• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

20
نکاتی درباره یک خبر که بایستی مورد توجه واقع شود:

اما و اگرهایی پیرامون “افزایش تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران”

  • کد خبر : 36078
  • 27 دی 1400 - 14:09
اما و اگرهایی پیرامون “افزایش تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران”
بحمدالله حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور با رشد چشمگیر تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه مواجه شده است.

به گزارش صدای حوزه، اجلاسیه مدیران و هیأت امنا حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی عصر امروز یک شنبه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد واحدی، معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، موسسین، رؤسای هیأت امنا و مدیران مدارس علمیه خواهران استان، در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد واحدی در این اجلاسیه گفت: مدرسه‌محوری در حقیقت رویکرد اساسی مدارس علمیه خواهران کشور است تا بتوانند با تکیه بر توانمندی‌ها و ایده‌های اثرگذار منشأ تحول بوده و نیروهای لایق تربیت کنند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر ارتقای نقش مدارس در تمدن‌سازی نوین اسلامی، تصریح کرد: هدف بلندی که ترسیم شده است، اقتضائاتی دارد و مدارس علمیه به‌عنوان علمداران این عرصه بایستی با برخورداری از توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم با تربیت خواص تأثیرگذار در جامعه، بسترساز استقرار و توسعه تمدن نوین اسلامی باشند.

رشد چشمگیر تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه

وی، به ارائه گزارشی درباره فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و بیان کرد: بحمدالله حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور با رشد چشمگیر تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی با بیان اینکه فاصله گرفتن نهادها و شخصیت‌های دینی از جمله حوزه‌های علمیه از مردم، موجب دین‌گریزی جامعه خواهد شد، افزود: ائمه جمعه و علما امینان مردم هستند و مردم به اعتبار امینان جامعه دیندار می‌شوند.

پ.ن صدای حوزه: خیلی خبر مسرت بخشی است که توجه و استقبال از طلبگی در حوزه های علمیه خواهران افزایش یافته است. اما بایستی توجه داشت که در مدارس علمیه برخی از شهرستان ها تا جایی که ما اطلاع داریم نقاط ضعفی وجود دارد که بایستی مورد بازبینی و توجه ویژه قرار گیرد.

اول اینکه از کادر و اساتید باسوادتر و قوی تر استفاده شود و از آنجایی که غالبا مقوله تربیت و زی طلبگی از طریق اساتید حوزوی محقق می شود و علی رغم اینکه این قشر، نقش اساسی در شکل گیری شخصیت و آینده طلاب ایفا می کنند اما در مدارس شهرستان ها نسبت به انتخاب اساتید اندکی سهل انگاری صروت می گیرد.

از آنطرف ماجرا نیز حقوق حداقلی می تواند در این نوع انتخاب ها و یا سطح تدریس اساتید موثر باشد که لازم است تدابیر اساسی نسبت به معیشت اساتید در شهرستان نیز رقم بخورد. نکته بعدی هم ناظر بر بحث اساتید اخلاق و مشاوران حوزوی است که بایستی هم توجه به توانمندی و مهارت افزایی  آن ها بیشتر شود و هم اینکه نسبت به معیشت آن ها عنایت جدی وجود داشته باشد.سراغ داریم بانوی طلبه مشاوری را که با حق الزحمه زیر پانصدهزارتومان در ماه در یکی از حوزه های علمیه مشغول به کار است.

وضعیت تبلیغی و حضور بانوان در مدارس و حسینیه ها و موسسات نیز محور دیگری است که لازم است سازمان های مربوطه مثل اوقاف و ادارات تبلیغات در شهرستان ها نسبت به حمایت مادی و زمینه سازی ساختاری و اداری، ساماندهی لازم را انجام داشته باشند تا عزت و انگیزه طلاب خواهر برای حضور در عرصه تبلیغ موثر، حفظ شده و ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36078
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

12اردیبهشت
برخورد انظباطی با غیبت دانش آموزان ممنوع!
16فروردین
آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران مطرح کرد؛

آغاز پذیرش داوطلب در حوزه های علمیه خواهران استان تهران

05فروردین
باید رشته‌های جدید و مورد نیاز طلاب خواهر طراحی شود/ضرورت تغییر نگاه برخی از مسئولان به حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران، در اولین جلسه از سلسله نشست‌های بدون تعارف در پایگاه خبری صدای حوزه:

باید رشته‌های جدید و مورد نیاز طلاب خواهر طراحی شود/ضرورت تغییر نگاه برخی از مسئولان به حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.