را بخواهند حذف کنند، حذفش می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، با حضور در جمع خانواده طلاب و کارکنان مدرسه علمیه شهید صدوقی فاز ۵ که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در یک وضعیت جهادی و خطرناک قرار گرفتیم و اگر کسی این وضعیت را احساس نکند شکست می‌خورد، گفت: در زمان طاغوت روحانیت آمادگی سال‌ها زندان و شکنجه را داشت و حتی قبل از آن، می‌بینید که خانواده‌ها کاملاً آماده جهاد بودند.

نقش بی بدیل طلاب در دفاع مقدس

وی با بیان اینکه روحانیت بیشترین نقش را در دفاع ۸ ساله داشته و به صورت نسبی بیشترین اسیر، مجروح و شهید داده است، ادامه داد: بعد از انقلاب به یاد داریم که روحانیت چگونه درس و بحث‌ها را رها می‌کردند و خانواده‌ها چطور حمایت می‌کردند؛ و اگر نبود این حمایت میان خانواده‌ها و طلاب دوام نمی‌آوردند.

جنگی به ظاهر نرم اما به واقع سخت!

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه جنگ نرم، جنگی است سخت و دشمن در آن حس نمی‌شود، گفت: در زمان جنگ همه توجیه بودند که بروند، اما در جنگ نرم هیچکس توجیه نمی‌کند که همه باید بروند؛ در جنگ نرم انسان‌ها می‌روند به سمت مقایسه، چشم و هم چشمی، اما در جنگ سخت هیچکس مقایسه نمی‌کند.

دشمن در جیب بچه‌های ما است

وی با اشاره به موبایل‌های هوشمند گفت: دشمن در جیب بچه‌های ما است؛ الان ۳۲ درصد، بچه‌های هشت ساله با اینترنت ارتباط دارند؛ اینترنت یعنی زمین بازی دشمن؛ به حدی این زمین بازی مخوف است که اگر ترامپ را بخواهند حذف کنند، حذفش می‌کنند؛ می‌گویند آن جور که ما می‌گوئیم باید بیایید در زمین ما و بازی کنید نه آن جور که خودتان می‌خواهید؛ مقام معظم رهبری بر تولید برنامه‌های بومی تأکید دارند.

محبت شدید علامه طباطبایی به همسرشان

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به محبت شدید علامه طباطبایی نسبت به همسرش، بیان کردند: علامه طباطبایی (ره) وقتی خانمش را از دست داد، رعشه ای در او ایجاد شد و هر روز بر سر مزار خانمش می‌رفت؛ ایشان می‌فرمودند: المیزان را خانمم نوشت.

وی با اشاره به آیه «فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَیٰ عَلَیْکُمْ» تصریح کرد: جبهه انقلاب با تمام قوت وارد میدان جنگ نرم شده است و ما باید با تمام قوت وارد میدان شویم و مقابله کنیم.

خطر تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با بیان اینکه اگر مادرها و پدرها دشمن را حس کنند، با تمام وجود می‌ایستند، گفت: برای بچه‌ها شخصیت‌هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی که شخصیت‌هایی غیرواقعی هستند را درست کرده‌اند و و اینها شده‌اند شخصیت‌های محبوب بچه‌ها و بچه‌ها با اینها انس گرفته‌اند؛ لذا بچه‌ها با شخصیت‌های محبوب و مأنوس خود زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دین ما پر است از الگوها و أسوه ها، تصریح کرد: الگوهای دشمنان واقعیت خارجی ندارند اما ما هزاران الگو داریم؛ در این جنگ وحشتناک دارند بچه‌هایمان را نرم نرم از ما می‌گیرند؛ دختر بچه هامان را به سمتی می‌برند که اینها مادری نکنند.

ضرورت شناخت دشمن در جنگ نرم

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ضرورت شناخت دشمن در جنگ نرم خاطرنشان کردند: باید دشمن را با تمام وجود حس کنیم، اگر حس کنیم مقاوم می‌شویم؛ در مقابل صدام و شاه ایستادیم؛ الان هم باید نسبت به دشمن که شب و روز آتش نفاق و فساد و ضد فرهنگی بر سر جوانان می‌بارد بایستیم.

وی با بیان اینکه سنت الهی اگر در رأس لشکر پیامبر باشد اما اگر کوتاهی صورت گیرد اتفاقی که در اُحد اتفاق افتاد، می‌افتد، ادامه داد: خواهش من این است که طلبه‌ها را هم بروز و هم معتقد و هم امیدوار تربیت کنید؛ مثل اساتید قدیم برای طلابتان وقت بگذارید، پدری کنید، مربی باشید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی با اشاره به اینکه دشمن آمده عفت و ارزشهای ما را به صورت نرم از ما بگیرد، بیان کردند: رضا خان با چوب و چماق و اسلحه نتوانست چادر را از زنان ما بگیرد، اما ایرج میرزا با زبان فرهنگ توانست.

وی در پایان افزود: طلبه‌ها به دلیل کرونا و عدم ارتباط با اساتید، آسیب دیده‌اند و ترمیمش به دست مربی گری و پدری اساتید است.

بیشتر بخوانید:

راهبرد‌ فرهنگ سازی در فضای مجازی یعنی طراحی زمین‌بازی و نقشه راه متفاوت/وقتی مسائل از مدیریت پیشی گرفت لجام‌گسیختگی فرهنگی شکل می گیرد

مجاهدت آیت‌الله مصباح یزدی در عرصه استقلال فرهنگی کشور +صوت

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36749
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

04خرداد
هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است
نشست بررسی نسبت هیأت و مسجد و طراحی سیاستگذاری مطلوب؛

هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.