• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حجت الاسلام دکتر محمد وکیلی در نقد صحبت های اخیر رئیس مرکز امور نخبگان حوره؛

چرا مرکز امور نخبگان نسبت به تهیه و تدوین اسناد راهبردی اقدام نکرده است؟

  • کد خبر : 36373
  • 30 دی 1400 - 12:00
چرا مرکز امور نخبگان نسبت به تهیه و تدوین اسناد راهبردی اقدام نکرده است؟
پیرو مصاحبه مسئول محترم مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه، سوالی چند مطرح می گردد که امیدوارم پاسخ هایی نیز برای این سوالات وجود داشته باشد

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، حجت الاسلام دکتر محمد وکیلی، مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه طی یادداشتی به انتقاد از سخنان رئیس مرکز امور نخبگان حوزه در بازدید از دفتر مجمع حامیان جامعۀ نخبگانی علوم اسلامی و انسانی پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

رئیس مرکز امور نخبگان حوزه در بازدید از دفتر مجمع حامیان جامعۀ نخبگانی علوم اسلامی و انسانی؛

هیچ سند راهبردی جامعۀ نخبگانی در حوزه‌های علمیه نداریم

در اینکه مسئولان محترم بر اهمیت و ضرورت داشتن اسناد و طرحهای راهبردی در بخش های مختلف حوزه و از جمله در بحث نخبگان تاکید دارند و آنرا برای هر گونه برنامه ریزی و فعالیت موثری ضروری می دانند، جای تقدیر دارد. اما پیرو مصاحبه مسئول محترم مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه، سوالی چند مطرح می گردد که امیدوارم پاسخ هایی نیز برای این سوالات وجود داشته باشد:

۱- این اسناد و طرحهای راهبردی توسط چه کسانی و چه مجموعه هایی می بایست تهیه و تدوین گردد؟

۲- اگر حوزه علمیه در زمینه نخبگان و جامعه نخبگانی، نیازمند سندی راهبردی است و تاکنون جای چنین سند مهمی در مجموعه اسناد راهبردی حوزه خالی است، چه کسانی و چه مراکزی باید نسبت چنین خلأهایی هشدار می دادند و برای رفع این مشکل راهکار و طرح ارائه می داند و سپس پیگیری نموده و اهتمام می ورزیدند؟

۳- مسئولیت و وظیفه مرکزی چون مرکز امور نخبگان در این زمینه چیست و چه اقداماتی کرده است؟

۴- موانع و مشکلاتی که مانع از آن گردیده که مرکزی چون امور نخبگان که مهمترین و شاخص ترین مرجع ساماندهی و فعالیت نخبگانی حوزه علمیه بوده است نسبت به تهیه چنین سندی اقدام ننماید چیست؟

۵- تهیه و تدوین چنین اسنادی طی سالهای اخیر با تأکید مدیر محترم حوزه های علمیه شدت و سرعت یافته است و در نتیجه این تأکید، می توان ادعا کرد که اکنون حوزه علمیه در بسیاری از زمینه ها داری اسناد و طرحهای راهبردی است. از جمله سند راهبردی و نظام جامع نخبگان و استعدادهای برتر که تدوین شده و گام های نهایی تصویب را نیز طی کرده است(هر چند که این اسناد نیازمند این هستند که به مرور بازبینی و اصلاح گردند)؛ اما سوال اینجاست که چرا مسئولان حوزوی هنوز در عمل نسبت به میزان دارایی و سرمایه سندی و طرحی حوزه، اشراف و عنایت و توجه کافی را ندارند؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36373
  • نویسنده : حجت الاسلام محمد وکیلی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.